bi seksuaalisuudesta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bi-mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
No ei se mun mielestä kyllä ihan noin mee..

Ja alkuperäinen kysymyshän oli että kenen mies tämän hyväksyy ja kellä on ns. avoin suhde. Niitä avoimia suhteita on ihan heteropareillakin.

Ja täytyy vielä mainita että mä en tätä mahdollisuuttani käyttäny ollenkaan.

Niin mutta voiko avoin suhde käsittää vain toisen sukupuolen kanssa sekstaamisen?
Avoimessa suhteessa ei ole mitään pahaa, mutta mä en ymmärrä miksi se avoin suhde käsittää vain sen oman sukupuolen kanssa sekstaamisen.
Siinä tavallaan väheksytään sitä naistenvälistä suhdetta. Ihan kun siitä ei vois olla mitään uhkaa parisuhteelle.

No kyllä se voi. Eikä siinä välttämättä mitään väheksytä, ei ainakaan meillä. Toki joku mies voi niin tehdä. Mä sillon aikoinaan kerroin miehelle että en vois kuitenkaan kuvitella itteeni oikeeseen parisuhteeseen naisen kans. Ja silloin hän sanoi että mä oon vapaa olemaan naisen kans jos haluan. Ilman minkäänlaista väheksymistä. Kyllähän tässä osansa teki just se että se toinen nainen ei ois ollu uhka parisuhteelle. Mutta mitään tekemistä väheksymisellä ei ollu tän asian kans.

Ja täytyy kertoo sekin että mies niinsanotusti käänsi kelkkansa kun mä sanoi sille kerran että kun tässä on elämää eletty eteenpäin niin se parisuhde naisen kanssa ei ole enää ollenkaan mahdoton ajatus. Mua ei tuo haitannut ollenkaan että mies kelkkansa käänsi, mä en ollu naisen kans meidän yhdessäoloaikana koska mä en pysty keskittyy ku yhteen ihmiseen kerrallaan.

Kinkkinen ja monimutkainen aihe :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Niin mutta voiko avoin suhde käsittää vain toisen sukupuolen kanssa sekstaamisen?
Avoimessa suhteessa ei ole mitään pahaa, mutta mä en ymmärrä miksi se avoin suhde käsittää vain sen oman sukupuolen kanssa sekstaamisen.
Siinä tavallaan väheksytään sitä naistenvälistä suhdetta. Ihan kun siitä ei vois olla mitään uhkaa parisuhteelle.

Avoin suhdehan voi käsittää juuri sen, mikä siinä ko. parisuhteessa on puolisoiden kesken sovittu.

Nimenomaan, ja pääasiahan on se että päästään sellaiseen sopimukseen että siihen on molemmat osapuolet tyytyväisiä.
 
Bi:nä eläminen ei TODELLAKAAN ole yksinkertaista, te umpiheterot voitte saivarrella vaikka kuinka ettekä tule koskaan ymmärtämään, sori ;)

Itselläni on lupa, jota käytän kyllä :p Miestäni rakastan, mutta vain toinen nainen saa tuntemaan itseni "kokonaiseksi". Meillä kuvio toimii, näin lyhykäisyydessään. Eikä todellakaan kuvailla suhdetta avoimeksi suhteeksi. Niin paljon monimutkaisimmista asioista kyse...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirppa:
Bi:nä eläminen ei TODELLAKAAN ole yksinkertaista, te umpiheterot voitte saivarrella vaikka kuinka ettekä tule koskaan ymmärtämään, sori ;)

Itselläni on lupa, jota käytän kyllä :p Miestäni rakastan, mutta vain toinen nainen saa tuntemaan itseni "kokonaiseksi". Meillä kuvio toimii, näin lyhykäisyydessään. Eikä todellakaan kuvailla suhdetta avoimeksi suhteeksi. Niin paljon monimutkaisimmista asioista kyse...

