BMI:n lihavuusmäärityksistä.

"suski"
[QUOTE="vieras";22414079]siihen, että kun arvioidaan ihmisen terveydentilaa, sitä ei koskaan pidä tehdä vain yhden asian perusteella. [/QUOTE]

Jos jollakulla on BMI yli 40, niin hän ei ole terveydentilaltaan kunnossa, vaikka kaikki muu olisikin normaalin rajoissa.
 
"suski"
Joo, siitä ikäänkuin jopa vieraat ihmiset saattaa olla tuohtuneita, jos itse kokee, että on hyvä olla bmi 18,6 joka muuten on vielä ihan niissä rajoissa. Sanotaan sitten ruipeloksi, vähätellään naiseutta ja aletaan puhua anorektiasta. Vaikka pysyäkseen siinä painossa ei tarvitsisi suorittaa mitään erityisiä toimia, vaan syödä normaalisti, silloin kun on nälkä ja liikkua normaalisti.

Mulla ainakaan ei ole sitten enää hyvä olo, jos painan 4 kiloakin enemmän. En halua kadottaa vyötäröäni.
Mulla taas jos painoindeksi on alle 21,5 niin luut törröttävät ja olen suorastaan nääntynyt :D . Sopivana pidän itselläni noin 23:a. Silloin olen hoikka ja muodokas, mutta paikat eivät röpsötä tai luut törrötä.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="suski";22414291]Mulla taas jos painoindeksi on alle 21,5 niin luut törröttävät ja olen suorastaan nääntynyt :D . Sopivana pidän itselläni noin 23:a. Silloin olen hoikka ja muodokas, mutta paikat eivät röpsötä tai luut törrötä.[/QUOTE]

Niin, se painoindeksi antaa liikkumavaraa, että voi huomioida sen oman ruumiinrakenteen. Mulla on tossa 18,6 vielä rasvakudostakin, olen pieni ihminen.
 
mun mielestä on järkyttävää että normaalipainon indeksiä on laskettu, 18,5 ei ole normaalipainonen oikeen mitenkään päin. 10v sitten normaalin alaraja oli 20, kaikki sen alle oli tikkuja (niin ne on kyllä edelleen...)
Ja yksi mikä ärsyttää suunnattomasti, aina vauhkotaan lihavuuden vaaroista, miks helvatassa ei ylöeensä _missään_ mainosteta alipainon vaaroja jotka ovat ihan yhtätodellisia kuin lihavuudenkin.
itse vuosia painon kanssa taistelleenena en ole törmännyt kuin YHTEEN lääkäriin joka otti mut tosissaan että itäs selvittää MIKSI ei paino nouse.. vuosia oli 169/43, ja se ei kuulkaas ollut kaunista, ei vaikka ois mistä katsonu.
 
Leukistinen aksolotli
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22414311:
mun mielestä on järkyttävää että normaalipainon indeksiä on laskettu, 18,5 ei ole normaalipainonen oikeen mitenkään päin. 10v sitten normaalin alaraja oli 20, kaikki sen alle oli tikkuja (niin ne on kyllä edelleen...)
Ja yksi mikä ärsyttää suunnattomasti, aina vauhkotaan lihavuuden vaaroista, miks helvatassa ei ylöeensä _missään_ mainosteta alipainon vaaroja jotka ovat ihan yhtätodellisia kuin lihavuudenkin.
itse vuosia painon kanssa taistelleenena en ole törmännyt kuin YHTEEN lääkäriin joka otti mut tosissaan että itäs selvittää MIKSI ei paino nouse.. vuosia oli 169/43, ja se ei kuulkaas ollut kaunista, ei vaikka ois mistä katsonu.
Kyllä mä olen ihan normaali sen painoisena... Olen kyllä aika jööti, jos nostan painoa niin, että bmi on 20.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22414311:
Ja yksi mikä ärsyttää suunnattomasti, aina vauhkotaan lihavuuden vaaroista, miks helvatassa ei ylöeensä _missään_ mainosteta alipainon vaaroja jotka ovat ihan yhtätodellisia kuin lihavuudenkin.
Toi on varmasti täyttä totta, vaikkakin hirmu vaikeaa varsinkin ylipainoisen ymmärtää.

Onko nyt siis summa summarum se, että jos on hiukankin löysää jossain, oli BMI mikä tahansa, on läski/lihava/ylipainoinen?
 
