BB-talossa oksenneltiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mies1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mies1

Vieras
Netti IS:

"BB-talossa oli eilen illalla ankeat tunnelmat. Viikkotehtävän yhtenä osana asukkaille toimitettiin kyseenlaisia herkkuja: muun muassa silakoita, hapankaalia, mätiä ja mustamakkaraa."

Voisiko joku kertoa, että kuka näitä keskenkasvuisia seuraa?
Minä olen niin tosikko, että ruualla leikkiville lapsenmielisille ei sympatiani riitä.

Toivottavasti kukaan ei kieputtele illallisella herneitä italiansalaatista ja erottele sipulinpaloja kastikkeesta tai yökkää sienisalaatille tai jättää kalan lautasen reunalle.

NAM! Söisin kaikkia noita - ja mielelläni.

Kävin kerran mäkkärissä. Tilasin munahampurilaisen kaikilla mausteilla. Ei muka ollut! Kaikki mausteetkin vain ketsuppi, pippuri ja suola. Ei tietoakaan sinapista, kurkkusalaatista, paistetusta sipulista tai valkosipulista.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Netti IS:

"BB-talossa oli eilen illalla ankeat tunnelmat. Viikkotehtävän yhtenä osana asukkaille toimitettiin kyseenlaisia herkkuja: muun muassa silakoita, hapankaalia, mätiä ja mustamakkaraa."

Voisiko joku kertoa, että kuka näitä keskenkasvuisia seuraa?
Minä olen niin tosikko, että ruualla leikkiville lapsenmielisille ei sympatiani riitä.

Toivottavasti kukaan ei kieputtele illallisella herneitä italiansalaatista ja erottele sipulinpaloja kastikkeesta tai yökkää sienisalaatille tai jättää kalan lautasen reunalle.

En katsel BB:tä, mutta ilmeisesti sieltä puuttui mämmi, tappaskeitto (tai mikä lie sisäelinsoppa teurasiakaan), tutina, luonnon suoleen laiettu jätkän makkara. Riippuu tilanteesta maistuisko mulle silakat (ei kuitenkaan hapansilakka), hapankaali, mätiä mustamakkaroita. Mutta aina ei kaikki suussa maistu - ainakaan hyvältä. Voi sentään arvostaa omaa makuaistiaan, vaikkei se ole sama kuin isännällä tai emännällä.

Emännän tehtävä onkin nykyään vaikea monenlaisten allergioden vuoksi. Sen tietää, kun on kokeillut valmistaa vaihtelevaa, monipuolista ja kaikille maistuvaa ruokaa allergisen lapsen istuessa pöytään. Se onkin eräs niitä juttuja, josta voisin onnitella itseäni. Sillä lapset eivät saaneet allergisia rektioita ja olivat terveitä. Oppivat itse erottelemaan herneet ja porkkanat, osasivat varoa ja tiesivät, mitä söivät. Suomalaiselle äidille on vaikeaa osata valmistaa ruokaa, jossa ei ole maitoa tai maitoproteiinia, munaa, porkkanaa, omenaa, tomaattia, herneitä, pähkinää, kiiviä, sitrushedelmiä, ananasta. yms kaikkea, mitä itse ja monet muut voivat syödä muuttumatta äkisti punaisiksi ja turpoamatta.

Vaikka kannatankin sääntöjä lastenkasvatuksessa, en sentään ole ruuan suhteen sotilaallisen kurin kannalla. Tosin ruualla leikkiminen onkin jo eri juttu.

Moon joutunu kersana lusikoomaha tappaiskeittoa ja limppimaitoa, ainaki maistamaha niinku aikuuset sano..
En oo maistattanu niitä omilla kersoolla, enkä "kalanmunia".
En pistä mätiä kitusiini vaikkois kuinka hienoa kaviaaria.

Yhteistyössä