Avustuksia Saksalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras

Homma käy mielenkiintoiseksi, jos matalamman palkkatason ja kalliimman elintason maa alkaa antaa avustuksia korkeamman palkkatason ja halvemman elintason maalle.
Mitä mieltä olette?
Saksalta nyt periaatteessa voisi ehkä tulevaisuudessa saada rahaa takaisin, mutta pidän sitä vaihtoehtoa epätodennäköisenä. Pyydetään kuitenkin tukia, ei lainaa.
Erikoinen konsepti.

Kyl ymmärrän, et jos Suomella on omistajuus yhtiössä, sen pitää osallistua siihen toimintaan, mut ei kai niin, et suomalaiset sit maksaa saksalaisten energian?!
Sinne meni jo 8miljardia euroa, ei kriisiä voi ulkoistaa suomalaisille.

Kyl ne kolahtaa Venäjäänkin. Kuin vain, ei sille voi mitään, ei EU voi rahoittaa Venäjän sotaa. Siitä hyötyy toki Suomikin.
Mut kysymyksenä oli, tuleeko suomalaisten tukea saksalaisia? Enemmän niillä on rahaa kuin meillä.
Toki ne kolahtaa Venäjäänkin, mutta Venäjällä riittää ruokaa sekä energiaa ja ne ovat aika tärkeitä asipita ihmisille.

Suomalaisten ei tulisi tukea saksalaisia, mutta me tuetaan kumminkin. Italialaisillakin on enemmän rahaa kuin meillä, mutta silti tuimme heitäkin.

Toki ne kolahtaa Venäjäänkin, mutta Venäjällä riittää ruokaa sekä energiaa ja ne ovat aika tärkeitä asipita ihmisille.

Suomalaisten ei tulisi tukea saksalaisia, mutta me tuetaan kumminkin. Italialaisillakin on enemmän rahaa kuin meillä, mutta silti tuimme heitäkin.
Ei riitä. Sillä ne onkin varastanu sitä Ukrainan viljaa. Energiaakin siellä on jokseenkin. Siellä on väki tottunu elään pulassa, joten pakotteet ei vaikuta, kuten paksussa lännessä.

Italian talouskriisi oli vähän eri asia. Siellähän tehtiin talousmuutoksia.
Nojoo, kuulostat populistilta. Osaat hokea tuota yhtä lausetta vaikka maailman tappiin.

Ei riitä. Sillä ne onkin varastanu sitä Ukrainan viljaa. Energiaakin siellä on jokseenkin. Siellä on väki tottunu elään pulassa, joten pakotteet ei vaikuta, kuten paksussa lännessä.

Italian talouskriisi oli vähän eri asia. Siellähän tehtiin talousmuutoksia.
Nojoo, kuulostat populistilta. Osaat hokea tuota yhtä lausetta vaikka maailman tappiin.
Venäjä on varastanut Ukrainan viljaa vientiin, eli se ei tarvitse sitä itse, onhan Venäjä yksi suurimmista viljanviejistä. Energiaa Venäjällä riittää vientiin, EU taasen elää tuontienergian varassa.

Niin Saksassakin pitää tehdä talousmuutoksia vihreän siirtymän ja Venäjän tuontienergian loppumisen takia.

Sä sanot niitä kaikkia populisteiksi joiden mielipide ei sua miellytä.

Kannattaa muistaa että suomessa on puhtaat pohjavedet joita pankit & pankkisuvut haluavat.
Muiss maissa onkin jo kansat saatu juomaan pullovettä, mutta suomalaiset pr*eleet vielä juovat lähteestä suoraan melkeimpä.
Ja ilmaiseksihan ne vedet pitää saada, toki on siinä nyt alustamassa muutama pääministerinkaltainen yms. ollut

Venäjä on varastanut Ukrainan viljaa vientiin, eli se ei tarvitse sitä itse, onhan Venäjä yksi suurimmista viljanviejistä. Energiaa Venäjällä riittää vientiin, EU taasen elää tuontienergian varassa.

Niin Saksassakin pitää tehdä talousmuutoksia vihreän siirtymän ja Venäjän tuontienergian loppumisen takia.

Sä sanot niitä kaikkia populisteiksi joiden mielipide ei sua miellytä.
Sä oot ensimmäinen, niinku ikinä, joka väittää, et Venäjällä on tarpeeksi ruokaa..
..
Siis sun mielipide oli, et tuetaan kuitenkin, tuetaan kuitenkin. Nii ei se ole silleen mielipide, vaan hokema. Ja samaa mieltähän mä oon.. Et silleen taas.

Tietysti Suomi maksaa, se on ihan selvä. Perustelut ovat varmaan samat kuin tukipaketissakin eli yleistä diipadaapaa, miten Saksan energian pitää olla halpaa, jotta he voivat ostaa meiltä yms yms.

Sä oot ensimmäinen, niinku ikinä, joka väittää, et Venäjällä on tarpeeksi ruokaa..
..
Siis sun mielipide oli, et tuetaan kuitenkin, tuetaan kuitenkin. Nii ei se ole silleen mielipide, vaan hokema. Ja samaa mieltähän mä oon.. Et silleen taas.

Taitaa olla joku muu, joka vastaa valtion ohjauksesta näissä asioissa. Tuppurainenkohan se on. Mitäs se sanoo?

Ei taida osata persut muuta, kuin syyllistää pääministeriä..

Samaa puoluetta ne ovat, ja ihan varmasti pm:llekin kuuluu tämän kokoluokan asiat. Ei se Marin ollut terveysministerikään, mutta silti tykkäsi poseerata tiedotustilaisuudessa.

Ei venäläisillä riitä ruoka.

Yhteistyössä