baariin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 14:34 Elina kirjoitti:
Minä meinaan viedä esikon pakastettujen rintamaitojenkanssa mummulle ja papalle hoitoon kahdenkuukauden iässä. Voi kyllä olla tuolla baarissa olo melko eksoottista, kun tissit kerkee illan aikana pakkautuun oikeen urakalla. Täytynee jo yöllä lypsää =)

eksoottista todellakin... itse en jaksanut baarissa jonottaa vessakoppiin, joten vaihdoin liiviensuojia siinä vessajonon vieressä. Ja kun kotiin pääsin niin suoraan lämpöseen suihkuun purkamaan tissejä :D

Ei mulla ole mikään hätä päästä baareihin, miksi tehdä lapsia jos heti on pakko päästä ryyppäämään, onko ollut liian aikaista?!Toki kukin omalla tyylillään!
Meillä poika 1v4kk, en ole käynyt kertaakaan, enkä aio vielä yökylään jättää hetkeen. Isovanhemmat kyllä olisi ihania hoitajia!
Mulle lomaa on, kun pääsee shoppailemaan ja isi mielellään hoitaa poikaa kotona ja nauttivat kun saavat kahdestaan kotona leikkiä. Nyt vielä vaikuttaa sekin kun olen mennyt töihin, niin sitä vaan haluaa nauttia perheestä, kun ei ole töissä. Toki olemme pitäneet, että molemmilla saa olla omia menoja, yhdessä menemme sitten, kun poika isompi ja ymmärtää paremmin, miksi äiti ja isä on poissa. Kyllä sitä varmasti myöhemminkin kerkiää mennä, nuoriahan tässä vielä ollaan! Jossain vaiheessa varmasti, poitsu itse haluaa mennä mummuloihin yökyläilemään ja sittenhän sitä voi yhdessä miehen kanssa lähteä viihteelle. Mutta tämä on vain mun mielipide.... :hug:

Itse olin eka kerran viihteellä kun poika oli 3 viikkoa. Poika jäi kerätyn/pumpatun rintamaidon turvin isänsä hoitoon ja minä lähdin Meripäiville konserttiin. Enpä tainnut olla reissussa kuin kuusi tuntia ja sinä aikana kävin ainakin kolme kertaa pumppamassa vessassa rinnat tyhjiksi ettei tullut tulva. Kivaa oli vaikka pientä miestä tuli jo tuossa ajassa kova ikävä ja oli ihana palata kotiin.

Esikoinen oli 3vkoa vanha kun oltiin kaverin häissä. Mummu oli meillä pojan kanssa.
Nyt on la 10.2. ja parhaan ystävän tuparit/synttärit helmikuun lopussa. Jos menen niin en kyllä juo mitään alkoholipitoista. Ainoa mutta on se, että lapseton, viinaan menevä ystävä vetää herneen nenään jos käyn vaan kääntymässä. Eipä sillekään sitten mitään voi, kyllä kai se joskus leppyy... :D

ekan lapsen jälkeen käytiin baarissa ristijäisten iltana(minä vesilinjalla) ja seuraavan kerran kun poika oli 4kk.toisen pojan jälkeen meni melkein 4kk kun mentiin viihteelle.niin joo,meillä aina ollut jompi kumpi mummuista meillä kotona hoitamassa ja monesti olen laittanut pienet nukkumaankin ensin.minä olen sen sortin ihminen että tykkään välillä käydä tanssimassa.nykyisin käydään 1-2kertaa 2.ssa kuukaudessa jossain ja lapset nyt 2.5v. ja 1v.yökylässä eivät ole olleet ikinä.

Kävin ekan kerran kun tyttö oli reilun 3kk ikäinen. Mies oli tytön kanssa kotona tuon illan. Seuraavan kerran käytiin niin että mies oli mukana ja tyttö oli tuolloin 7kk ikäinen ja mummolla yöhoidossa.
Tuon jälkeen ei olla sitten käyty enää ja tyttö täyttää 17.1. vuoden =) Jospa sitten vuoden 2006 lopussa kävisi seuraavan kerran kun maha-asukki on syntynyt ja hänellekin ikää tullut niin että raaskii jättää hoitoon =)

itellä tällä hetkellä reilun 2kk:n ikäinen vesseli. vielä en oo raskinut jättää sitä hetkeksikään yksin. en oo edes kaupassa käynyt ilman pientämiestä.
helmikuun alussa meinasin kuitenkin jättää ukkelin isännän hoitoon ja lähen juhlimaan synttäreitä. pakkasessa on sen verran maitoa, että yön pärjäävät, mutta paljoa ei varmaan tuu juotua, että pääsee mahd pian taas imettämään. mutta saa sit nähä raskiiko sitä lähteä sitten juhlimaan.. :ashamed:

Siis minusta on J-Ä-R-K-Y-T-T-Ä-V-Ä-Ä ajatella niitä pieniä lapsia joiden vanhemmien täytyy käydä tuolla tavalla "viihteellä". Polttakoot kaikki vaikka putkella norttia, mutta alkoholi menee yli mun sietokyvyn. Paljon enemmän saia iloa irti ilman alkoholia, ilman baareja. Tuskinpa siitä tulee muutako huono olo. Vai virkistyykö sielu ja mieli ja ruumis. Tuleeko elämä valosammaks. Tokkopa.

