Avocadon säilytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Säilytän jääkaapissa, otan sit pöydälle kypsymään yhden kerrallaan. Yleensä se on 1-2 päivää kun on hyvä. Useimmiten teen näin.

Syön sellaisenaan, en oo muuta kokeillukaan kun maistuu näinki. :)

mä laitan avokadon päälle suolaa ja pippuria ja ehkä vähän oliiviöljyäkin. Toiset tykkää laittaa vähän sitruunaa. Suolaa ainakin kaipaa mun mielestä. Olihan se mukavan pehmeän kypsä kun söit? Raaka avokado on aika pahaa.

nii ja mä säilytän yleensä pöydällä huoneenlämmössä. jos on oikein kypsä ostaessa niin silloin kannattaa säilyttää jääkaapissa, mutta ei se sielläkään montaa päivää hyvänä pysy.

mä leikkaan avokadosta aina leveyssuunnassa ohuen slicen ja aamupalalla sivelen sen paahdetun kotitekoisen täysjyväleivän päälle. ensin tulee ohut kerros margariinia tai voita, jos siis haluaa/maistuu, ei nimittäin välttämättä kauheasti eroa tule, kun avokadokin on jo niin rasvainen. sitten tulee ohut avokadokerros, sitten raejuustoa ja sen jälkeen kinkkuviipale. a voila, mun superaamiainenon valmis, syön kaks leivänpalasta klo 0630 näin ja ens kerralla on nälkä vasta puol kahdentoista aikaa. teen suht raskasta fyysistä työtä, ja oon huomannut, että näin pysyy nälkä poissa.

Itse heitän avokadoa salaatin sekaan, tulee kummasti ruokasampaa. Vaihtoehtoisesti sitten (ruis)leivän päällä. Itse laitan ensin margariinia, sitten sinappia, juustoa ja viimeisenä avokadoa. Ite tykkään kuin hullu puurosta ja kuten tuossa ylempänäkin jo luki, nälkä pysyy kauan poissa :)

Yhteistyössä