Avoero tuli, mulla ei asuntoa eikä rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mä vain

Vieras
Kirjoitan tätä kaverin luona, joka lupasi mun saavan bunkata täällä vähän aikaa. Kuinka nopeasti voin saada oman asunnon ja rahaa elämiseen sossusta?

Käyn työharjoittelussa, mutta seuraava Kelan maksupäivä on vasta kuun lopussa. Mulla ei ole autoa tai rahaa ostaa ruokaa. Aika lailla irtonainen olo nyt...

Alkuperäinen kirjoittaja hopihopi:
Mars huomenna kaupungin asuntotoimistoon, sosssuun ja töitä hakemaan. Mä olen saanut Espoon kaupungilta kämpän kahdessa päivässä.

Mä olen lähdössä opiskelemaan ensi syksynä ja olen työharjoittelussa työmarkkinatuella siihen saakka. Olen vasta 19, eikä mulla ole koulutusta, joten työnsaanti on aika mahdotonta nyt.

Mulle kävi kymmenisen vuotta ihan täsmälleen samoin!

Opiskelin vielä ja piti suorittaa tentit loppuun asuinpaikkakunnalla. Luokkakaveri majoitti mut hetkeksi, ruokki ja opasti sossun luukulle.
Ero oli melko pikainen ja karu ja jäin oikeasti ihan shokissa tyhjän päälle, tilillä oli markka-aikana ehkä jotain 200,- ?

Oli siinä miettiminen että missäs sitä asuisi ja mistä siihen rahat :o

Onneksi pääsin jaloilleni nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mulle kävi kymmenisen vuotta ihan täsmälleen samoin!

Opiskelin vielä ja piti suorittaa tentit loppuun asuinpaikkakunnalla. Luokkakaveri majoitti mut hetkeksi, ruokki ja opasti sossun luukulle.
Ero oli melko pikainen ja karu ja jäin oikeasti ihan shokissa tyhjän päälle, tilillä oli markka-aikana ehkä jotain 200,- ?

Oli siinä miettiminen että missäs sitä asuisi ja mistä siihen rahat :o

Onneksi pääsin jaloilleni nopeasti.

Hyvä, että pääsit! :)

Kuinka nopeasti sä sait silloin asunnon ja rahaa, esim. toimeentulotukea?

en nyt väitä että juttu on porvoosta.
mutta tapahtuuko tämmöstä oikeesti niin usein kun täältä saa lukea :o
luulis nyt saavan olla siinä asunnossa missä on, ainaki siihen asti että saa asiansa järjestettyä...

Huomenna aamulla soitat heti kaupungin asuntotoimistoon(tai parempi että menet käymään tarvittavien liitteiden kera) ja laitat kämppäpaperit vetämään.Tilanteen kun selität,ni saattaa järjestyä nopeastikin asunto.
Sit heti aamulla marssit sosiaalitoimistoon hakemaan toimeentulotukea.(päätös pitäisi heidän tehdä 7pvässä)
Jos sulla ei kerta oo rahaakaan(eli ei varmaan ruokaakaan),ni käy aamulla seurakunnan diakonilla selittämässä tilanteesi,heiltä saat ainakin ruoka-apua,saattavat auttaa myös rahallisesti.

Kyllä ne asiat siitä sit rupeaa selviämään :)

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
luulis nyt saavan olla siinä asunnossa missä on, ainaki siihen asti että saa asiansa järjestettyä...

Kuule jos esim asut miehen nimissä olevassa kämpässä ja mies ilmoittaa hoitavansa sinne uuden lyylin niin kyllä. Tai lähtisin vähemmästäkin vaikka sillan alle mielummin kuin jäisin kyselemään.

Alkuperäinen kirjoittaja miuks:

Kuule jos esim asut miehen nimissä olevassa kämpässä ja mies ilmoittaa hoitavansa sinne uuden lyylin niin kyllä. Tai lähtisin vähemmästäkin vaikka sillan alle mielummin kuin jäisin kyselemään.

no ajattelin omalle kohdalle vastaavaa tilannetta. en mä ketään kadulle ajais missään tapauksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hopihopi:
Mars huomenna kaupungin asuntotoimistoon, sosssuun ja töitä hakemaan. Mä olen saanut Espoon kaupungilta kämpän kahdessa päivässä.

Mä olen lähdössä opiskelemaan ensi syksynä ja olen työharjoittelussa työmarkkinatuella siihen saakka. Olen vasta 19, eikä mulla ole koulutusta, joten työnsaanti on aika mahdotonta nyt.

Onko laillista pitää työmarkkinatuella ihmistä harjoittelussa puolta vuotta :o
Jos asut pk-seudulla niin töitä löytyy varmasti. Tosin jos työharkoittelupaikka liittyy alaan, jota olet menossa opiskelemaan niin kannatta pitäytyä siinä.
Tsemppiä! kyllä se aurinko paistaa vielä!

Se oli tietysti just perjantaina kun ero tuli.
Maanantaina muistaakseni suoritettiin työnäytteitä. Sitten kun sain itseni kokoon, niin varmaankin keskiviikkona kävin sossussa ja toimeentulotukea oli tilillä huomisin.

Bunkkasin kaverin luona vielä pari viikkoa ja selvittelin asioita, työharjoitteluakin piti vielä suorittaa ja kun työnantaja oli tuttu, niin asuin viikot sitten seuraavaksi hänen luonaan ja hänen aloitteestaan. Oma koti oli harjoittelupaikkaan nähden sen verran kaukana että oli helpompi siten, eikä sitä nyt sitten heti muka kehdannut omien vanhempien luo takaisin muuttaa :ashamed:

Työharjoittelu kun loppui niin vaihdoin paikkakuntaa ja sain asunnon parissa päivässä- ja vielä sellaisen mihin sopi viedä koiran :) kävi oikein säkä! Siittä sitten pikkuhiljaa, pari kertaa vielä kävin toimeentulotukea anomassa ennekuin alkoi asumistuet ja tökärin korvaukset pyöriä.

JA siitä se elämä sitten pikkuhiljaa lähti :)

Paljon voimia sulle, otat vain asenteen että täältä ei pääse kuin ylöspäin!

Tämä ei ole provoa. Mies otti mun eroilmoituksen niin huonosti vastaan, etten voi kuvitellakaan asuvani hänen asunnossaan enää.

no ajattelin omalle kohdalle vastaavaa tilannetta. en mä ketään kadulle ajais missään tapauksessa...

Mä itseasaissa laittaisin jos tiettyjä sääntökä rikotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Tämä ei ole provoa. Mies otti mun eroilmoituksen niin huonosti vastaan, etten voi kuvitellakaan asuvani hänen asunnossaan enää.

Mä ymmärrän täydellisesti. Omaa elämää on vaikea aloittaa exän kämpästä käsin.

Mä lähdin oikeasti kassin kanssa mis oli vaihtovaatteet ja koulukirjat. Käsilaukussa kulki jo muutenkin meikkiarsenaali (pakollinen :) )
Eikä ollu vaihtoehtoja.

Yhteistyössä