Sulle "äiskä"...varmaan monet jotka on kirjotellu ni on aika eri tilanteissa esim imetyksen suhteen,jotku ei varmaan imetä ollenkaan ja jotkut lähtee viihteelle vaan vesilinjalla.Tässähän keskustelussa ei oo ollu kysymys kuka ryyppää ja kuin paljon,eihän!Ja kyllä mun mielestä röökääminen tekee enemmän hallaa vauvoille kuin satunnainen viihteellä olo.Henk.koht.en ymmärrä miks baariin pitää rynnätä ku vauva on 2vko tai ees 2kk,mut jokainen taklaa tyylillään...ite lähin ekan kerran ku lopetin imetyksen eli poika oli yli 8kk,sitä ennen olin kaverin polttareissa ku poika oli joku 7kk ja olin kuskina...

Meidän eka lapsi kun syntyi kesti kolme kuukautta kun lähdin ekan kerran ulos...YKSIN! Mieheni jäi kotiin. Minulla piti olla hauskaa, mutta loppujen lopuksi ilta oli hirveä. Oli ikävä vauvaa ja tunsin itseni huonoksi äidiksi. :( Nyt odotan toista eikä ole paljon tehnyt mieli juhlia... Olen huomannut että sitä rahaa voi pistää muuhunkin ja voi kotonakin olla hauskaa... Pari ystävää, musiikkia ja pari siideriä. Aikaisemmin nukkumaan, ei haise tupakalle ja aamulla on mukava nousta ylös kun ei ole paha olo! ;)

ensimmäinen tais olla noin kaks kuukautta vanha kun oli ekaa kertaa yön hoidossa.
nyt toinen kohta 7kk ja vielä ei ole ollut. ei millään raski antaa vaikka mummo ja pappa on pyydellyt.

Tänään lähden.2kk on vauva. Eka oli vuoden,ennenku lähin, ja olin melko masentunu,kun en ollutkaan yhtään sen parempi äiti,vaikka omistauduin täysin kotiäitiyteen.Kakkonen oli 4kk, kun kävin ekan kerran ja koko kakkosen ekan vuoden kävin kerran kuussa, ja olinki paljon parempivointinen, kun näin muitaki ku äitilapsikerholaisia, sain huomiota osakseni yms.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 17:56 äiskä kirjoitti:
Siis minusta on J-Ä-R-K-Y-T-T-Ä-V-Ä-Ä ajatella niitä pieniä lapsia joiden vanhemmien täytyy käydä tuolla tavalla "viihteellä". Polttakoot kaikki vaikka putkella norttia, mutta alkoholi menee yli mun sietokyvyn. Paljon enemmän saia iloa irti ilman alkoholia, ilman baareja. Tuskinpa siitä tulee muutako huono olo. Vai virkistyykö sielu ja mieli ja ruumis. Tuleeko elämä valosammaks. Tokkopa.

ootko tosissas sitä mieltä että ketjussa polttaminen olisi parempi asia kuin "viihteellä" käyminen??!! Viihteellä ei tarvitse välttämättä ottaa alkoholia ja vaikka ottaisikin, niin mitä se siihen lapseen vaikuttaa (ellei tosiaankin juo joka päivä, mikä on sitten taas asia erikseen). Mielestäni Äideillä saa olla muutakin elämää kuin äitinä olo.

Myönnän olevani säälittävä: lähdin ekan kerran viihteelle synnytyksen jälkeen kun lapsi oli jo 1 v 7 kk. Silloinkin menin vain siksi, että oli parhaan ystäväni polttarit ja olin hänen kaasonsa, enkä juonut mitään koska olin uudestaan raskaana :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 23:37 Hay-D kirjoitti:
ootko tosissas sitä mieltä että ketjussa polttaminen olisi parempi asia kuin "viihteellä" käyminen??!! Viihteellä ei tarvitse välttämättä ottaa alkoholia ja vaikka ottaisikin, niin mitä se siihen lapseen vaikuttaa (ellei tosiaankin juo joka päivä, mikä on sitten taas asia erikseen). Mielestäni Äideillä saa olla muutakin elämää kuin äitinä olo.
Tupakka saattaa viiä terveyttä. Mutta alkoholi vie sekä onnen että terveyden. Ainakin liikaa käytettynä. Mutta vaikka ei käyttäskään usein, mutta kuitenkin joskus olis lapsen nähden esim. humalassa, niin se olisi lapselle varmasti melko pelottava kokemus.
Alkoholi tuo niin paljon pahaa mukana, enkä ymmärrä että joku voi pitää baarissa käyntiä viihteenä. Koska omasta mielestä viihde on aivan jotain muuta. Vaikka miehen kanssa kahden kesken lenkillä, soppailemassa, lomalla, luonnossa. Semmosta mistä virkistyy.
Mutta pyydän anteeksi kun sekaannuin. Eihän se mulle kuulu, mitä kukin tekee. Nykyajan lapset vaan on niin erilaisia mitä vielä n. 10 vuotta sitten. Nykyään ei lapsien anneta enää olla lapsia. Ja se johtuu vanhemmista.

Yhteistyössä