Bisoprolol actavis rytmihäiriölääkkeen annostuksesta? tietääkö kukaan?

Syön 5mg päivässä. Puolikkaan aamulla ja puolikkaan illalla.
Painan 47 kg. Mietin että annos taitaa olla liian vahva kun pulssi laskee alle 60...
tietääkö kukaan miten/millä perusteella annostus tehdään.Mun reseptissä lukee tarpeen mukaan muta oon menny ominpäin syömään tosiaan näin... :S on ollut niin pahoja rytmäreitä.

Viimeksi muokattu:
"hei"
Jos se on sulle tarpeen mukaan määrätty ja nyt tarve on säännöllistä, kävisin kyllä lääkärin kanssa juttelemassa. Hän osaa ohjeistaa oikean annostuksen. Tarpeen mukaan määrättyjä lääkkeitä ei ole tarkoitus omin päin muuttaa säännöllisesti käytettäväksi.

^ niin... tyhmä kun olen ollut.. :S nyt sitten pelottaa että käy huonosti, että tuo 5 mg on mun painoselle liian korkea kun pulssi heittää matalaksi..
Oispa täällä joku suurinpiirteen samanpainonen joka vois kertoa oman annostuksen.

"hei"
Lääkkeen vaikutukseen ei vaikuta vain paino, vaan toiset vain ovat herkempiä lääkkeille kuin toiset. Jos susta itsestä tuntuu että lääkken annostus on nyt liian vahva, vähennät annosta. Otat vaikka puolikkaan vain aamuisin tai vain iltaisin. Tai vaikka neljäsosa tabletti aamulla ja toinen illalla. Jne. Kokeilemalla löydät itsellesi sopivan annoksen. Mutta silti suosittelen lääkärillä käyntiä kuitenkin.

Ttppii
Tavallisesti tuosta lääkkeestä riittää kerran päivässä ottaminen. Puolikaskin voi riittää, ja jos rytmihäiriösi ovat sellaisia tavallisia ( inhottavia, mutta eivät tajuntaa vieviä) niin ihan hyvin voi kokeilla sillä puolikkaalla aamuisin. Iltaisin en suosittelisi betasalpaajaa otettavaksi, voi heikentää unta tai tehdä painajaisiakin joillekkin.

"Piko"
Sain kyseistä lääkettä nopeaan pulssiin ja tykytykseen joka häiritsi untakin. Otan puolikkaan tarvittaessa. Hyvä kun löysin nämä kirjoitukset, olen ottanut "puolikkaani" yleensä iltaisin, mm. eilen ja nyt on syke laskenut kuten verenapainekin, joka minulla yleensä on hyvä, nyt on huomattavan alhainen 110/72. Pitäisiköhän ottaa vain neljännes tabletti silloin tällöin aamuisin?
PS. Ylipainoa on hiukan.

ds
Miksi, miksi, miksi te kyselette mammapalstoilta ohjeita lääkitykseen jonka annostuksen parhaiten tietää lääkäri??? Varatkaa nyt ihmeessä aika lääkäriin, kukaan ei voi sanoa täällä palstan välityksellä millainen annostus sopii, kas kun se mikä sopii toiselle ei todellakaan ole välttämättä sopiva toiselle.

Mä kannatan kans et meet lääkärille. mä syön tota säännöllisesti ja mul pienennettiin ilta-annostusta kun mulla meni yöllä niin matalaks pulssi (35:een). Se annostus riippuu monest asiast ja lääkäri tosiaan tietää parhaiten!

ja "piko" toi sun verenpaine on viel aika normaali. mul oli samoissa ennen kaikkii lääkkeitä, et jos sul lääke laskee sen vaan noihin lukemiin.

Viimeksi muokattu:
"Piko"
Taisin eksyä vähän vika palstalle, olin vaan niin innoissani kun googletin lääkkeen nimen ja tämä tuli vastaan. Menen lääkäriin jos siltä tuntuu ja olen toki käynytkin.
Kaikkea hyvää teille, palstalaiset!

Yhteistyössä