Baarireissu. Jättäisitkö 10v ja 15v kotiin?

  • Viestiketjun aloittaja baaad mama?
  • Ensimmäinen viesti
baaad mama?
Mielipiteitä akuuttiin ongelmaan: tekis mieli käydä baarissa nyt. Mut uskallanko jättää mukulat kahdestaan kotiin siksi aikaa? Lasten isä asuu viiden kilsan päässä ja on kotonaan selvinpäin, tietäen että olisin menossa. Lapset voisivat soittaa sille jos hätä tulee. Heitteillejättö?
 
njp
No vie ne sille isälle tai pyydä se kotiisi katsomaan lapsia. Omat lapset ei oo vielä tuossa iässä, joten en tiedä, jättäisinkö yksin kotiin. Tuskinpa, jos humaltumistarkoituksessa olisin itse liikkeellä.
 
"vieras."
jättäisin. Itse jätin pari viikkoa sitten 8v, 10v ja 13v lapset kotiin klo 22-24 väliseksi ajaksi, kun kävin kuuntelemassa yhden bändin keikan. Autolla liikkeella ja keikka 5 km:n päässä, joten tuskin heitteillä olivat. Päivisin kun ovat yksin/keskenään jopa 9 tuntia, jos ei koulua ja meillä vanhemmilla työpäivä.
 
"vvieras"
No riippuu lapsista, onko se heille ok ja jos et mitään överikännejä vedä vaan ihan pienet. Ja jos nuoremmalle tapahtuu jotain, onko lähipiirissä joku jolle voi soittaa ja mielellään myös niin että sinä vastaat suht. selvänä, ettei lapselle tule hätä. 15 v pärjää joka tapauksessa.
 
"aapee"
Lasten isä viettää iltaa uuden vaimonsa kanssa ja nyt on mun huoltoviikko. Mä kielämättä oisin lähdös ottamaan drinksun jos toisenkin. Ongelmia omassa parisuhteessa jotka haluaisin haudata hetkeksi. Enpä nyt tiedä mitä tekis..
 
"..."
Mielipiteitä akuuttiin ongelmaan: tekis mieli käydä baarissa nyt. Mut uskallanko jättää mukulat kahdestaan kotiin siksi aikaa? Lasten isä asuu viiden kilsan päässä ja on kotonaan selvinpäin, tietäen että olisin menossa. Lapset voisivat soittaa sille jos hätä tulee. Heitteillejättö?
Baariin vaan. Kyllä 15v osaa isällensä soittaa jos on kysyttävää. Ja voihan se isä sitten tarvittaessa tulla lapset hakemaan...
 
"aapee"
Just tyttö huuteli et koska sä lähdet, sen mielestä jees kun saavat jäädä kahdestaan. Luotan heihin täysin, koskaan eivät oo mitään tyhmää tehneet, esim. just jos ovat päineen työpäivän ajan ym.
 
"alituinen"
Jos on sun huoltoviikkosi, on sinun tehtävä hoitaa lapset ja siihen ei kännit kuulu. Mutta jos lasten isälle sopii ottaa vastuu tänäiltana, pärjäävät varmaan tuon ikäiset keskenäänkin yhden illan, kun isä on valmis tulemaan avuksi tarpeen tullen.
 
"vieras."
Tuskin on hyvä idea. Siis murheiden hautaaminen ryyppäämiseen ylipäätään ja vielä kun on vastuussa lapsista. Jos jo ensi viikolla pääset viihteelle lasten ollessa isällään, niin kyllä siihen pitäisi malttaa, kun ei edes ole mitään erityistä syytä lähteä nyt. Muuten kuulostaa alkoholiongelmalta...
 
mene vaan
mene vaan, ja ole ihmisiksi, tule kotiin ajoissa, kyllä 15 v isosisko pienemmän perään katsoo. Aina on tuon ikäisiä käytetty lapsenlikkoina, vieraitakin, tässä on oma sisko ja samaa perhettä. Älä kysy enää. mene.
 
"aapee"
Ei mulla ole alko-ongelmaa. Tuntuu vaan pahalta nyt, kun pitkäaikainen miesystävä jätti, tänään. Mulla oli kaapissa puolikas valkkari, jonka heitin nassuun. Sit tuli idea siitä baarista. Ei mun pitäny taustoista avautua, vaan tosta lapsikysymyksestä..
 
[QUOTE="aapee";29417874]Ei mulla ole alko-ongelmaa. Tuntuu vaan pahalta nyt, kun pitkäaikainen miesystävä jätti, tänään. Mulla oli kaapissa puolikas valkkari, jonka heitin nassuun. Sit tuli idea siitä baarista. Ei mun pitäny taustoista avautua, vaan tosta lapsikysymyksestä..[/QUOTE]

Oisit laittanu vaa et voiko jättää yksin illaksi/alkuyöksi kun menet hoitamaan sairasta tätiä? Kumma kyllä et sitten ne ois pärjänny aivan mainiosti kaikkien mielestä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29417883:
Oisit laittanu vaa et voiko jättää yksin illaksi/alkuyöksi kun menet hoitamaan sairasta tätiä? Kumma kyllä et sitten ne ois pärjänny aivan mainiosti kaikkien mielestä :LOL:
No mulla ei ainakaan oo tässä kysymys siitä, etteikö lapset pärjäis. Enemmän mietin mitä esim. tää 10-vuotias ajattelee, ku äiti lähtee "kännäämään". Voi tulla vähän pelottava ja turvaton olo kuitenkin.. en tietenkään tiedä miten sun lapses reagoi, mietin vain omaa 9-vuotiastani.
 
kyllä nuo lapset voi olla keskenään, ei se ole ongelma (jos on siis satunnaista). mutta oikeastiko sinusta on järkevää tai asiallista ryypätä lasten läsnäollessa?
mun lapset ei ole koskaan nähneet minua humalassa, ikää 6,11,15 ja 17, ja kyllä ihan uskalln lasin viiniä illalla ottaa, mutta osaan lopettaa siihen, tai 2 x 0,3siideriin
 
"vieras."
Itse veisin sille isälle. Kyllä tuo 15-vuotias pärjää, mutta tuntuisi pahalta jättää 10-vuotias pikkuinen.
"pikkuinen" :D nykypäivänä kasvatetaan lapset pumpulissa ja kauhistellaan jos äiti-ihminen edes harkitsee baariin menemistä. eipä ollu silloin tuollaista kun itse oli tuon ikäinen, kukaan ei kauhistellut että minäkin isoveljen kanssa olin silloin tällöin muutaman tunnin keskenään kotona kun äiti oli jossain tanssiravintolassa. nykymammat niin hysteerisiä :D
 

Yhteistyössä