avoliitto=susipari

  • Viestiketjun aloittaja ninina
  • Ensimmäinen viesti
plm
On totta että ajat on muuttuneet mutta kyllä se vaan on tosiasia että yhteiskunta on avioliiton kannalla kun miettii perimistä yms. asioita.
Ja se mua mietityttää että kertoohan sekin jotain että isyys pitää mennä varta vasten tunnustamaan jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Onko joku tässä ketjussa väittänyt että naimisiinmeno on tae suhteen kestävyydestä? Ei, vaan kyse oli ainoastaan suhteen nimikkeestä.
Kaikki avosuhteessa elävät näköjään tuntevat tarvetta selitellä valintaansa. Yrittävät ilmeisesti vakuutella itselleen että suhde on hyvä vaikka ei ole mennyt naimisiin.
Valitettavasti aina joutuu puolustamaan ja selittämään omia valintojaan, varsinkin, jos ne poikkeavat valtavirrasta.
Näin. Ja tällä palstalla avioliitosta on kyllä paljastunut niin ruusuinen kuva ("ukko ei tullut yöksi kotiin eikä mulla oo yhtään rahaa") että ei se varsinaisesti meitä leipäsusia kyllä houkuttelekaan :D
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
On totta että ajat on muuttuneet mutta kyllä se vaan on tosiasia että yhteiskunta on avioliiton kannalla kun miettii perimistä yms. asioita.
Ja se mua mietityttää että kertoohan sekin jotain että isyys pitää mennä varta vasten tunnustamaan jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella.
no siinäkin olis muutoksen paikka, koska mikä tae se avioliitto on siitä, että se lapsi on sen aviomiehen.
 
Onko ap:llä jotakin kommentoitavaa
Avioliitto on menettänyt sen merkityksen joka sillä on ennen ollut. Ennen ei avioeroa saanut yhtä helposti kuin nykyään eikä ollut "elareita". Avioliitolla haluttiin oikeasti sitoa puoliso elättämään perheensä sillä kirkolla ei olisi ollut rahaa maksaa jätettyjen naisten ja lasten elatusta. Eli niin myötä kuin vastamäessäkin. Nykyään eroaminen avioliitosta on käytännössä yhtä helppoa kuin maitraatissa vihkiminen.
 
rouva
Kyllä nykyäänkin suurin osa naisista haluaa naimisiin. Mutta monen naisen kohdalla pulma on siinä, että mies ei halua naimisiin. Ei vaikka olis jo lapsetkin hankittuna. Sitten kun nainen ei pääse naimisiin, niin heittelevät näitä fraaseja "avioliitto on vanhanaikaista" tai "ei avioliitto ole suurempi sitoumus kuin avoliitto", vaikka mielessään ajattelevat ihan muuta. Tuttavapiirissäkin on ainakin pari tuollaista naista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninina:
Yhteen keskusteluun haluaisin korjauksen tehdä. Ja otsikossa se jo tulikin.
siis avoliitto ei oo mikään liitto. ei sitä oo mikään liitoksi yhdistänyt. Aiemmin heitä sanottiin susipariksi ja niin minä sen vieläkin pidän. Ihmiset on vain kaunistanut sanamuotoa ja matkinut avioliittosanasta.
:LOL: :LOL: miltäs se elämä maistuu 1900-luvulla?
 
Rollolainen
susipari mekin sit ollaan. Vaikka kuullostaa hassulta sanoa susipariksi paria joka on ollut jo naimississa kertaalleen.

Siis me ollaan oltu naimisissa ja erottu ja palattu noin vuoden eron jälkeen uudelleen yhteen. Naimisissa ei siis olla, mutta en lukisi meitä susipariksikaan
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
Kyllä nykyäänkin suurin osa naisista haluaa naimisiin. Mutta monen naisen kohdalla pulma on siinä, että mies ei halua naimisiin. Ei vaikka olis jo lapsetkin hankittuna. Sitten kun nainen ei pääse naimisiin, niin heittelevät näitä fraaseja "avioliitto on vanhanaikaista" tai "ei avioliitto ole suurempi sitoumus kuin avoliitto", vaikka mielessään ajattelevat ihan muuta. Tuttavapiirissäkin on ainakin pari tuollaista naista.
Heh :D No mitäs sarjaa mä sitten olen, kun en oo mennyt naimisiin vaikka mies tahtoi?
 
Mun mielestä avoliitto kuulostaa samalta kuin avokauppa. Saa palauttaa, jos ei vastaa odotuksia ja rahat takaisin. Mutta ihan sama mulle, minkä muodon ihmiset olemiselleen ja parisuhteelleen valitsee, jos vain itse ovat tyytyväisiä eikä asia johdu kompromissista ja toisen sitoutumispelosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
susipari mekin sit ollaan. Vaikka kuullostaa hassulta sanoa susipariksi paria joka on ollut jo naimississa kertaalleen.

Siis me ollaan oltu naimisissa ja erottu ja palattu noin vuoden eron jälkeen uudelleen yhteen. Naimisissa ei siis olla, mutta en lukisi meitä susipariksikaan
Aika suloista, että löysitte toisenne uudelleen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
susipari mekin sit ollaan. Vaikka kuullostaa hassulta sanoa susipariksi paria joka on ollut jo naimississa kertaalleen.

