Avomieheni mielestä olen kohtuuton ja vaadin häneltä liikaa? Entä teistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Olemme olleet yhdessä neljä vuotta, ja asuneet yhdessä vajaan vuoden. Tänä aikana miehestä on tullut esille piirteitä jotka eivät aiemmin, erillään asuessa olleet tulleet ilmi. Nyt olen päättänyt etten halua elää ihmisen kanssa joka omaa piirteitä jollaisia miehessäni on tullut esiin.

Mies on laiska tekemään kotitöitä, ei tee niitä ollenkaan oma-aloitteisesti. Molemmat käymme töissä, mielestäni molemmat myös hoitavat kotityöt. Olemme keskustelleet asiasta, mutta mies ei muuta tapojaan.

Mies ei huolehdi tarpeeksi hyvin hygieniastaan, minun pitää jatkuvasti kehottaa tätä käymään suihkussa, koska hän alkaa haista. Saattaa mennä viikkokin ettei hän peseydy, ja minua ällöttää olla metriä lähempänä.

Miehen rasistisuus ja fanaattisuus ko. asiasta. En jaksa kuunnella patoksellista paasausta samasta asiasta lähes päivittäin.

Miehen huomauttelu. Vaikka hän ei tee juurikaan kotitöitä vaan minä teen suurimman osan, hän huomauttelee usein mitä olen tehnyt väärin.

Seurusteluaikana näimme välimatkan takia 1-2 krt viikossa, ja mitkään näistä minua suuresti häiritsevistä asioista eivät tulleet esiin. Tiedän että olen vasta nyt oppinut tuntemaan hänen todellisen minänsä, ja olen tullut tulokseen etten halua elää tällaisen ihmisen kanssa.

Miehen mielestä olen kuitenkin kohtuuton ja vaadin liikoja, ja ettäjään loppuelämäkseni yksin kun vaadin mieheltä täydellisyyttä.

Onko näin?

No kukaan ei ole täydellinen mut jos nuo piirteet nyt ärsyttää niin kyllä ne tulee ärsyttämään enemmän tulevaisuudessa. Ketään ei voi väkisin muuttaa. Tunnet oman arvosi jos lähdet suhteesta jossa et viihdy ja varmasti löydät uuden miehen tulevaisuudessa joten siltä osin älä kuuntele miestäsi!

No todellakin vaadit liikaa, vaikutat tiukkapipoiselta nipottajalta. Ei nuo ole mitään syitä eroon todellakaan, pikkujuttuja kaikki, jos mies on muuten hyvä ja kunnollinen mies, ei petä, ole väkivaltainen tai juoppo.

Minun mieheni käy kehoittamatta joka aamu suihkussa, tekee ruoan usein pyytämättä, tekee ulkotyöt asumme omakotitalossa ja minä hoidan siivoamisen ja pyykit, en asuisi ihmisen kanssa joka kuvittelee olevansa hotellissa tai sitten ihmisellä pitäisi olla sen vrran lompsa lyönnissä että on varaa palkata kotiapulainen.

Minä en harkitsisikaan tuohon vielä lapsia ja perhe-elämää, sori vaan. Eikä se sun miehes siitä muutu, usko pois. Vaatimukset vain kovenee ja kohta kaikki pitää olla tehtynä juuri niinkuin hän haluaa.

Totta on, että täydellistä miestä et tule koskaan löytämään. Mutta kyllä tuossa nykyisessäsi vaikuttaa olevan niin paljon sinua häiritseviä asioita, että jaksaisitko häntä oikeasti loppu elämäsi?

Et ole kohtuuton, etkä vaadi liikoja! Kyse on kuitenkin hei SUN ELÄMÄSTÄ. Itse en ajattele, että tarvitsisin miehen ollakseni onnellinen vaikka lopun elämääni, enkä suosittele ajatusmallia muillekaan. Jos et yksinkertisesti pidä ihmisestä, joka miehestä on kuoriutunut, ei sinun tarvitse häntä katsella. Se ei ole sun velvollisuus.

[QUOTE="vieras";22604549]Minun mieheni käy kehoittamatta joka aamu suihkussa, tekee ruoan usein pyytämättä, tekee ulkotyöt asumme omakotitalossa ja minä hoidan siivoamisen ja pyykit, en asuisi ihmisen kanssa joka kuvittelee olevansa hotellissa tai sitten ihmisellä pitäisi olla sen vrran lompsa lyönnissä että on varaa palkata kotiapulainen.

