Avosuinen tarjonta

kokemuksia kyselisin? Viimeisessä ultrassa viikolla 38 lääkäri totesi vauvan olevan neä mun vatsaani päin, mutta rauhoitteli ettei sillä ole merkityst. Nyt kuitenkin netistä googlettamalla löytyi vaikka mitä "kauhutarinoita", enkä enää tiedä voinko lääkärin sanoihin luottaa :/

cecilie79
Hei!
Sikiön pään asennolla ei vielä tuossa vaiheessa ole merkitystä, koska hän muuttaa sitä vielä. Synnytyksen käynnistyttyä kätilöt tarkkailevat mm. vauvan pään asentoa sisätutkimuksen yhteydessä, jotta osaavat ennakoida, jos lapsi aikoisi syntyä muussa kuin takaraivotarjonnassa.
Tsemppiä loppurutistukseen!!!!

minun tyttö oli alkuun normaalissa tarjonnassa mutta lopulta kääntyi hieman sivuttain ja tuli ulos avotarjonnassa.ponnistus oli vaikea joten autettiin imukupilla.mutta ei sitä ennalta kannata miettiä koska tosiaan hän voi kääntyä vielä miten vaan.

Minulla oli tyttö avonaisessa tarjonnassa synnytyksen alkaessa. Aikani kun olin ollut kontallaan (muutamia tunteja), tämä muuten yleensä kuulemma auttaa asiaan, tarjonta oli muuttunut takaraivotarjonnaksi, eikä mitään ongelmia sen suhteen enää ollut, tyttö syntyi normaalisti.

Meillä vauva syntyi avosuu tarjonnassa. Kun kyseessä oli ensimmäinen kerta, en osaa sanoa, miten jouhevasti vauva olisi tullut raivotarjonnassa.

Itselläni oli hyvä kätilö, joka odotutti, että vauva oli laskeutunut tarpeeksi alas ennen ponnistusta. Lisäksi kätilö pyrki auttamaan (lue auttoi venyttämään alapäätä) ponnistuksessa. Ponnistus meni hyvin, vain 14 min ja vauva oli ulkona. Muutama tikki laitettiin synnytyssalissa, mutta nekin paranivat tosi hyvin. Itselleni ei jäänyt huonoja muistoja synnytyksestä.

Tsemppiä tulevaan koitokseen!

Yhteistyössä