Avoliittolaiset, miksi ei avioliittoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GallupistiX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päätös on yhteinen, ei olla keritty. Aika nopeeseen tahtiin saatu kaksi lasta (tai toinen vielä masussa), ja me ei haluta häiden hukkuvan näiden muiden isojen juttujen alle.

Siksi. :)

Meille on ihan sama ollaanko sitä kihloissa vai naimisissa. Yhtä sitoutuneita ollaan.
Yhteinen päätös on, mutta ei kuitenkaan mitenkään lopullinen. EHkä vielä joskus nähdään sekin ihme.
Sukukin on ajan mittaan lakannut kyselemästä. :D

Minun päätökseni.
Eiköhän nämä lapset sido enemmän kuin avioliitto.

Olen ollut kaksi kertaa aikaisemmin kihloissa, joten olen selvästikin allerginen rinkuloille nimettömässäni. Välittömästi sormuksen sormeen saatuani suhde alkaa mennä päin seiniä.

Yhteinen päätös meillä. Ei vaan ole kummallakaan kiinnostusta kun ei tämä meidän suhde tästä sen kummemmaksi muuttuisi. Lapsiakin on ja onnellisesti avoliitossa elellään. Jos joskus innostutaan naimisiin, niin se on sitten pikainen käynti maistraatissa, ei sen kummempaa hössötystä.

lisätäkseni vielä, että en mä sitten kanssa halua jos toinen ei siihen ole jostain syystä valmis, vaik kyl ihmettelen mikls se sitten kihloihin pyys. Mä olen henkisesti 100% sitoutunu ja sitä mieltä et suomen lainsäädäntö jo epäoikeudenmukaisesti puoltaa aviuoliittoa et ihan käytännönkin kannalta se ois järkevää, eihän koskaan tiedä mitä sattuu, vaik minkään käytännön vuoks en kyl oo valmis naimisiin menemään, molempien pitää TAHTOA

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ole varaa:
Tulee niin kalliiks :whistle:

Millä tavalla kalliiksi? Maistraatissa? Ilman hääkemuja.

Onhan siinä suurikin ero onko avo- vai avioliitossa. Kyllähän laki on ihan erilainen avioliitossa olevien puolisoiden välillä kun avoliitossa.

Isyyttäkään ei tarvitse erikseen vahvistaa.

naimisiin mennään ehkä muutaman vuoden päästä...ehkä jo vähän puhuttiinkin 2010 kesästä....haluamme sitten pitää ihanat isot häät joissa ystävät ja sukulaiset juhlimassa kanssamme, niin se ei oikeesti oo hirmu halpaa...vähän laskettiinkin et jos noin 100 tulee niin maksaa lähelle 10000?...ei oo sukanvarressa jemmassa :( mutta mennään kun mennään :)

"Jos lapsen vanhemmat elävät avioliitossa keskenään, he ovat suoraan lain nojalla avioliitossa syntyneen lapsensa huoltajia. Avoliitossa syntyneen lapsen huoltajaksi tulee yksin lapsen äiti. Kuitenkin sen jälkeen, kun lapsen isyys on vahvistettu, voivat lapsen vanhemmat tehdä sopimuksen lapsen yhteishuollosta."

Oletteko tehneet yhteishuoltosopimuksen? Onko ketään, kuka ei olisi halunnut tehdä vaikka elää avoliitossa?

Meillon nää kihlat ihan tarpeeksi, ei kumpikaan meistä kaipaa minkäänalaista liittoa paperilla. Mitä se paperi muka tekis, jotain ihmeitä? :D Mollaan tässä ja se on hyvä näin, ihan yhteisestä päätöksestä ollaan avoja.

Alkuperäinen kirjoittaja GallupistiX:
"Jos lapsen vanhemmat elävät avioliitossa keskenään, he ovat suoraan lain nojalla avioliitossa syntyneen lapsensa huoltajia. Avoliitossa syntyneen lapsen huoltajaksi tulee yksin lapsen äiti. Kuitenkin sen jälkeen, kun lapsen isyys on vahvistettu, voivat lapsen vanhemmat tehdä sopimuksen lapsen yhteishuollosta."

Oletteko tehneet yhteishuoltosopimuksen? Onko ketään, kuka ei olisi halunnut tehdä vaikka elää avoliitossa?

Minä olen huoltaja. Äijä ei, vaikka onkin tunnustanut kaikki neljä lasta kerralla.

Ei ole aihetta, jos minä kuolen, hoitakoon sitten huoltajuuden itselleen, jos tarvetta vielä on.

Minun lapseni perivät minut. Ja me asumme minun talossani, ajamme minun autollani jne. Mutta äijällä on oikeus kaikkeen omaisuuteen, niin kauan, kuin samassa taloudessa elämme.

Me ei kummatkaan ymmärretä avioliiton merkitystä. Isyydentunnustus ei tod. ole syy avioliittoon, 10min kestävä helppo juttu ei aja meitä avioliittoon. Ja kun meillä lapsia on ja kun toinen kuolee, lapset perivät hänet. Ja onhan tähän lakipuoleenkin suunniteltu muutosta.

Eli siis me ei vaan tajuta, miksi pitäis mennä naimisiin. Näinkin on hyvä

Ei oo vaan tullut parailleen :D.

Ollaan kihloissa, eikä mitään periaatepäätöstä avioliittoa vastaan oo tehty, mutta jotenkin ei vaan oo tuntunut tarpeelliselta. Ehkä vielä joku päivä mennään naimisiin, ehkä ei.

Ainoastaan se on varmaa, että mitään korneja prinsessahäitä mulle ei tule IKINÄ; mä en kestä sitä naamiasmeininkiä, mikä niihin liittyy kaikkine tiaroineen ja karkkeineen ja hörhellyksineen.

Niin ja muoks, yhteishuoltajuus on.