Avoin päiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hölömö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hölömö

Vieras
Hei! Olen ollut siinä uskossa, että avoin päiväkoti on sellainen, johon voi mennä itse lasten kanssa aamupäivää viettämään ja siellä on sekä vanhempia että lapsia ja lisäks joku vetäjä. Nyt luin kuntamme nettivisuilta avoimesta ja ymmärsin tekstistä että se onkin vain 3-5-vuotiaille tarkoitettu eli en voisikaan mennä 10kk ja 2,5-vuotiaiden lasten kanssa sinne olemaan...

Selittäkäähän nyt tyhmälle miten toimii avoin pk teidän kaupungissanne?

Onko MLL:n perhekahvila sitte sellainen ainoa paikka johon mennä tapaamaan mutia lapsia ja vanhempia? En tiedä onko täällä sellaista...

Itse olen ymmärtänyt että avoimen päiväkodin perheryhmään mennäään perheenä. Varhaiskasvatuskerhot on juuri 3-5- vuotiaille ja niihin lapset menevät yksin. Noin ainakin meillä päin :-) Mll on ainakin yksi. Entäpä seurakunnan toiminta? Heillä on myös perhekerhoja.

Okei, oliskohan se sit niin, että kun nettisivuilla luki että avoin pk on ti ja pe aamupäivisin jamuulloin kerhoja, että noi kerhot on 3-5v:lle ja avoin pk sitte just että mennään lasten kans niinku minä ajattelin. täytyy ehkä kysästä s-postilla tuolla näytti olevan joku osoite.

meillä avoin pk on 3päivänä viikossa...ja sitte kerho 2päivänä ja se on 3-5vuotiaille...
en oo ennen itse käynyt mutta oletan että voin tuon 5kuisen kanssa mennä syksyllä...

Ainakin Seinäjoella avoin päiväkoti on ihan prseestä. Siellä on pienet kuppikunnat, joihin ei tunnu olevan mitään asiaa. Ja ohjaajatkin voisi kyllä laittaa vaihtoon. Toisinaan oon kuunnellut niiden juttuja aika lailla huuli pyöreänä =O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin Seinäjoella avoin päiväkoti on ihan prseestä. Siellä on pienet kuppikunnat, joihin ei tunnu olevan mitään asiaa. Ja ohjaajatkin voisi kyllä laittaa vaihtoon. Toisinaan oon kuunnellut niiden juttuja aika lailla huuli pyöreänä =O

No mä oon menossa kaverin kanssa yhdessä (ja lasten tietysti) joten ei mahdolliset kuppikunnat saa oloa tuntumaan kiusalliselta.

Yhteistyössä