avoliitto=susipari

  • Viestiketjun aloittaja ninina
  • Ensimmäinen viesti
ninina
Yhteen keskusteluun haluaisin korjauksen tehdä. Ja otsikossa se jo tulikin.
siis avoliitto ei oo mikään liitto. ei sitä oo mikään liitoksi yhdistänyt. Aiemmin heitä sanottiin susipariksi ja niin minä sen vieläkin pidän. Ihmiset on vain kaunistanut sanamuotoa ja matkinut avioliittosanasta.
 
Rosalie harmaana näemmä
Tärkeimmän sitoutumisen liittoon tekee ihmiset siinä suhteessa ja siks avoliitto voi olla vahvempi liitto henkisesti kuin avioliitto. Avioliitto on vaan juridinen tekijä eikä mikään autuaaks tekevä ihme liitolle
 
vieras
Minä elän avoliitossa ja nimenomaan liitossa :) Toisillemme olemme lupauksen tehneet ja se riittää meidän liittomme sinetiksi. En arvosta perintestä avioliittoa instituutiona, eikä minun tarvitsekaan :)
 
JONSERED pihalla
Siis että susipari, ei ole pari? Onko joutsenpari pari? Ja liittoa ei ole olemassa, jollei ole tehty rituaaleja tai allekirjoitettu papereita?

Mutta kukin olkoon väärässä ihan rauhassa...
Jatkan avoliitossa, kuten tähänkin saakka. Ei parisuhteen kesto tai sitoutuneisuus ole kiinni muista, kuin ihmisistä itsestään parisuhteessa.
 
Tanja
Rosalie tempas multa juuri sanat suusta. Samaa mieltä olen enkä ymmärrä ahdasmielistä ajattelutapaa, mikä siihen kohdistuu. Ihan se ja sama onko i mukana vai ei, se parihan sen liiton todellakin tekee.
 
Kukka
Onko tällä asialla jotain väilä? Luulin, että nykyaikana saa rauhassa muodostaa sellaisen parisuhteen kuin haluaa, vaikka se sisältäisi jopa samaa sukupuolta olevia ihmisiä.
 
Leipäsusi LOL
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja LOL:
Ihana! Susipari! Hellyyttävän vanhanaikaista! :D
"Leipäsusi" on vielä söpömpää :heart: Eli susiparin jompikumpi puolisko.
Olemme siis avomie... anteeksi susiparimme toisen puoliskon kanssa leipäsusia! Kerrassaan ihastuttavaa! :D
 
plm
Onko joku tässä ketjussa väittänyt että naimisiinmeno on tae suhteen kestävyydestä? Ei, vaan kyse oli ainoastaan suhteen nimikkeestä.
Kaikki avosuhteessa elävät näköjään tuntevat tarvetta selitellä valintaansa. Yrittävät ilmeisesti vakuutella itselleen että suhde on hyvä vaikka ei ole mennyt naimisiin.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Onko joku tässä ketjussa väittänyt että naimisiinmeno on tae suhteen kestävyydestä? Ei, vaan kyse oli ainoastaan suhteen nimikkeestä.
Kaikki avosuhteessa elävät näköjään tuntevat tarvetta selitellä valintaansa. Yrittävät ilmeisesti vakuutella itselleen että suhde on hyvä vaikka ei ole mennyt naimisiin.
Valitettavasti aina joutuu puolustamaan ja selittämään omia valintojaan, varsinkin, jos ne poikkeavat valtavirrasta.
 
jaa no
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Onko joku tässä ketjussa väittänyt että naimisiinmeno on tae suhteen kestävyydestä? Ei, vaan kyse oli ainoastaan suhteen nimikkeestä.
Kaikki avosuhteessa elävät näköjään tuntevat tarvetta selitellä valintaansa. Yrittävät ilmeisesti vakuutella itselleen että suhde on hyvä vaikka ei ole mennyt naimisiin.
onko avioliitossa olevilla jotenkin heikko itsetunto, kun pitää väittää, ettei avoliitto ole liitto tai kestävä tai antaa sille jotain halventavia nimityksiä. kaikenlaisia nimityksiähän tuota on ennen käytetty; ajat on muuttuneet niistä ja asiat kehittyneet, you kow...
 
vieras
Ihana nimitys, enpäs edes muistanut. Voisiko tuota alkaa käyttämään? Kuulostaa niin paljon hienommalta kuin avoliitto.

Jos seuraavan kerran kirjoitankin Kelan ja verottajan papereihin susipari. Olisi aika hienoa.
 
Rosalie harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Onko joku tässä ketjussa väittänyt että naimisiinmeno on tae suhteen kestävyydestä? Ei, vaan kyse oli ainoastaan suhteen nimikkeestä.
Kaikki avosuhteessa elävät näköjään tuntevat tarvetta selitellä valintaansa. Yrittävät ilmeisesti vakuutella itselleen että suhde on hyvä vaikka ei ole mennyt naimisiin.
Ikävä tuottaa pettymys, mut mä olen ollut pian 7 vuotta naimisissa eli en selittele mitään valintojani.
Mut vaikka ei oltais käyty aikanaan maistraatissa viettämässä 5 minuutin hetkee niin medän suhde olis kuitenkin sama ku nyt.
 

Yhteistyössä