Baarissa on tylsää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mins"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mins"

Vieras
Itsellä ei ole tähän mennässä tullut koskaan käytyä baarissa, mikä on herättänyt jonkinasteista ihmettelyä tutuissa.

No nyt sitten menin sinne, ja täytyy sanoa, että taitaa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi. Ensin huomiota herättää se, miten kallista kaikki on. Juomien litrahinnat ovat arviolta kymmenkertaiset kotona nauttimiseen eli Tallinnan viinakauppojen hintoihin verrattuna.

No sitten kun on sen juomansa pitkin hampain ostanut (puhdas kokeiluhan tämä on, eli kirpaisee vain kerran), niin seuraa varsinainen antikliimaksi. Eli se, ettei siellä baarissa ole mitään tekemistä. Sen kun vaan istuu pöydässä ja katselee, kun vieraat humalaiset ihmiset naapuripöydissä jauhavat keskenään ties mistä. Puolisen tuntia jaksoin tuota menoa ja sen jälkeen poistuin kadulle ja pyöräilin kotiin.

Jos tuo on sitä "viihteellä oloa", miten monet niin tuntuvat kaipaavan niin ihmettelen kyllä heidän käsitystään viihteestä.

Joo ei se yksinään pöydässä kököttely olekkaan hauskaa.
Itseasiassa hyvä seura on se tärkein, sitten tulee se paikka. Tänävuonna olen yhden kerran käynyt baarissa, olikin hyvää seuraa ja viihdyin vaikka joutukin tiskillä jonotteleen jne.

Totta. Minua haittaa myös kova musiikki, minkä ihmeen takia sen pitää soida niin kovaa? Ei kuule jos joku jotain sanoo, pitää huutaa korvaan ja siltikään ei kuule. En tosin ole käynyt ravintolassa vuosiin mutta tuskin tuossa muutosta. Ja tosiaan kalliit hinnat, vesikin maksaa, ja kännisiä ympärillä, yäk...

Totta. Minua haittaa myös kova musiikki, minkä ihmeen takia sen pitää soida niin kovaa? Ei kuule jos joku jotain sanoo, pitää huutaa korvaan ja siltikään ei kuule. En tosin ole käynyt ravintolassa vuosiin mutta tuskin tuossa muutosta. Ja tosiaan kalliit hinnat, vesikin maksaa, ja kännisiä ympärillä, yäk...

Totta kai baarissa pitää kuulua musiikkia että voi tanssia. Ja ei se niin kovalla ole ettei pystyisi keskustelemaan. Vesi ei maksa ainakaan täällä.

Te ootte väärällä asenteella liikkeellä. Baarissa voi tutustua uusiin ihmiseen, tanssia ja pitää hauskaa eikä vaan kökötää pöydässä miettimässä kuinka kalliita juomat on

[QUOTE="jaa-a";30798126]Te ootte väärällä asenteella liikkeellä. Baarissa voi tutustua uusiin ihmiseen, tanssia ja pitää hauskaa eikä vaan kökötää pöydässä miettimässä kuinka kalliita juomat on[/QUOTE]

Toisin sanoen baarit ovat sosiaalisten ja ulospäinsuuntautuneiden (ja tanssitaitoisten) ihmisten paikkoja. Muille siellä ei kauheasti tekemistä ole.

Epäsosiaalisen ja introvertin ei myöskään suuremmin kannata mennä baariin seksiseuran hakuun, vaan käyttää siihen tarkoitukseen muita kanavia.

itse asiassa tota musaa pystyy käydä sanomassa hiljemmalle sellasessa rauhallisemmassa ja jazzrokki baareis joskus ne on jäänny liian kovalle. ehkä yökerhois eri juttu ollaan jo niin kännissä ni sitä ei huomaa .

missä joutuu maksaa vedestä? kyllä kun mä otan punkkua niin vedenkin saa mukaan ja muutenki. esim viimeks ku olin kubilla tansdi vei mennessään ni ei tehny mieli alkoholia ja vettä sai ihan ilmasiks :). mä oon huomannu et sillon tällön ku käy ni se on ihan mukavaakin.

Jos ei mene baariin seuranhaku- tai tanssitarkoituksessa, niin suosittelisin nappaamaan mukaan hyvän kaverin, tai pari, ja suuntaamaan ennemmin kodikkaaseen pubiin tai terassille, vaikkapa syömään/pelaamaan lautapelejä siinä tuopin äärellä.

Nimimerkillä, myöskin baari-iän ohittanut

Yhteistyössä