Tsori, mä en tiedä umpiheteroiden saivartelusta yhtikäs mitään.
Mulle bi-seksuaalisuus ei ole mitenkään monimutkaista. Sitä vaan rakastuu joko mieheen tai naiseen ja muodostaa parisuhteen hänen kanssaan.
Vaikka bisse olenkin, niin ei mulle tulisi mieleenikään lähteä "täydentämään" tämän hetkistä heterosuhdetta jonkun naisen kanssa.
Mä tunnen itseni kokonaiseksi toimivassa parisuhteessa, oli kumppani mies tai nainen. Mulle bisseys ei merkitse märkää tussua heterosuhteen jatkeena, vaan rakastamista ja seksiä rakastamani ihmisen kanssa.
 
Parisuhde on PARIsuhde... ja siinä se.

Toisaalta, äijän kanssa voi ihan avoimesti katsella kauniita ihmisiä, naisia, miehiä ja siltä väliltä. Ei tuo häkelly, vaikka tietää taipumukseni.
 
Aika törkeää pettämistä sellainenkin on jos toisen naisen kanssa vehtaa vaikka tietty ei sellaista normaalia seksiä voikaan harrastaa, mutta on se silti pettämistä.
 
Hmm... Exät ei oo tykänny mun bisseydestä YHTÄÄN, kaikki ollu todella mustasukkaista sakkia ja ei menny kellekään niistä kaaliin, että mä osaan kyllä olla parisuhteessa ilman että panen muita :headwall: Ja että bisseydellä ei tämän kanssa ollu paljoa tekemistä. Exinä siis kaksi naista ja yksi mies; kaksi lesboa ja yksi hetero.

Tästedes ajattelin treffailla pelkkiä bi-ihmisiä, jospas ymmärtäisivät paremmin missä mennään :snotty:

Ja toisaalta olen ajatellu, että vaikka osaan olla yksiavioisessa parisuhteessa, niin ehkä haluan mieluummin sittenkin monta suhdetta :) Eli polyamoria kutkuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Hmm... Exät ei oo tykänny mun bisseydestä YHTÄÄN, kaikki ollu todella mustasukkaista sakkia ja ei menny kellekään niistä kaaliin, että mä osaan kyllä olla parisuhteessa ilman että panen muita :headwall: Ja että bisseydellä ei tämän kanssa ollu paljoa tekemistä. Exinä siis kaksi naista ja yksi mies; kaksi lesboa ja yksi hetero.

Tästedes ajattelin treffailla pelkkiä bi-ihmisiä, jospas ymmärtäisivät paremmin missä mennään :snotty:

Ja toisaalta olen ajatellu, että vaikka osaan olla yksiavioisessa parisuhteessa, niin ehkä haluan mieluummin sittenkin monta suhdetta :) Eli polyamoria kutkuttaa.

ei kuulu asiaan mutta laitoin sulle yytä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Öö, miten se bi-seksuaalisuus liittyy siihen, sopiiko käydä vieraita panemassa? Saakos sitten heterot yleensä vapaasti käyä kiksauttamassa vastakkaista sukupuolta?

Aivan!
Ja siis juu, mä kerroin kyllä tavatessa jo et exinä on sekä miehiä että naisia, eipä toi siitä hätkähtänyt :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Joo no tolla logiikalla mähän saan harrastaa seksiä joka ikisen miehen kans joka vastaan tulee! Koska kaikilla miehillä on erilainen vehje! Ei varmasti löydy kahta samanlaista.

no joo, mut antaa olla.. :)

Aivan!
Itse koen loukkaavana sen että bi-seksuaalisuus yhdistetään pelkästään seksiin. Mutta mitäs muuta vois olettaa kun pornoteollisuus opettaa että kaikissa naisissa asuu se pieni kiimainen bisse joka voi vapaasti toteuttaa halujaan milloin siltä tuntuu.
Monenkohan parisuhteessa bi-miehille sama ois sallittua?

