Avoin päiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhekerholainenko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhekerholainenko?

Vieras
Hei! Kaipaisin kovasti seuraa muista äideistä ja olen kiinnostunut kokeilemaan millaista olisi avoimessa päiväkodissa. Minulla siis 11kk ikäinen vauva.

Minkäikäisiä lapsia teidän avoimissa päiväkodeissa käy?
Kuinka usein käytte avoimessa päiväkodissa?
Onko vastaan tullut ns kuppikuntia?

Meidän kunnassa toimii avoin pk jossa käy tosi laidasta laitaan porukkaa, on äitejä yhden vauvan kanssa, yhden vanhemman lapsen kanssa, monilapsisia perheitä joissa ikähaitari vaikka ja mitä. Onhan niissä aina niitä jotka tuntevat toisensa ja helpommin juttelevat keskenään, mutta paljon niitäkin jotka avoimesti puhuvat kaikkien kanssa. Ihan mukavaa porukkaa kaiken kaikkiaan :) Pari kertaa viikossa yleensä käydään.

Avoimessa, jossa itse käyn, ovat lapset 0-6 vuotiaita. Käyn 1-2 kertaa viikossa ja paikalla on usein todella paljon erilaisia perheitä, useimmiten vain äidit lapsiensa kanssa, mutta isiäkin näkee. Kuppikuntia ei mielestäni ole syntynyt, vaan kaikkien kanssa voi jutella ja vaihtaa kuulumisia ja käydä keskustelua vaikkapa kasvatuksellisista asioista. Tuttuja naamoja näkee joka kerta, mutta joka kerta on myös uusia perheitä. Missäpäin asut? :)

Aikanaan esikoisen kanssa kävin vaikka inhosin niitä äiti-ryhmiä, joita sinne oli muodostunut. Niihin ei vain sisälle päässyt. Mutta lapsella oli kivaa ja kavereita, joten siellä aina joskus käytiin. Ennen kuopusta muutettiin muualle ja täällä ei avointa enää ollutkaan. Jee! Tosin on niitä kuppikuntia näissä puistoissakin...

Uusimmat

Yhteistyössä