Bipolaarinen mielialahäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiedonjanoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli diagnoosina ensin kahdeksan vuotta rajatila, mut viime vuonna tajuttiin, että mulla on bipo...lääkitys on vihdoin suht kohdillaan ja viimeinkin normaali elämä...tuntuu kuin teini-ikä ja nuoruus olisi mennyt sumussa...

Alkuperäinen kirjoittaja Hertta:
Mulla oli diagnoosina ensin kahdeksan vuotta rajatila, mut viime vuonna tajuttiin, että mulla on bipo...lääkitys on vihdoin suht kohdillaan ja viimeinkin normaali elämä...tuntuu kuin teini-ikä ja nuoruus olisi mennyt sumussa...

Kauan kesti löytää oikea diagnoosi... :(

Eikä vieläkään olisi keksitty bipoa, jollen olisi kaverikeskustelujen avulla alkanut miettiä elämääni ja käytöstäni ja sitä kautta ottanut asiaa puheeksi lääkärini kanssa...muutenkin mulla on nyt vasta viimeisen vuoden ajan ollut todella kannustava ja ihana lääkäri, joka jaksaa aina tsempata :)

Moi. Itse olen syönyt kaksisuuntaisen lääkettä kohta vuoden, Vieläkin on säätämistä annos määrässä.Itsellä vaan ikävänä puolena että olen lihonut yli kymmenen kiloa. Ruoka halut on niin kovat.Sairaus mulla on varmasti ollut jo nuoruudesta hoitamattomana. Ja kohta olen jo viisikymppinen. Viisi vuotta sitten alettiin hoitaa mieliala lääkkeillä. Kunnes sitten huomattiin että olot pahenee vaan.Nyt syön tasaavaa lääkettä ainoastaan. Sillä yritetään pitää mieli vakaana. Elämä on ihanaa kun alkaa vähitellen ymmärtää mitäympärillä tapahtuu. Välillä se on ollut yhtä härdelliä. Ei muista asioita, ei pysty keskittymään. Mielipiteet vaihtuu asioista yhtenään.Nyt osaa ennakoid ja hoitaa oloaan. Keväällä aletaan tekemään tehtävä kirjaa yhdessä terapeutin kanssa.

Paljon olisi voitu tehdä toisin jos tästä sairaudesta olisi tiedetty aiemmin ja oli ollut lääkitys. Parisuhde kariutui. Rahavaikeudet.. ostovimmat. Olen poistanut itseltäni mm. luottokortit ihan siltä varalta että mania jakso tulee.Jos tulee sellainen hetki että kierroksia on liikaa pitää mennä vaikka sänkyyn pitkälleen rauhoittumaan laittaa vaikka jotain rauhallista musiikkia soimaan.

Yhteistyössä