[QUOTE="vieras";24539473]Nää on just näitä.. Niin paljon kun kolmekymppisten sukupolvea on haukuttu, on tässä elävä todiste siitä, mistä se huono maine johtuu. Ei voitu elää sitä nuoruutta ja menovaihetta silloin kun olisi "kuulunut", vaan leikittiin kotia ja missattiin osa luonnollista elämänvaihdetta kokonaan. Sit kabuum! Tajutaan et hei, näitä vuosiahan on vielä jäljellä vaikka kuinka, ja yritetään ottaa takaisin sitä, mistä hölmöyksissään luovuttiin aikoinaan. Annetaan hyvää esimerkkiä lapsille, omille ja vieraille.
Musta on ihan hyvä, että kertoi tehneensä lapset niin nuorena. Selittää vähän tuota sen menemistä. Kukaan tuntemani kolmekymppinen ei käyttäydy noin tökerösti, saatika ravaa baareissa monta kertaa viikossa/edes kuukaudessa, hyvä kun muutaman kerran vuodessa. Tässä iässä on karttunut elämänkokemusta (työelämästä, kouluista, nuoruuden jutuista, parisuhtee/ista, ystäviltä, elämästä!), joka antaa sen levollisen tunteen, ettei enää tarvitse hötkyillä, vaan pystyy rohkeasti luottamaan itseensä ja olemaan järkevä, välillä hassutteleva aikuinen ihminen![/QUOTE]
Anteeks vaan, mutta tuollainen ei kyllä ole luonnollinen osa elämää, sanon ma. Itse tulin nuorena äidiksi ihan omasta tahdostani (19-vuotiaana) ja olin kyllä rellestänyt sitä ennen, mutta ei se mitään kauhean mukavaa ollut, se rellestäminen. Elämäni hirveimmät vuodet. Juopoteltiin kun ei ollut mitään todellista sisältöä elämässä. Nyt on perhe, opiskelut, työt ja aikuisen ihmisen harrastukset. Mä vierastan ajatusta siitä, että hillitön juopottelu ja baareissa ravaaminen olisi edes kaksikymppiselle jotenkin ok käyttäytymistä.
En usko, että mä sitten kolmekymppisenä yhtäkkiä "ymmärtäisin" miten "ihanaa" baareissa ravaaminen on. Kuulostaa hieman kaukaiselta. Todennäköisesti mä kirjoitan väikkäriäni niihin aikoihin. Ja mun elämä ei ole mitään kotileikkiä vaan ihan normaalia perhe-elämää.
Elämänhallintaongelmaiset tulevat usein raskaaksi nuorina kun eivät suunnittele mitään mutta harrastavat silti seksiä. Se ei tarkoita, että kaikki nuoret olisivat elämänhallintaongelmaisia.