Basilika ja persilja! APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhymä aloittelija

Vieras
Mä nyt oon tehnyt kaikki ihan päin peetä noiden kanssa. Kylvin alkukesästä siemenet samaan purkkiin kaikki. Nyt luin että yksi taimi yhteen purkkiin ja mulla niitä on varmaan 100 sellaisessa purkissa mihin mahtuis korkeintaan 3. Basilika on kuitenkin eri purkissa kuin persilja.
Mitä voi tehdä niille tässä vaiheessa? Ne on nyt noin 5-10 senttiä kasvaneet. Onko kaikki pilalla?

[QUOTE="a.p";26618707]Kiitos:) Kävin harventamassa ja istutin osan useampaan purkkiin mutta silti niitä on tosi paljon vielä. VOiko niitä pakastaa noin pienenä tai kuivattaa?[/QUOTE]

Basilika ei oikein kestä pakastamista, se on niin hentolehtinen, tai kyllä se jäätyy hyvin, mutta sulaessaan se melkein heti sitten tummuu ja menee lötköksi, ei käy mihinkään koristeluun tai semmoiseen. Mieluummin kuivatus. Persilja kestää paremmin kuivauksen. Voit myös tehdä yrttisuolaa, pistä merisuolaa ja yrttejä tehosekoittimeen ja anna koneen tehdä tasaista yrttisuolamassaa. Kuivattele massaa sitten ohueksi leviteltynä viikon verran ja käytä pikkuhiljaa talven aikana :)

Yhteistyössä