H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja janna:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä tapasin tänään tällaisia Bahai-yhteisön nuoria, ja oli kyllä harvinaisen fiksun oloisia tapauksia, ja muutenkin... no, vaikutti aika hyvältä ne jutut, en mä nyt omasta kristinuskostani ole luopumassa, mutta vähän vaan mietityttää toi.![]()
Sä oot siis uskossa Jeesukseen? Bahaissa minua ärsyttää se ajattelutapa, että kaikki ovat oikeassa. Kuitenkin jos ajatellaan eri uskontoja, niin kaikissa niissä on erilainen jumalakuva. Joten kun yksi on se oikea, kaikki eivät voi samalla olla oikeassa. Hyvin humanistinen uskonto.
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:![]()
|O Taitaa olla humpuukiuskonto
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja janna:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä tapasin tänään tällaisia Bahai-yhteisön nuoria, ja oli kyllä harvinaisen fiksun oloisia tapauksia, ja muutenkin... no, vaikutti aika hyvältä ne jutut, en mä nyt omasta kristinuskostani ole luopumassa, mutta vähän vaan mietityttää toi.![]()
Sä oot siis uskossa Jeesukseen? Bahaissa minua ärsyttää se ajattelutapa, että kaikki ovat oikeassa. Kuitenkin jos ajatellaan eri uskontoja, niin kaikissa niissä on erilainen jumalakuva. Joten kun yksi on se oikea, kaikki eivät voi samalla olla oikeassa. Hyvin humanistinen uskonto.
Hmm... kyllä mä siis olen kristinuskossa. Mulla on kyllä aina ollut hiukan se kumouksellinen ajatus, että kaikki uskonnot on vähän niin kuin samaa, jumalkäsitys ja uskomisen tyyli on vaan ajan ja kulttuurin murroksessa muuttunut. :ashamed: Ja jotain näkemyseroja tullut ajan myötä jne.En osaa ainakaan ihan niin ajatellut, että juuri minä olen oikeassa ja ne kaikki toisin uskovat väärässä ja siten helvetin omia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuulostaa ihan hyvältä kunnes tullaan kohtaan "Jumalan sanansaattaja ihmiskunnalle". Olen ajatellut aiemmin, että kyseessä on uskonto ilman uskontoa. Pitää lukea tuo koko linkki.
Skeptikkona tulee tietysti heti mieleen, missä kohtaa aletaan puhumaan lahjoituksista ja rahasta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Bahait ei koe olevansa samaa, vaan kaikkien uskontojen yläpuolella
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kuulostaa ihan hyvältä kunnes tullaan kohtaan "Jumalan sanansaattaja ihmiskunnalle". Olen ajatellut aiemmin, että kyseessä on uskonto ilman uskontoa. Pitää lukea tuo koko linkki.
Skeptikkona tulee tietysti heti mieleen, missä kohtaa aletaan puhumaan lahjoituksista ja rahasta.
No tätä mäkin mietin, että mitä tää maksaa.Mullekin tuli tosiaan tuo kuva, että tarkkaan ottaen se ei tunnu olevan edes mikään usko, vaan aika liberaali... hmm... en tiedä. Täytyy tutkia.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Bahait ei koe olevansa samaa, vaan kaikkien uskontojen yläpuolella
Ahaa ok. :|
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja janna:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä tapasin tänään tällaisia Bahai-yhteisön nuoria, ja oli kyllä harvinaisen fiksun oloisia tapauksia, ja muutenkin... no, vaikutti aika hyvältä ne jutut, en mä nyt omasta kristinuskostani ole luopumassa, mutta vähän vaan mietityttää toi.![]()
Hmm... kyllä mä siis olen kristinuskossa. Mulla on kyllä aina ollut hiukan se kumouksellinen ajatus, että kaikki uskonnot on vähän niin kuin samaa, jumalkäsitys ja uskomisen tyyli on vaan ajan ja kulttuurin murroksessa muuttunut. :ashamed: Ja jotain näkemyseroja tullut ajan myötä jne.En osaa ainakaan ihan niin ajatellut, että juuri minä olen oikeassa ja ne kaikki toisin uskovat väärässä ja siten helvetin omia.
Alkuperäinen kirjoittaja janna:Anteeksi, jos nyt sanon näin, mutta ei tuo sinun ajatuksesi ole mitenkään kumouksellinen, vaan hyvin tyypillinen nykyajan ihmisen ajatusmaailma. Millä perusteella sanot olevasi kristitty?
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja janna:Anteeksi, jos nyt sanon näin, mutta ei tuo sinun ajatuksesi ole mitenkään kumouksellinen, vaan hyvin tyypillinen nykyajan ihmisen ajatusmaailma. Millä perusteella sanot olevasi kristitty?
