BB:n innoittamana.. mä en ymmärrä miksi naiset väittävät inhoavansa kortsuja..

"Nisse"
Saan tavallisesta kortsusta allergisia reaktioita, enkä ole saanut aikaiseksi ottaa selville vaihtoehtoisista raaka-aineista tehtyjä kortonkeja... Ollut yhdessä jo 11 vuotta aviomieheni kanssa ja meillä on 2 lasta joten ajattelin laittaa röörit tukkoon ja miettiä hormoneja seuraavan kerran vasta vaihdevuosien iskiessä...
 
v
Mun ystävä aina toitottaa mulle kuinka se vihaa kortsuja, eihän seksi tunnu miltään jos on kumi jne.. Hän ei nauti jne. Ja aina olen tuota ihmetellyt.

Mutta mä en nauti seksistä, oli kumi tai ei joten varmaan mun ei tarvikkaan ymmärtää. Onhan se seksi erituntuista ilman kumia, ja ehkä siitä sit nauttiikin enemmän ainakin jotkut. Enpä tiedä, mut vastasinpa kuitenkin :D
 
"miemie"
Niillä naisilla, joilla muutenkin on taipumusta limakalvojen kuivuuteen, kortsu kirvelee ja kutittaa. Yksi ystäväni luopui juuri tästä syystä kondomista. Ei tuntunut hyvältä liukuvoiteenkaan kanssa.

Itselläni on aina olleet limakalvot niin hyvässä kunnossa, että kondomi ei vähennä nautintoa. Ja kun se ei miestäkään haittaa, niin mikäpäs siinä sitten. Paras ehkäisy meille.
 
"minä"
Julkaistu Tiede-lehdessä 5/2007
Suihkekondomi muotoutuu miestä myöden
Näin se toimii: Jäykistynyt penis laitetaan sumutinpurkkiin ja painetaan nappia. Purkin seinillä on suuttimia, jotka ruiskuttavat lateksikerroksen. Muutamassa sekunnissa lateksi kuivuu ja kondomi on käyttövalmis. Käytön jälkeen se rullataan tavalliseen tapaan pois.

Yksi lateksipatruuna riittää noin kahteenkymmeneen käyttökertaan.

Saksalainen kondomimyyjä Jan Vinzenz Krause on kehittänyt suihkekondomia lateksiekspertin, tohtori Hermann Lohwasserin kanssa. Krausella itsellään on kaupallinen koulutus, jonka hän muuten on osittain hankkinut Suomessa.

- Nestemäistä lateksia kyetään kyllä suihkuttamaan, mutta kukaan ei ole ennen meitä keksinyt tätä käyttötarkoitusta, kertoo Krause Tiede-lehden puhelinhaastattelussa.

Yleisperiaate on sama kuin tehtaassa, jossa kondomi valmistetaan kastamalla lateksiin peniksen muotoinen muotti. Massatuotantokondomilla on kuitenkin suuri rajoitus: Vaikka muotteja on muutamia kokoja, syntyy standardituotteita, jotka eivät koskaan ole täysin käyttäjän mittojen mukaisia.

Krausen mukaan suihketölkin tärkein etu on se, että kondomista tulee tarkalleen oikean kokoinen.

Sataprosenttisesti istuva kondomi myös pysyy päällä luistamatta.

Työtä on vielä. Yksi tavoite on valmistumisen nopeuttaminen. Lateksin täytyy kuivua, ennen kuin kondomi on valmis käyttöön. Ensimmäisten prototyyppien kuivuminen kesti 20-25 sekuntia, mutta tavoitteena on 7-10 sekuntia.

Keksijät uskovat, että suihkekondomi saadaan markkinoille vuoden 2008 aikana.

- Tosin innovaation aikataulua ei koskaan pysty ennustamaan; tämä on kuin Airbusin jumbon kehittämistä, Krause kuvailee kehittämisen oikullisuutta.

- Toisaalta toimimme Baden-Württembergissä, joka on innovatiivista seutua. Mersukin on kehitetty täällä.
Kuulostaa vakuuttavalta. Kun Mersukin on kyetty kehittämään, niin miksei onnistuisi suihkekondomikin.
 

Yhteistyössä