Minä en harkitsisikaan tuohon vielä lapsia ja perhe-elämää, sori vaan. Eikä se sun miehes siitä muutu, usko pois. Vaatimukset vain kovenee ja kohta kaikki pitää olla tehtynä juuri niinkuin hän haluaa.[/QUOTE]

Joo, tosiaankin aika usein neuvoo minua miten mikäkin kotityö pitäisi tehdä oikein, vaikkei itse tee tikkua ristiin. Tiedän että hänen kotonaan hänen äitinsä teki kaiken pyytämättä koskaan apua.

Seurusteluaikoina mies teki kaikenlaista, kun olimme yhdessä, mutta olen nyt huomannut että hän vain esitti.

Se mikä kenenkin mielestä on liikaa vaadittu, on jokaisen itse määriteltävä asia. miehen mielestä voit vaatia liikaa ja se on hänen totuutensa, häntä et voi muuttaa, mutta itseäsi ja omaa elämääsi voit. Eli lähtökohta on se, että mietit millä tavalla on mahdollista elää tuon mielehn kanssa ja kerrot sen hänelle ja jos mies sanoo, ettei sinun elämäsi sovi hänelle, mietit voitko joustaa ja jos et voi, muutat elämääsi lähtemällä suhteesta, jossa joutuisit elämään arvojesi vastaisesti.

No en mä ainakaan haluaisi asua kenenkään kanssa jota pitää kehottaa menemään suihkuun. Jos ihminen on niin laiska ettei viitsi edes peseytyä niin en kyllä tajua!

[QUOTE="vierailija";22604554]Totta on, että täydellistä miestä et tule koskaan löytämään. Mutta kyllä tuossa nykyisessäsi vaikuttaa olevan niin paljon sinua häiritseviä asioita, että jaksaisitko häntä oikeasti loppu elämäsi?[/QUOTE]

Niinpä, vaikea kuvitella, ellei hän muutu kaikissa noissa seikoissa. Ja toistahan ei voi vaatia muuttumaan. Pahoitan mieleni hänelle lähes päivittäin, aina joku noista ko. seikoista syynä. En halua sellaista elämää, vaan harmoniaa jossa voin ola vaivaamatta päätäni noilla asioilla.

Ei täydellistä ihmistä olekaan. Mutta uskon että on kuitenkin jossain ihan kunnollisia miehiä joilla ei noita vikoja ole.

[QUOTE="minä vaan";22604575]No en mä ainakaan haluaisi asua kenenkään kanssa jota pitää kehottaa menemään suihkuun. Jos ihminen on niin laiska ettei viitsi edes peseytyä niin en kyllä tajua![/QUOTE]

No minä saan suorastaan anella, että menisitkö tänään suihkuun kun eilen lupasit. Usein saan hokea tuota kolme päivää ennen kuin hän menee, ja hän usein närkästyy kun pyydän tuota.

[QUOTE="alkup.";22604595]No minä saan suorastaan anella, että menisitkö tänään suihkuun kun eilen lupasit. Usein saan hokea tuota kolme päivää ennen kuin hän menee, ja hän usein närkästyy kun pyydän tuota.[/QUOTE]

Lisäksi hän on minusta monissa asioissa karkea ja junttimainen. Mässyttää ja ryystää kun syö, piereskelee ruokapöydässä, kiroilee ja sättii ettei muut osaa ajaa kun hän on auton ratissa. Käyttää seksistä karkeita ilmauksia joita minä inhoa yli kaiken, kuten n*ssia ja p*llu.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh sentään;22604623:
Oikeastiko mies osasi esittää toisenlaista kun olette kuitenkin niin kauan tunteneet? Vaikea kuitella.

No osasi todellakin. Näimme tosiaan suht harvoin, välimatkan vuoksi. Usein näimme muualla kuin kotona, ja tuntuu että hän oikein varoi näyttämästä huonoja puoliaan. Käyttäytyi kuin herrasmies, oli kohtelias, siisti ja hyvätapainen.

Se mikä kenenkin mielestä on liikaa vaadittu, on jokaisen itse määriteltävä asia. miehen mielestä voit vaatia liikaa ja se on hänen totuutensa, häntä et voi muuttaa, mutta itseäsi ja omaa elämääsi voit. Eli lähtökohta on se, että mietit millä tavalla on mahdollista elää tuon mielehn kanssa ja kerrot sen hänelle ja jos mies sanoo, ettei sinun elämäsi sovi hänelle, mietit voitko joustaa ja jos et voi, muutat elämääsi lähtemällä suhteesta, jossa joutuisit elämään arvojesi vastaisesti.

juuri näin. Ja jos mies alkaakin hätäpäissään yritteliääksi tajutessaan sinun lähtevän, älä mene halpaan. Jos on ymmärtänyt teeskennellä jo aiemmin kunnes nyt ei enää viitti, mitään todellista muutosta tuskin saat aikaan uhkaamalla lähteä. Todellinen muutos tuskin onnistuu vielä vuosiin jos koskaan.

on alkavaa henkistä väkivaltaa inttää toiselle, ettei tämä parempaakaan voi löytää kun on noin ikävä ihminen. Tarkoituksella nujuuttaa sun itsetuntoasi itelleen paremmin sopivaan kuosiin. Lähde jo...

Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh sentään;22604623:
Oikeastiko mies osasi esittää toisenlaista kun olette kuitenkin niin kauan tunteneet? Vaikea kuitella.

Mä asuin yhden ihmisen kanssa kaksi vuotta, ja sitten tuli esiin se todellisuus, tyyppi oli aggressiivinen, kärsimätön ja kylmä. Sanoi mulle esittäneensä sellaista mistä tykkään, koska halusi olla mun kanssa ts.asua ja elää ilmaiseksi, kun mä tein kotihommat ja maksoin laskut. Kun tyypille tuli se aika, että piti mennä töihin, eli alkoi saada omaa rahaa, se alkoi mättää mua turpaan ja lähti (onneksi), koska olis joutunut alkaa maksamaan elämisestään mun kanssani.

Jos olisin ap, niin pistäisin miehen pihalle. Sehän kuulostaa ihan murkkuikäiseltä pojalta eikä aikuiselta mieheltä, susta on tullut sille äiti.

Lisäksi hän on minusta monissa asioissa karkea ja junttimainen. Mässyttää ja ryystää kun syö, piereskelee ruokapöydässä, kiroilee ja sättii ettei muut osaa ajaa kun hän on auton ratissa. Käyttää seksistä karkeita ilmauksia joita minä inhoa yli kaiken, kuten n*ssia ja p*llu.

no hyi oksennus! kaiken muun kertomasi lisäksi nää on jo niin kuvottavia juttuja, että en olisi tällaisen henkilön kanssa ikinä sekuntiakaan edes samassa tilassa.

jokaisella on vain yksi elämä ja jokainen voi itse valita millainen oma elämä on.

No hyi, kyllä nyt sen verran pitää osata että hygieniasta huolehditaan oma-aloitteisesti. Jos mies ei tee esim. mitään pihatöitäkään (lumien kolaus, auton huolto, jne) niin sitten saa myös oman osansa tehdä kotitöistä! Kyllä palaisi pinna, jos joutuisin itse tekemään kaiken ja kuuntelemaan vielä huomauttelua päälle. Huh-huh, annahhan mammanpojan kasvaa aikuiseksi rauhassa.

on alkavaa henkistä väkivaltaa inttää toiselle, ettei tämä parempaakaan voi löytää kun on noin ikävä ihminen. Tarkoituksella nujuuttaa sun itsetuntoasi itelleen paremmin sopivaan kuosiin. Lähde jo...
Eikä se ole edes alkavaa henkistä väkivaltaa, vaan se on henkistä väkivaltaa sanoa toiselle, että olet kelpaamaton!
Ja mitä väliä sillä on, jos ei parempaa saa? On parempi elää yksin kun huonossa parisuhteessa ja sen voi toki kertoa myös miehelle, eikä se ole edes henkistä väkivaltaa, vaan tosiasian toteamista!

Jokaisen täytyy itse miettiä, missä raja kulkee. Mä olisin ainakin tuossa hygienia-asiassa täysin ehdoton. Aikuisen ihmisen täytyy osata huolehtia hygieniastaan!

Ja todellakin, kuten joku sanoi, nuo piirteet ärsyttävät myöhemmin vielä enemmän. Kaikkea ei voi muutttaa, mutta voit aivan hyvin vaatia, että hän käy vähintään joka toinen päivä suihkussa. Lisäksi kotityöt ovat yhteisiä, niihin voit velvoittaa hänen osallistuvan. Jos hän ei muuta tapojaan, mä ainakin eroaisin.

No muakin alkoi ällöttämään kyseinen mies, hyi.
Oksetti aikanaan sekin, jos oma mies ei tajunnut pestä 14 tuntia turvakengissä muhineita jalkojaan ilman sanomista!!
Mutta siis kyllä tuossa ihan yleisen käsityksenkin mukaan tuossa ukossas on vikoja. ei noi kaikki mee vaan yhteensopimattomuuden, ja luonne-erojen piikkiin.

Yhteistyössä