Siis me ollaan oltu naimisissa ja erottu ja palattu noin vuoden eron jälkeen uudelleen yhteen. Naimisissa ei siis olla, mutta en lukisi meitä susipariksikaan
Oletteko muuten ajatelleet mennä uudelleen naimisiin joskus? :)
 
ee
Huono miellikuva. Yhtä helppoa se avioliitto on "lopettaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:
Mun mielestä avoliitto kuulostaa samalta kuin avokauppa. Saa palauttaa, jos ei vastaa odotuksia ja rahat takaisin. Mutta ihan sama mulle, minkä muodon ihmiset olemiselleen ja parisuhteelleen valitsee, jos vain itse ovat tyytyväisiä eikä asia johdu kompromissista ja toisen sitoutumispelosta.
 
vieras
En ymmärrä ihmisiä, joilla on tarve luokitella ja arvioida muiden elämäntyyliä(määritellä) ja yrittää latistaa sitä asettumalla yläpuolelle kaikissa mitättömissäkin asioissa. Tällainen asenne kertoo minusta jonkinlaisesta pahoinvoinnista, katkeruudesta, pettymyksistä, peloista ja tietynlaisesta persoonallisuushäiriöstä. Omassa päässään ihminen saa tietysti nimittää asioitaan mieleisellään tavalla, mutta kannattaa yrittää ymmärtää, että kaikki eivät askartele näin pienten asioiden kanssa, vaan elävät nauttien,he eivät elä kyynisinä oman pienen päänsä sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Huono miellikuva. Yhtä helppoa se avioliitto on "lopettaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:
Mun mielestä avoliitto kuulostaa samalta kuin avokauppa. Saa palauttaa, jos ei vastaa odotuksia ja rahat takaisin. Mutta ihan sama mulle, minkä muodon ihmiset olemiselleen ja parisuhteelleen valitsee, jos vain itse ovat tyytyväisiä eikä asia johdu kompromissista ja toisen sitoutumispelosta.
Mitä sinun mielestäsi sana avo sitten tarkoittaa sanan liitto edessä?
 
vieras
Liitoista en tiedä, mutta mielestäni jokainen nainen kuuluu sille miehelle, jonka kanssa on ensimmäisen kerran ollut sukupuoliyhteydessä. Yksi mies ja yksi elämä. Kaikki muut suhteet ovat feikkejä, vain saman kanssa naineet ovat todellisessa ja pyhässä liitossa. Näin pohjaan ajatukseni pyhään Kirjaan. Kavennetaan kunnon ihmisen porttia kerta heitolla. Muista suhteista syntyneet lapsetkin ovat luonnollisesti au- lapsia, ennen heitä kutsuttiin äällä alkavalla kirjaimella.
 
ev
No sitä, että ei olla naimisissa....


Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Huono miellikuva. Yhtä helppoa se avioliitto on "lopettaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:
Mun mielestä avoliitto kuulostaa samalta kuin avokauppa. Saa palauttaa, jos ei vastaa odotuksia ja rahat takaisin. Mutta ihan sama mulle, minkä muodon ihmiset olemiselleen ja parisuhteelleen valitsee, jos vain itse ovat tyytyväisiä eikä asia johdu kompromissista ja toisen sitoutumispelosta.
Mitä sinun mielestäsi sana avo sitten tarkoittaa sanan liitto edessä?
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
On totta että ajat on muuttuneet mutta kyllä se vaan on tosiasia että yhteiskunta on avioliiton kannalla kun miettii perimistä yms. asioita.
Ja se mua mietityttää että kertoohan sekin jotain että isyys pitää mennä varta vasten tunnustamaan jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella.
no siinäkin olis muutoksen paikka, koska mikä tae se avioliitto on siitä, että se lapsi on sen aviomiehen.
Etkö tiennyt, että avioliitossa olevat eivät petä puolisoaan ja että kaikki noudattavat tätä? ;)
 
rouva myös
Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
Kyllä nykyäänkin suurin osa naisista haluaa naimisiin. Mutta monen naisen kohdalla pulma on siinä, että mies ei halua naimisiin. Ei vaikka olis jo lapsetkin hankittuna. Sitten kun nainen ei pääse naimisiin, niin heittelevät näitä fraaseja "avioliitto on vanhanaikaista" tai "ei avioliitto ole suurempi sitoumus kuin avoliitto", vaikka mielessään ajattelevat ihan muuta. Tuttavapiirissäkin on ainakin pari tuollaista naista.

Asiaa!!! Mikä tarve miehellä on mennä naimisiin jos lapset on hankittu ennen avioliittoa? Mielestäni suurin rakkaudenosoitus on avioliitto nimenomaan ennen lasten hankkimista.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
No sitä, että ei olla naimisissa....


Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Huono miellikuva. Yhtä helppoa se avioliitto on "lopettaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Anna Suukko:
Mun mielestä avoliitto kuulostaa samalta kuin avokauppa. Saa palauttaa, jos ei vastaa odotuksia ja rahat takaisin. Mutta ihan sama mulle, minkä muodon ihmiset olemiselleen ja parisuhteelleen valitsee, jos vain itse ovat tyytyväisiä eikä asia johdu kompromissista ja toisen sitoutumispelosta.
Mitä sinun mielestäsi sana avo sitten tarkoittaa sanan liitto edessä?
Ajatukseni perustuu ystävieni surulliseen havaintoon, että mies ei halua enää naimisiin, kun on omakotitalo ja lapset jo, vaikka suhteen alussa avioliitto olikin suunnitelmissa.
 

Yhteistyössä