Leukistinen aksolotli
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22414404:
sit sä oot tosi pieni? 140/40?
152 senttinen olen. Tällähetkellä mun paino on 43 eli mun painoindeksi on nyt 18,6. Kilon pudotus saa indeksin 18,2:n Olen ihan normaali, vaikka se kilokin lähtisi. Tällä hetkellä mulla on rasvakudostakin ihan hyvin, lantion ympärys on 90- 92 senttiä.
 
:)
Mun BMI on 30, mitä kyllä kukaan ei usko. Ylipainoa on, mutta se ei näy. Terve olen, ei mitään ongelmia mihinkään suuntaan. 10v sitten kun vielä urheilin BMI oli 26, mutta olin ihan normaali, lääkärinkin mukaan. Mulla vaan lihakset paino niin paljon, etenkin kun olen lyhyt. Mua ärsyttää koko painoindeksihomma, kyllähän peili kertoo paremmin.
 
asia luokittelu, jossa olis vielä kiristämisen varaakin, eri asia tietenkin, kun lihaksen osuus kropassa treenin seurauksena korkeampi.. puolet naisista ja kaks kolmasosaa suomalaisista miehistä huolella lihavia ja pitäiskö täs sitten vielä hyssytellä ja silitellä päätä.. meilkin duunissa yli satakiloisten naisten osuus potilasmääristä on kasvanut ihan parin viime vuoden aikana hurjasti, mieti, kun nelikymppiset on niin lihavia, ettei yletä persettään itse pyyhkimään vaan tarttee siihen apua!!
 
152 senttinen olen. Tällähetkellä mun paino on 43 eli mun painoindeksi on nyt 18,6. Kilon pudotus saa indeksin 18,2:n Olen ihan normaali, vaikka se kilokin lähtisi. Tällä hetkellä mulla on rasvakudostakin ihan hyvin, lantion ympärys on 90- 92 senttiä.
no tuo kuulostaa viel normaalilta, mut tosiasiahan on että se painoindeksi ei kerro kaikkea :D
Mulla taitaa painondeksi olla 19.? ja oon melko kuivannäkönen, tissitki tais kadota jahka imetyksen lopettaa. ja maha katois jos jaksas tehdä vatsalihaksia, mut si oisin oikeesti kuivan kesän kurre.
 
asia luokittelu, jossa olis vielä kiristämisen varaakin, eri asia tietenkin, kun lihaksen osuus kropassa treenin seurauksena korkeampi.. puolet naisista ja kaks kolmasosaa suomalaisista miehistä huolella lihavia ja pitäiskö täs sitten vielä hyssytellä ja silitellä päätä.. meilkin duunissa yli satakiloisten naisten osuus potilasmääristä on kasvanut ihan parin viime vuoden aikana hurjasti, mieti, kun nelikymppiset on niin lihavia, ettei yletä persettään itse pyyhkimään vaan tarttee siihen apua!!
Kuka on sanonut että pitäs hyssytellä ja silittää päätä? :O
 
[QUOTE="vieras";22414609]Mun bmi on 25,1 ja tunnen itseni ylipainoiseksi. Olisin tyytyväinen, jos saisin 10 kg pois, mutta kun ne ei millään lähde.[/QUOTE]

Sama vastaus kuin aikaisemmin; naisella on tarkoituksella rasvaa, sille ei voi mitään. Kroppa pistää hanttiin epänormaaliin tilaan joutumista! :)
 
Mun BMI on 30, mitä kyllä kukaan ei usko. Ylipainoa on, mutta se ei näy. Terve olen, ei mitään ongelmia mihinkään suuntaan. 10v sitten kun vielä urheilin BMI oli 26, mutta olin ihan normaali, lääkärinkin mukaan. Mulla vaan lihakset paino niin paljon, etenkin kun olen lyhyt. Mua ärsyttää koko painoindeksihomma, kyllähän peili kertoo paremmin.
Juurikin näin! Olen täysin samaa mieltä! Sä vaan osasit kiteyttää asian huomattavasti paremmin kuin mä, kiitos! :)
 
152 senttinen olen. Tällähetkellä mun paino on 43 eli mun painoindeksi on nyt 18,6. Kilon pudotus saa indeksin 18,2:n Olen ihan normaali, vaikka se kilokin lähtisi. Tällä hetkellä mulla on rasvakudostakin ihan hyvin, lantion ympärys on 90- 92 senttiä.
Mun mielestä sulla on ihannemitat. Mullakin on aina ollut myös rasvakudosta vaikka painanut alle 60kg reilustikin. Tissitkin suuret kroppaan nähden. Se vaan tuntuu olevan väärin haluta olla hoikka.
Minäkään en ole kokenut vaikeaksi olla normaalipainossa, liikuntaa paljon ja terveellistä ruokaa. Siinäpä se. Joskus on jotkut ylipainoiset kaverit loukkaantuneet jos en tahdo vetää hillomunkkeja kahvipöydässä jne. Herkutella voi, mutta kerran tai pari viikossa on sopiva.
Näin raskausaikana olenkin sitten lepsumpi itselleni, kiloja tulee ja kroppa saa levätä. Kun vauva on syntynyt niin lenkkipolut kutsuu jälleen :)
 
