Blogiini tullut ärsyttäviä viestejä... saank mistään selville kuka ne on kirjoittanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ip:n selvittämällä tosiaan.. mutta täytyy jo olla tosi nörtti että tuon osaa selvittää ilman poliisia.. minä ainakin itse blogin pitäjänä olen kerran kirjoittanut ihan postauksen ikävistä kommenteista, kertonut miten ne oikeasti satuttaa ja pyytänyt anonyymejä laittamaan minulle facebookissa viestiä koska halusin asian selvittää, se onnistui :)

Taas on mammat neuvomassa. :D

Se riippuu ihan siitä, missä ja millaisella softalla sitä blogiasi pidät. Jos se blogisoftasi tallettaa lokitietoihin käyttäjän IP:n, niin silloin IP on helppo saada selville niitä lokitietoja selaamalla. Jos ei tallenna, niin sitten sitä ei saa selville. Sitten se käyttäjän selvittäminen IP:n perusteella on taas ihan toinen juttu. On IP-osoitteita, joiden omistaja on helppo saada selville ja sitten taas IP-osoitteita, joiden omistajaa ei. Nettipalveluntarjoaja kyllä tietää, kenellä mikäkin IP on, mutta he eivät niitä tietoja ihan kenelle tahansa tietenkään ilmoita.

[QUOTE="Eee";25409406]Taas on mammat neuvomassa. :D

Se riippuu ihan siitä, missä ja millaisella softalla sitä blogiasi pidät. Jos se blogisoftasi tallettaa lokitietoihin käyttäjän IP:n, niin silloin IP on helppo saada selville niitä lokitietoja selaamalla. Jos ei tallenna, niin sitten sitä ei saa selville. Sitten se käyttäjän selvittäminen IP:n perusteella on taas ihan toinen juttu. On IP-osoitteita, joiden omistaja on helppo saada selville ja sitten taas IP-osoitteita, joiden omistajaa ei. Nettipalveluntarjoaja kyllä tietää, kenellä mikäkin IP on, mutta he eivät niitä tietoja ihan kenelle tahansa tietenkään ilmoita.[/QUOTE]

Käsittääkseni Bloggerissa ainakaan ei näitä kirjata muistiin lainkaan? Saati että sen ip:n perusteella saisi tietää, kenelle se kuuluu

Käsittääkseni Bloggerissa ainakaan ei näitä kirjata muistiin lainkaan? Saati että sen ip:n perusteella saisi tietää, kenelle se kuuluu

En tiedä Bloggerista, kun en ole sitä käyttänyt. Ja kuten sanoin, riippuu IP:stä, saako sen omistajan selville vai ei. Useimmiten ei, mutta on kyllä olemassa myös sellaisia IP:itä, joiden omistaja on helppo selvittää. En tosin usko, että kukaan järkevä ihminen, jolla on sellainen kiinteä IP, jonka omistaja on helppo selvittää, kirjoittelisi herjauksia blogeihin suoraan siitä IP:stänsä.

Yhteistyössä