No ihan sillä perusteella, että mä uskon, että Kristus oli Jumalan poika.En mä silti osaa sanoa, että koko muu porukka on väärässä ja joutuu helvettiin. Mistä minä tiedän. Minä uskon näin, muiden ei tarvitse.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja janna:Sen takia kyselen, koska monet ajattelevat olevansa kristittyjä, kun nimi on kirkon kirjoisas ja lapsena on kastettu. Mutta tämä ei ole Raamatun mukaista ja Raamattuunhan kristityn uskon tulisi perustua? Kristitty on kirjaimellisesti Jeesuksen seuraaja. Ja se, että uskoo, että Kristus on Jumalan poika, ei sinällään vielä tee kristittyä. Koska saatanakin sen tietää. Kristityksi tullaan tunnustamalla että Jeesus on Herra ja uskomalla, että Hän on sovittanut syntini. Uskoopn tulossa luovutetaan elämä kokonaan Hänelle, jolta se on alunperin tullutkin, Jeesukselle.
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja janna:Sen takia kyselen, koska monet ajattelevat olevansa kristittyjä, kun nimi on kirkon kirjoisas ja lapsena on kastettu. Mutta tämä ei ole Raamatun mukaista ja Raamattuunhan kristityn uskon tulisi perustua? Kristitty on kirjaimellisesti Jeesuksen seuraaja. Ja se, että uskoo, että Kristus on Jumalan poika, ei sinällään vielä tee kristittyä. Koska saatanakin sen tietää. Kristityksi tullaan tunnustamalla että Jeesus on Herra ja uskomalla, että Hän on sovittanut syntini. Uskoopn tulossa luovutetaan elämä kokonaan Hänelle, jolta se on alunperin tullutkin, Jeesukselle.
No mä harrastan kristinuskoani monella tavalla, olen aktiivisesti kirkon toiminnassa mukana, mutta en ole valmis sanomaan, että hän, joka ei Jumalaan, Jeesukseen tai Pyhään Henkeen usko, on väärässä ja niin ollen joutuu helvettiin. Mä uskon kaiken sen, mitä uskontunnustuksessa sanotaan.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Pesky, ryhdytäänkö muslimeiksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja janna:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä tapasin tänään tällaisia Bahai-yhteisön nuoria, ja oli kyllä harvinaisen fiksun oloisia tapauksia, ja muutenkin... no, vaikutti aika hyvältä ne jutut, en mä nyt omasta kristinuskostani ole luopumassa, mutta vähän vaan mietityttää toi.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja i know:Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Pesky, ryhdytäänkö muslimeiksi![]()
Sulla menis pupu pöksyyn
Alkuperäinen kirjoittaja janna:Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Pesky, ryhdytäänkö muslimeiksi![]()
Onks susta siihen, et heräät ennen kukon laulua rukoilemaan eka kerran, ja rukoilet 5 kertaa päivässä. Ja siihen että kieltäydyt alkoholista?
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Pesky, ryhdytäänkö muslimeiksi![]()
Ottaisitko sä sitten mut ja Aamuäreen vaimoiksi?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:Alkuperäinen kirjoittaja janna:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä tapasin tänään tällaisia Bahai-yhteisön nuoria, ja oli kyllä harvinaisen fiksun oloisia tapauksia, ja muutenkin... no, vaikutti aika hyvältä ne jutut, en mä nyt omasta kristinuskostani ole luopumassa, mutta vähän vaan mietityttää toi.![]()
minun mielestä tämä taas on juuri sitä parasta Bahaissa, kun ei tuomita niinku muut tekkee.
mie tunnen Bahai-yhteisön jäseniä (tosin en turusta yhtäkään valitettavasti) ja ei ole koskaan tullu semmosta kuvaa että he ois jollain lailla hörhöjä. hörhöiksi mie lasken hare krishna-tyyppiset tyypitja okei, joitain muutamia muitakin tietty.
perhe jonka tunnen, vanhemmat opettajia ja täytyy sanoa että minulle tulee aina jotenki mukava olo heiän luonaan koska heillä ei oo tapana lytätä muita eikä lintata turpaan jos uskookin erilailla.
iteasiassa, hyvä kun mainitsit pesky, pitääkin vähän mietiskellä tätä omaa uskoa vähän lisää ja uuelta kantilta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Alkuperäinen kirjoittaja janna:Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:Pesky, ryhdytäänkö muslimeiksi![]()
Onks susta siihen, et heräät ennen kukon laulua rukoilemaan eka kerran, ja rukoilet 5 kertaa päivässä. Ja siihen että kieltäydyt alkoholista?
Ja makkarasta, eikös siinä vaan olekin porsasta?![]()