Sinäpä sen sanoit. Bi-seksuaalisuutta ei pitäisi yhdistää vain seksiin, mutta silti jotkut bi:t haluavat pelkästään seksuaalisia 'luvallisia syrjähyppyjä". Jos mies todella rakastaa naistaan, hän ei antaisi tämän olla toisen kanssa, edes naisen, koska mies pelkäisi menettävän rakkautensa. Nainenhan saattaisi rakastua toiseen naiseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Mulle bi-seksuaalisuus ei ole mitenkään monimutkaista. Sitä vaan rakastuu joko mieheen tai naiseen ja muodostaa parisuhteen hänen kanssaan.
Vaikka bisse olenkin, niin ei mulle tulisi mieleenikään lähteä "täydentämään" tämän hetkistä heterosuhdetta jonkun naisen kanssa.
Mä tunnen itseni kokonaiseksi toimivassa parisuhteessa, oli kumppani mies tai nainen. Mulle bisseys ei merkitse märkää tussua heterosuhteen jatkeena, vaan rakastamista ja seksiä rakastamani ihmisen kanssa.

Mä lainaan tän kun en jaksa ite näpytellä :whistle: :snotty:
 
"Pettäminen" on (todellisuudessa) "luottamuksen pettämistä". Ihan yksinkertaisesti, ei muuta.
"Petetyille" kukkia:
Dipsacus fullonum
http://www.topwalks.net/plants/blue/dipsacus_fullonum_more.htm
 
Mies suhtautui ihan positiivisesti sillä eihän se tähän meidän elämään vaikuta millään tavalla. Sit se vaikuttaa enemmän jos miehen kans joskus erotaan ja eläisin taas sinkkuna. Mun mielestä mitkään avoinsuhde-sekoilut ei kuulu lapsiperheellisen elämään. Avoimessa suhteessa se vakituinen suhde on kuitenkin tavallista alttiimpi ja vakaan perhe-elämän perusta on kuitenkin se vakaa parisuhde.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Hmm... Exät ei oo tykänny mun bisseydestä YHTÄÄN, kaikki ollu todella mustasukkaista sakkia ja ei menny kellekään niistä kaaliin, että mä osaan kyllä olla parisuhteessa ilman että panen muita :headwall: Ja että bisseydellä ei tämän kanssa ollu paljoa tekemistä. Exinä siis kaksi naista ja yksi mies; kaksi lesboa ja yksi hetero.

Tästedes ajattelin treffailla pelkkiä bi-ihmisiä, jospas ymmärtäisivät paremmin missä mennään :snotty:

Ja toisaalta olen ajatellu, että vaikka osaan olla yksiavioisessa parisuhteessa, niin ehkä haluan mieluummin sittenkin monta suhdetta :) Eli polyamoria kutkuttaa.

Tätä aikalailla peesailen, itselläni bisseys ei todellakaan ole ollut yksinkertainen asia, eikä tule luultavasti olemaankaan... Mies tietää ja tuntee minut läpikotaisin, yli kymmenen vuotta on rakkaus kukoistanut ja edelleen kukoistaa, eli kyse ei ole siitä etteikö suhde olisi "vakaalla" pohjalla, jonkun sanoin. Kaikki ihmiset ei vaan osu samaan muottiin, normimuottiin :) Luojan kiitos :snotty:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirppa:
Bi:nä eläminen ei TODELLAKAAN ole yksinkertaista, te umpiheterot voitte saivarrella vaikka kuinka ettekä tule koskaan ymmärtämään, sori ;)

Palstalla suoritetun kyselytutkimuksen mukaan umpiheterot ovat täällä vähemmistönä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zariife:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Aivan!
Itse koen loukkaavana sen että bi-seksuaalisuus yhdistetään pelkästään seksiin.

Sinäpä sen sanoit. Bi-seksuaalisuutta ei pitäisi yhdistää vain seksiin, mutta silti jotkut bi:t haluavat pelkästään seksuaalisia 'luvallisia syrjähyppyjä".

Aloituksessa ainakin minun ymmärtääkseni tarkoitettiin vain seksiä, joten siksi tässä on luonnollisesti keskusteltu vain siitä. Eihän bi:nä oleminen nyt missään nimessä pelkästään seksiä ole, siinä olette oikeassa =)

Ja minun mielestä vapaan suhteen pitäisi olla vapaa molemmille puolisoille, miehelle myös muihin naisiin päin, ellei häntä miehet kiinnosta. Tasavertaisuus tietysti.
 

Yhteistyössä