Avuton olo, perheväkivallasta asiaa.

eli vaimo pelkää miestä niin kovin... voi sentään,mitähän tossa tekis. koita jutella sen naisen kans ihan kahden kesken(varmasti olet sen kyllä jo tehnyt) mutta vaimo ei uskalla ilmeisesti myöntää,joten jonkun ulkopuolisen on puututtava asiaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja shiver:
eli vaimo pelkää miestä niin kovin... voi sentään,mitähän tossa tekis. koita jutella sen naisen kans ihan kahden kesken(varmasti olet sen kyllä jo tehnyt) mutta vaimo ei uskalla ilmeisesti myöntää,joten jonkun ulkopuolisen on puututtava asiaan
Noin juuri se menee.
Pahinta on se että lapset ovat todistamassa kaikkia kamaluuksia ja juuri siksi olen pohtinut että on pakko voida jotakin tehdä jos lasten äiti itse ei mitään tee. Seuraava kerta kun voi olla kohtalokas. :(
 
heitu
Ota yhteyttä neuvolaan, niin teki kaverini, sieltä tuli perhetyöntekijä joka teki ilmoituksen lastensuojeluun ja silloin minun oli pakko valita joko mies tai lapset. En olisi varmaan ikinä uskaltanut yksin lähteä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja shiver:
eli vaimo pelkää miestä niin kovin... voi sentään,mitähän tossa tekis. koita jutella sen naisen kans ihan kahden kesken(varmasti olet sen kyllä jo tehnyt) mutta vaimo ei uskalla ilmeisesti myöntää,joten jonkun ulkopuolisen on puututtava asiaan
Noin juuri se menee.
Pahinta on se että lapset ovat todistamassa kaikkia kamaluuksia ja juuri siksi olen pohtinut että on pakko voida jotakin tehdä jos lasten äiti itse ei mitään tee. Seuraava kerta kun voi olla kohtalokas. :(
eli puutu asiaan, vaikka varmasti pelkäätkin tuon vaimon ystävyyden menettämistä. tulevaisuudessa kiittää,IHAN VARMASTI. voi lapsi raukat. mullakin on ollu väkivaltaisia miehiä,LUOJAN KIITOS LÄHDIN POIS!!! ja silloinkaan en muille myöntänyt että mies pahoin pitelee. se kun ei oo naisen vika vaikka itseäänsä siinä aina syyttää. mutta auta nainen ja lapset pois sieltä ahdingosta
 
Jotenkin kamalinta tässä on se että asia on "kaikkien" tiedossa mutta kun on vaitiolovelvollisuus niin kukaan ei muka voi tehdä mitään. Myönnän, olen miettinyt että menetänkö mä sitten työni jos menen ja tuon asian julki, mutta niin pahaa tekee etten kyllä voi olla enää tekemättä mitään. :/
 
jk
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Jotenkin kamalinta tässä on se että asia on "kaikkien" tiedossa mutta kun on vaitiolovelvollisuus niin kukaan ei muka voi tehdä mitään. Myönnän, olen miettinyt että menetänkö mä sitten työni jos menen ja tuon asian julki, mutta niin pahaa tekee etten kyllä voi olla enää tekemättä mitään. :/
En tiiä tilannettasi tarkkaan mutta lastensuojeluilmoitusvelvollisuus menee vaitiolovelvollisuuden yli. Siis jos joku työntekijä olet.j
 
voit tehdä nimettömän lastensuojeluilmoituksen kuntasi sosiaalityöntekijälle. Eli missään ei tule ilmi että sinä olet ilmoituksen tehnyt, ellet niin halua. Mikäli asut esim naapurissa tms tiedät milloin väkivaltatilanne on päällä, voit myös soittaa poliisit, jotka ovat velvollisia lsilmoituksen tekemään.
 
ep
Alkuperäinen kirjoittaja ep:
Vaitiolovelvollisuus ei sido, kun tehdään lastensuojeluilmoitusta!! Ja siis ehdottomastihan kertomasi asia on lastensuojelullinen.
Ja siis lastensuojeluasioisshan todella on ilmoitusvelvollisuus ja se menee aina vaitiolovelvollisuuden edelle.
 
EJK
Perheväkivalta on AINA lastensuojeluilmoituksen paikka! Soitto sosiaalipäivystykseen, niin lapset pääsevät turvaan! Aikuinen tekee omat valintansa, lapset eivät niitä voi tehdä! Soita apua!
 
EJK
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Jotenkin kamalinta tässä on se että asia on "kaikkien" tiedossa mutta kun on vaitiolovelvollisuus niin kukaan ei muka voi tehdä mitään. Myönnän, olen miettinyt että menetänkö mä sitten työni jos menen ja tuon asian julki, mutta niin pahaa tekee etten kyllä voi olla enää tekemättä mitään. :/
Oletko siis pappi?
 
Tumpula
Sosiaali- ja terveydenhuollon, opetustoimen,
nuorisotoimen, poliisitoimen ja seurakunnan
tai muun uskonnollisen yhdyskunnan
palveluksessa tai luottamustoimessa olevat
henkilöt sekä muun sosiaalipalvelujen tai terveydenhuollon
palvelujen tuottajan, opetuksen
tai koulutuksen järjestäjän tai turvapaikan
hakijoiden vastaanottotoimintaa tai hätäkeskustoimintaa
taikka koululaisten aamu- ja iltapäivätoimintaa
harjoittavan yksikön palveluksessa
olevat henkilöt ja terveydenhuollon
ammattihenkilöt ovat velvollisia viipymättä
ilmoittamaan salassapitosäännösten estämättä
kunnan sosiaalihuollosta vastaavalle toimielimelle,
jos he tehtävässään ovat saaneet tietää
lapsesta, jonka hoidon ja huolenpidon tarve,
kehitystä vaarantavat olosuhteet tai oma käyttäytyminen
edellyttää lastensuojelun tarpeen
selvittämistä.

-Lastensuojelulaki

Auttoiko? Ja :flower: sulle.
 

Yhteistyössä