Avioliittoko sitoo???

Mun vaan mietityttää, kun aika monet meidän ystäväpariskunnista eivät halua mennä naimisiin, koska se kuulema on niin iso sitoumus. Nyt pari heistä on tullut innoissaan kertomaan että heille tulee vauva. Minusta kyllä lapsi sitoo paljon enemmän kuin avioliitto, en ymmärrä??
Tuntuu hassulta, että kaksi aikuista ihmistä ei voi mennä naimisiin koska voi tulla ero, mutta sitten tehdään kuitenkin yhteinen lapsi :eek: Ei avioliitto sido aikuisia yhteen ikuisesti, mutta lapsi sen kyllä tekee!
 
Vieras
Nimenomaan se on se lapsi joka sitoo parin yhteen loppuelämäksi! Mutta valitettavan usein,yleensä mies, kommentoi ettei voi mennä naimisiin koska se sitoo liikaa. Just...
 
hivenenhullu
se on munkin mielestä jännä... varsinkin kun naimisiin meno on juurikin niin iso asia kun sen haluaa olevan... siihen on kuitenkin ihan selvät järkisyyt, parempi turva jos toiselle jotain käy..
 
naimisiin
Tuota minäkään en ymmärrä. Avioliitosta jossa ei ole lapsia pääsee nopeasti pois. Sitä vaan voi muuttaa pois ja hakee eroa.

Jos saa lapsen niin siitä miehestä ei ikinä pääse eroon. Ellei ole hulttio mies :)
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja i:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa.a:
no meillä kyse on rahasta, ei oo varaa pitää sellasia häitä et appivanhemmat hyväksyis..
appivanhemmilleko te elätte? Sit jos ne haluaa jotkut isot häät niin maksakoot!!

Pienet häätkin on ihanat!
ne ei hyväksy mua...
appiukko sanoi kerran et jos mä muuttaisin alaskaan , ni sitte se hyväksyis mut...
anoppi tivaa, et pitäis mennä naimisiin, ja sitte pitää olla sitä ja tätä, mut me ollaan miehen kanssa köyhiä.. ei meil oo varaa, mut miehen vanhemmat ne vaan mersulla ajelee.
penniäkään ei oo sieltä koskaan saatu. lapsillekin ne ostavat lahjoiksi aina jotain 1-2 euron tilpehööriä tms.
 
Häh?
Alkuperäinen kirjoittaja jaa.a:
no meillä kyse on rahasta, ei oo varaa pitää sellasia häitä et appivanhemmat hyväksyis..
No ei helvetti! Appivanhemmat sitten luonnollisestikin maksavat. Tosin kannattaa miettiä, ovatko ne sitten sellaiset häät jotka itse haluat. Lisäksi häät ei todellakaan oo yhtäkuin avioliitto, kuten runoilijasirkka jo sanoikin.



 
mjaa
Noh, parisuhteesta ei voi välttämättä tietää, että kauanko kestää ja ero taas on iso prosessi. Lapsi pysyy aina, ihan eri asia. Mun mielestä avioliitto on jotenkin keinotekoinen systeemi, en mä menisi naimisiin, vaikka mulla lapsi onkin. Se ei tarkoita, että en rakastaisi ja olisi sitoutunut, mutta en koe tarvetta olla osana jotain noin aikansa elänyttä ja keinotekoista järjestelyä. Ennen vanhaan sillä varmaan oikeasti olikin merkitystä, mutta ei enää nykyään. Mun mielestä sitoutumisen taso ei ole kiinni avioliitosta, ihan hölmö ajatuskin sellainen.
 
Ei tarvitse olla edes järjen jättiläinen, että tajuaa että parisuhde ja lapsen vanhemmuus ovat kaksi täysin eri asiaa.

Vaikka minulla on kaksi lasta ja heillä kaksi eri isää, en ole millään tavoin sitoutunut keneenkään parisuhteen osalta. Älytöntähän olisi mennä naimisiin vain lasten takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja naimisiin:
Tuota minäkään en ymmärrä. Avioliitosta jossa ei ole lapsia pääsee nopeasti pois. Sitä vaan voi muuttaa pois ja hakee eroa.

Jos saa lapsen niin siitä miehestä ei ikinä pääse eroon
. Ellei ole hulttio mies :)
Kumma juttu, ei kyllä kumpaakaan exää näy nurkillani vaikka on yhteisiä lapsia :xmas:
 
rampe
Ei lasten tekeminen ja parisuhde enää liity yhteen niin paljon kuin aiemmin. Nykyään moni sinkkunainenkin saa lapsia tavalla tai toisella. Osa on tietoisesti valinnut, että haluaa lapsen yksin. Siten lapsia voi tehdä jos haluaa, eikä ole suurta merkitystä sillä, onko parisuhdetta tai kestääkö suhde vai ei.

