Avoero+lapset,voitteko kertoa kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NoBrain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lastenedunvalvojan luona tehdään sopimukset tapaamisista ja elatuksista. Minä ja lapsi jäätiin kaupungin asuntoon, mies asui sen aikaa meidän luona kun sai kaupungin asunnon (kannattaa mainita että on tapaava vanhempi ja sen takia asialla olisi kiire) siis jos stadilta asuntoa hakee.

Mitäs muuta? Ei me apua oikein muihin asioihin tarvittu. Erosta siis jo 11v, lapsi oli alle 1v tuolloin. Ollaan aina asuttu 5km säteellä toisistamme. Nykyään tapaamiset rullaa hyvin.

Asunto oli mun, joten ei ongelmaa, kuka lähtee ja kuka jää. Mitään sopimuksia elatusmaksuista tai tapaamisista ei olla vielä ehditty tekemään, mutta erosta onkin aikaa vasta 16 vuotta.

eli asunto meidän molempien nimillä (siis velka :/ )
minä lähtisin JOS en saa hyvää syytä jäädä...
Eli ottaisin kaupunkiin yhteyden jotka hommaisi minulle vuokra-asunnon?
ja lastenvalvojan kanssa sovittaisi viralliset elatusaut jne?

Alkuperäinen kirjoittaja NoBrain:
eli asunto meidän molempien nimillä (siis velka :/ )
minä lähtisin JOS en saa hyvää syytä jäädä...
Eli ottaisin kaupunkiin yhteyden jotka hommaisi minulle vuokra-asunnon?
ja lastenvalvojan kanssa sovittaisi viralliset elatusaut jne?

niin juuri asuntotoimistoon viet asuntohakemus kaavakkeen.mainitse että olet eroamassa,jolloin kaupunkisi on velvollinen hoitamaan asunnon saannin pikimmiten.
lapsiin liittyvissä asioissa lastenvalvojaan yhteys elatus ja tapaamis asioissa.
kun olet saanut asunnon kelaan asumistuki hakemus ja yh-korotus lapsilisään jos lapset muuttavat kanssasi.
maistraattiin osoitteen muutos.
asunto velasta en tiedä.luulisin,että miehesi ostaa osuutesi talosta erotessanne.kannattaa selvittää pankissa.

Alkuperäinen kirjoittaja NoBrain:
miten alkoi rullaamaan ja mistä apua kun päätitte erota.
mistä asunto?
miten mahdollinen yhteinen talolaina?
jne....
kiitos kovasti

ajan kanssa alkaa arki sujua. ensin se on sellaista opettelua =) apua sain lastenvalvojan luota, sosiaalitoimistosta ja nyt myöhemmin perhetyöstä ja tukiperheestä. asunnon sain yksityiseltä.. kaupungilla ei ollut mitään soveltuvaa tarjolla. talolaina siirrettiin miehelle ja tämä hommasi uudet takaajat (minun vanhempani olivat takaamassa)..

Yhteistyössä