Leukistinen aksolotli
Sama vastaus kuin aikaisemmin; naisella on tarkoituksella rasvaa, sille ei voi mitään. Kroppa pistää hanttiin epänormaaliin tilaan joutumista! :)
Tiiätkö, ei se rasva kenestäkään naista tee. Aika useinkin kuulee pulleammilta naisilta sitä että kuinka he ovat niin naisellisia, kun taas me vähemmän pulleat emme ole. Sä voit uskotella itsellesi olevasi normaalitilassa, jos haluat, mutta mä olen sitämieltä, että lihavuus ei ole naisellista, sen paremmin, kuin miehekästäkään, vaan se on haitallista.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tiiätkö, ei se rasva kenestäkään naista tee. Aika useinkin kuulee pulleammilta naisilta sitä että kuinka he ovat niin naisellisia, kun taas me vähemmän pulleat emme ole. Sä voit uskotella itsellesi olevasi normaalitilassa, jos haluat, mutta mä olen sitämieltä, että lihavuus ei ole naisellista, sen paremmin, kuin miehekästäkään, vaan se on haitallista.
Naisella ON rasvaa, halusit tai et! Luuletko, että sun tissit on lihasta vai?? Naisen rasvaprosentti on ja tulee aina olemaan suurempi kuin miehen, lisääntymiskyvystä ja imettämiskyvystä johtuen. Rasvaton nainen on luonnonvastainen. EN PUHU LÄSKISTÄ VAAN RASVASTA. :hug:
 
Leukistinen aksolotli
Naisella ON rasvaa, halusit tai et! Luuletko, että sun tissit on lihasta vai?? Naisen rasvaprosentti on ja tulee aina olemaan suurempi kuin miehen, lisääntymiskyvystä ja imettämiskyvystä johtuen. Rasvaton nainen on luonnonvastainen. EN PUHU LÄSKISTÄ VAAN RASVASTA. :hug:
Mutta kun painoindeksissä 18,6 mulla on sitä rasvaa, niin vähän ihmettelen näitä juttuja. Jos joku on lihava, se ei tarkoita sitä että elimistö taistelee luonnottomuutta vastaan, vaan sitä, että syö liikaa.
 
Mutta kun painoindeksissä 18,6 mulla on sitä rasvaa, niin vähän ihmettelen näitä juttuja. Jos joku on lihava, se ei tarkoita sitä että elimistö taistelee luonnottomuutta vastaan, vaan sitä, että syö liikaa.
Sä oot luultavasti nainen "parhaimmassa lastentekoiässä" eikö? Kyllä mä väittäisin, että sun kroppa taistelee sitä vastaan, että luopuis sun rasvoista just sen takia, ei se raasu tiiä onko ne rasvat oikeissa vai väärissä paikoissa. Siihenhän perustuu se, että isosti lihavilta lähtee kilot helpommin kuin vaan vähä lihavilla, vai mitä sanoja sitten pitäiskään käyttää.

Mä oon viimeisen 10 vuoden aikana laihduttanu useaan otteeseen ja usealla eri systeemillä, nyt vast löytäny "sen oikean tien" joka sopii mulle parhaiten, mutta parempi nyt vast ku ei ollenkaa! :) Oikeassa suhteessa hitaita hiilareita, proteiinia ja rasvaa, 3-5 kertaa liikuntaa viikossa ja avot, hiljaa alaspäin ja pääkoppa saa aikaa sopeutua loppuelämän kestäviin muutoksiin ruokailu- ja liikuntatottumuksiin.
 
"vieras"
helmi-kana on ihan oikeassa tuon rasvaprosentin suhteen. eli vaikka nainen oiskin pieni niin rasvaprosentti on silti suurempi kun hoikalla miehellä.
sullakin sirkka on rasvaprosentti kohdillaan jos kuukautiset tulee ja voit hyvin jos se ois liian matala rupeis kroppa reklaan. ei ap tarkoittanut mitään muuta,mielestäni ymmärsit väärin.

kehonrakentaja naisilla rasvaprosentti on huiman alhainen sekä anorksiaa sairastavilla. mutta sehän ei ole vartalon normaalitila.
 

Yhteistyössä