Itse miehenä haluaisin kyllä lapsen tai lapsia, mutta en naista (enkä myöskään miestä). Valitettavasti asia on miehelle mahdoton - naiselle ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei tarvitse olla edes järjen jättiläinen, että tajuaa että parisuhde ja lapsen vanhemmuus ovat kaksi täysin eri asiaa.

Vaikka minulla on kaksi lasta ja heillä kaksi eri isää, en ole millään tavoin sitoutunut keneenkään parisuhteen osalta. Älytöntähän olisi mennä naimisiin vain lasten takia.
No mulle on äärimmäisen tärkeää että lapsellani on isä ja äiti. En tekisi lasta jos en olisi parisuhteessa.
En ole lasten takia naimisiin mennyt, koska olimme jo naimisissa kun vauva ilmoitti tulostaan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja rampe:
Ei lasten tekeminen ja parisuhde enää liity yhteen niin paljon kuin aiemmin. Nykyään moni sinkkunainenkin saa lapsia tavalla tai toisella. Osa on tietoisesti valinnut, että haluaa lapsen yksin. Siten lapsia voi tehdä jos haluaa, eikä ole suurta merkitystä sillä, onko parisuhdetta tai kestääkö suhde vai ei.

Itse miehenä haluaisin kyllä lapsen tai lapsia, mutta en naista (enkä myöskään miestä). Valitettavasti asia on miehelle mahdoton - naiselle ei.
No ei se lapselle todellakaan ole paras vaihtoehto, että ei ole isää tai äitiä, eti että asutaan erillään. Joskus sellaista sattuu, eikä sille voi mitään, mutta miksi tahallaan luoda lapselle semmoiset elämänolosuhteet?
 
Alkuperäinen kirjoittaja babyboy:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei tarvitse olla edes järjen jättiläinen, että tajuaa että parisuhde ja lapsen vanhemmuus ovat kaksi täysin eri asiaa.

Vaikka minulla on kaksi lasta ja heillä kaksi eri isää, en ole millään tavoin sitoutunut keneenkään parisuhteen osalta. Älytöntähän olisi mennä naimisiin vain lasten takia.
No mulle on äärimmäisen tärkeää että lapsellani on isä ja äiti. En tekisi lasta jos en olisi parisuhteessa.
En ole lasten takia naimisiin mennyt, koska olimme jo naimisissa kun vauva ilmoitti tulostaan.
Ilman avioliittoa ja parisuhdetta on myös minun lapsillani.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja babyboy:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei tarvitse olla edes järjen jättiläinen, että tajuaa että parisuhde ja lapsen vanhemmuus ovat kaksi täysin eri asiaa.

Vaikka minulla on kaksi lasta ja heillä kaksi eri isää, en ole millään tavoin sitoutunut keneenkään parisuhteen osalta. Älytöntähän olisi mennä naimisiin vain lasten takia.
No mulle on äärimmäisen tärkeää että lapsellani on isä ja äiti. En tekisi lasta jos en olisi parisuhteessa.
En ole lasten takia naimisiin mennyt, koska olimme jo naimisissa kun vauva ilmoitti tulostaan.
Ilman avioliittoa ja parisuhdetta on myös minun lapsillani.
Lapselle saattaa olla tärkeää, että isä ja äiti löytyy samasta osoitteesta ja että he ovat sitoutuneita toisiinsa. Aina tietenkään ei näin käy, mutta tuskin kukaan tahallaan lapselleen tälläistä haluaa lähtökohdaksi.
 
huhhuijaa näitä
Ette ole tosissanne... Eihän vanhemmuus ja parisuhde liity toisiinsa yhtään samalla tavalla. Mä en ymmärrä, miksi ihmisen pitäsi edes olla varma sellaisesta asiasta kuin loppuelämän sitoutumisesta parisuhteeseen. Suhteita alkaa ja loppuu, se on ihan normaalia. Emmehän me evoluutiobiologisestikaan ole yksiavioisia. Tuntuisi hurjalta jos pitäisi vannoa ikuista rakkautta toiseen ihmiseen, kun se realistisesti hyvin harvoin on mahdollista
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuijaa näitä:
Ette ole tosissanne... Eihän vanhemmuus ja parisuhde liity toisiinsa yhtään samalla tavalla. Mä en ymmärrä, miksi ihmisen pitäsi edes olla varma sellaisesta asiasta kuin loppuelämän sitoutumisesta parisuhteeseen. Suhteita alkaa ja loppuu, se on ihan normaalia. Emmehän me evoluutiobiologisestikaan ole yksiavioisia. Tuntuisi hurjalta jos pitäisi vannoa ikuista rakkautta toiseen ihmiseen, kun se realistisesti hyvin harvoin on mahdollista
Vanhempien ero on lapselle traumaattista.
 

Yhteistyössä