avoimet päiväkodit?? menisinkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
En oo mikään maailman ulospäinsuuntautunein, en siis oikein osaa heti mennä tuntemattomille juttelemaan...

Onko noissa avoimissa pk:ssa pikku kuppikuntia mihin on vaikee päästä mukaan?

Ja ihan yleisiä mielipiteitä noista paikoista kuulisin mielellään?? :)

Vajaa vuoden ikäisen kanssa olisin menossa tutustumaan.

Käy kokeilemassa. Mä olen vähän niin kuin sinä, pari kertaa kokeilin, mutten viihtynyt.

Mutta riippuu varmaan ihan paikasta, että millainen porukka siellä on. Meillä oli tosi kiinteet porukat siellä, ei siihen jaksanut sisään tunkea. Keskustelivat siellä toisista (poissaolevista) kerholaisista lähinnä tai muista ihmisistä, joita en tuntenut. Yritin jopa itsekin :-) aloittaa keskustelua muutaman kanssa, mutta ei oikein juttu luistanut. Olivat vähän eri tyyppistä väkeä kuin minä...

Kannattaa käydä. Itsekin olen melko epäsosiaalinen, mutta oon silti tykänny käydä avoimessa päiväkerhossa. En ota paineita, vaikken välttämättä juttelis kenenkään kanssa, minusta on ihan kiva touhuta vaikka vain oman lapseni kanssa kaikenlaista. Meillä on kyllä mukava ryhmä.

Meillä on ihan mukava avoin pk. Tosin aika iso paikka, joten siinä mielessä voi olla hankala tutustua vieraisiin. Mutta lapsia on paljon eri ikäisiä, osa ihan vastasyntyneitä ja isommat sitten n.5v. Ei ole mitään kuppikuntia, ja itse olen muutaman hyvän ystävän tuolta löytänyt. Alussa oli kyllä hankalaa itsellänikin sinne mennä, jotenkin "ahisti" se ihmisten määrä!

Rohkeasti mukaan vaan. Mitään et ainakaan menetä siellä! Ja itse ajattelin niin, että kun minun lapsi viihtyy siellä niin hyvin, niin ensisijaisesti olen siellä hänen vuoksi :)

Kannattaa mennä. Missä itse olen käynyt on ihmiset olleet avoimia. Kaikkien kanssa ei tietenkään synkkaa. Mutta varmasti löydät sieltä juttuseuraa. Lapselle se voi olla kiva kokemus. Pääsee katsomaan toisia lapsia. Oppii paljon uutta muilta lapsilta.

olen käynyt ja tykännyt sekä saanut kivoja äiti-ystäviä. menin kaverin kanssa,niin oli helponpi mennä kun oli 1 juttukaveri omasta takaajonkin aikaa kun oli käyty alettiin saada muistakin kävijöistä ystäviä. meen aina jos huomaan jonkun olevan lapsen kanssa itsekseen kokeilemaan löytyiskö juteltavaa,aina kaikki ei tunnu haluavankaan seuraa vaikka avoimeen tulevatkin. käy ihmeessä kokeilemassa,eihän se mitään maksa.

Mene ihmessä. Mä ajattelin ensin esikoisen vauva-aikoina, että en jaksa mennä, ku en jaksa aina vaan puhua lapsista ja ajattelin, että noissa lässytetään vaan niistä. Mut menin kuitenkin ja löysin jopa samanhenkisiä ystäviä, joiden kanssa pystyi puhumaan, sekä lapsista, että sen lisäksi muistakin asioista :) Kaikkien kanssa en "tullut juttuun", mutta ei kai tarvitsekaan..

Yhteistyössä