Avioparin omaisuudesta...miten teillä tehdään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiinnostaa

Vieras
Jos esim. Mies ostaa jotain kalliimpaa omiin nimiinsä (ja maksaa sen) onko teistä normaalia ja OK. Vai laitatteko sen mol nimiin vaikka toinen sen maksaa? Nimim. Kotiäiti

Meillä on kaikki fifty/fifty, eli kummallakaan ei ole mitään omaa (tällä syyllä lainaan miehen paitaakin aamuisin :) ).

Mutta ollaan aloitettukin elämä yhdessä tyhjästä.

Se nyt vähän riippuu, mitä ostaa. Jos se on selkeästi jotain sellaista, mitä molemmat käyttävät, se laitetaan molempien nimiin. Mutta jos kallis on jotain sellaista, mitä mies vain käyttää, niin sitten se on täysin miehen oma.
Esim. talo on puoliksi molempien, vaikka lähinnä mies sitä on maksanut. Toki minä makselen muita elämisen kuluja.

Ostettiin auto, maksettiin se puoliksi ja laitettiin se molempien nimiin. Samoin talo on molempien nimissä, molemmat ottivat omat lainat taloon ja talo maksettiin puoleksi.

Talo on molempien nimissä, mutta minä sitä maksan. Mies on ostanut auton ja se on miehen omistuksessa. Minä tosin sitten haltija eli vakuutusten maksaja.

Avioehtoa ei ole, joten ei väliä kenen nimissä mikäkin on.

Minä tienaan enemmän kuin mies. Olen miettinyt, että olisi minulle kannattavampaa vaatia, että olisi omat tilit ja jaettaisiin kulut. Jäisi itselle enemmän rahaa omiin juttuihin. Toisaalta jemmaan myös rahaa rahastoihin, jotka ovat pelkästään minun nimissä, että avioehtokin olisi ihan fiksu veto. Mies on sen verran laiska, että ei ole saanut aikaan perustella itselleen mitään. Miten olet edes päästänyt homman menemään siihen, että sinulla ei ole omaa rahaa?

Jos ei ole avioehtoa, on yksi ja sama kenen nimiin mitäkin laitetaan. Erossa menisi kaikki puoliksi. Mä en ikinä menisin naimisiin, jos alettaisiin jemmailla eron varalta omaa omaisuutta ja tehdä avioehtoja. Kaikki on yhteistä ja yhteisen hankkimiseksi tekevät molemmat töitä. Jos olen kotona lasten vuoksi, yhtälailla pistän korteni kekoon perheen puolesta.

Mä en ikinä menisin naimisiin, jos alettaisiin jemmailla eron varalta omaa omaisuutta ja tehdä avioehtoja. Kaikki on yhteistä ja yhteisen hankkimiseksi tekevät molemmat töitä. Jos olen kotona lasten vuoksi, yhtälailla pistän korteni kekoon perheen puolesta.

Minä en ikinä menisi naimisiin jos ei tehtäisi avioehtoa ja kumpikin varautuisi jatkamaan elämää myös eron tai toisen kuoleman sattuessa.

Yhteistyössä