Avioliitto: Jos naiselle ei mikään ehkäisy sovi, niin miksei mies tee mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vasektomia on helppo ja tehokas tapa ehkäistä.

Silti vasektomia ei sovi kaikille. Toisille korvienvälisellä osuudella on paljonkin merkitystä seksissä ja vasektomia voi ratkaisevasti vaikuttaa seksuaaliseen lataukseen.

Leikattu mies voi hinkata itsensä naiseen ja saada mekaanisen orgasmin, mutta hän ei voi enää nauttia siitä tunteesta kun nainen antaa tulla lähelle, himosta täristen, vaikka tietää että mies on ladattu ja lisääntymiskykyinen.

Miksei mies leikkauta johtojaan poikki? Vai miten se vasektomia nyt tehdäänkään. Miksi kaikki on aina naisen kontolla parisuhteessa?

Tietysti pitää olettaa, että vaimo ei käy muiden pantavana, jolloin voisi taas raskautua. Mutta jos kyseessä on uskollinen vaimo, miehen vasektomian pitäisi riittää siihen, ettei lapsia tule liukuhihnalta enempää.

Aivan samaa mieltä. Meidän perheessä mut on vapautettu ehkäisyvastuusta, sillä mä olen raskaana, synnytän ja imetän. Mun mielestä mulla on oikeus koskemattomaan kehoon kaiken noiden isojen työn jälkeen. Mies saa käyttää kondomia ja tehdä aikanaan vasektomian.

[QUOTE="vieras";27462781]Silti vasektomia ei sovi kaikille. Toisille korvienvälisellä osuudella on paljonkin merkitystä seksissä ja vasektomia voi ratkaisevasti vaikuttaa seksuaaliseen lataukseen.

Leikattu mies voi hinkata itsensä naiseen ja saada mekaanisen orgasmin, mutta hän ei voi enää nauttia siitä tunteesta kun nainen antaa tulla lähelle, himosta täristen, vaikka tietää että mies on ladattu ja lisääntymiskykyinen.[/QUOTE]
Paskat. Jos pää on muuten kunnossa se et putket on tukossa miehellä lisää (ainakin mun kokemuksen mukaan) molemminpuolista nautintoa ja rentoutta kun tiedetään et mitään epätoivottuja seurauksia ei ole. Lisäjännitys vahinkoraskauden takia ei (ainakaan mun kokemuksen mukaan) lisää haluja.

[QUOTE="vieras";27462876]Kortsu vaan vie fiiliksen panohommista, ei se hankalaa voi olla kenellekään käyttää mutta laskee vaan sitä tunnetasoa pannessa.[/QUOTE]

Pillerit vie halut joiltakin naisilta kokonaan. Että se siitä fiiliksestä.

Ratkasis monta ongelmaa, jos steriloitais kaikki synnytyslaitoksella. Sitte ne joilla halua ja varaa hoitoihin voisivat saada lapsen. Ei vahinkoraskauksia, ei teiniäitejä, ei lapsia syrjäytymisvaaraan.

Toivottavasti et ole tosissasi! (Vitsiksikin aika mauton... )

Kyllä mun mielestä oikeus päättää omasta kropasta pitäisi olla yksi länsimaisen demokratian peruskiviä. Ei lääkäreille sentään sellaista valtaa saa antaa, että kaikki ihmiset sterilisoidaan synnytyslaitoksella automaattisesti samaan tyyliin kuin puolivuotiaat kissat nykyään leikataan, jos ei haluta pentuja. Teinien (ja muittenkin) ehkäisyvalistukseen tulee tietenkin panostaa!

Pakkosterilisoinnin vaikutukset saattaisivat olla yllättävät... Yht'äkkiä saattaisi tapahtua esimerkiksi joukkomuuttoa muihin maihin eikä muuttajien kärjessä varmaankaan olisi sosioekonomisesti heikko-osaiset, vaan todennäköisesti hyväosaiset lähtisivät ensin...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27457705:
Jos mulla olisi mahdollisuus tulla vielä 75-vuotiaana äidiksi, en todellakaan 35-vuotiaana suostuisi sterilisaatioon. Enkä vielä nyt 51-vuotiaanakaan. Näiden elämäni 51:n vuoden aikana olen muuttanut mieltäni mitä erilaisimmissa asioissa ja sen vuoksi tiedän, etten halua tehdä elämässäni mitään peruuttamatonta. Ymmärrän siis oikein hyvin niitä ihmisiä - miehiäkin - jotka ajattelevat samoin kuin minä.

Tää ketju ei nyt koskenut sinua, vaan niitä pariskuntia joilla on lapsiluku täynnä, ja lapsia ei lisää haluta tehdä.

Paskat. Jos pää on muuten kunnossa se et putket on tukossa miehellä lisää (ainakin mun kokemuksen mukaan) molemminpuolista nautintoa ja rentoutta kun tiedetään et mitään epätoivottuja seurauksia ei ole.

No vasektomia on sitten oikein sopiva teille. Mutta vähän noloa halveksia muita sen takia että menetelmä ei sovi. Kaikki miehet ei ole kytketty samalla tavalla.

[QUOTE="vieras";27462781]Silti vasektomia ei sovi kaikille. Toisille korvienvälisellä osuudella on paljonkin merkitystä seksissä ja vasektomia voi ratkaisevasti vaikuttaa seksuaaliseen lataukseen.

Leikattu mies voi hinkata itsensä naiseen ja saada mekaanisen orgasmin, mutta hän ei voi enää nauttia siitä tunteesta kun nainen antaa tulla lähelle, himosta täristen, vaikka tietää että mies on ladattu ja lisääntymiskykyinen.[/QUOTE]

No huhhuh!

[QUOTE="...";27462586]Minä en. Oikeasti nyt mietin täällä, että mihin ne jäävät seikkailemaan. Kertokaa.[/QUOTE]

Mä en itseasiassa muista, oli asiasta varmasti juttua siinä dokumentissa, mutten ihan niin tarkkaan tuijottanut. Olettaisin, että siittiöt kuolevat, surkastuvat ja imeytyvät elimistöön?

Mä en itseasiassa muista, oli asiasta varmasti juttua siinä dokumentissa, mutten ihan niin tarkkaan tuijottanut. Olettaisin, että siittiöt kuolevat, surkastuvat ja imeytyvät elimistöön?

Miten tämä sopii abortinvastustajalle? Jokainen siittiö pitäisi saada tasavertaisen mahdollisuuden kohdata munasolun, koska jokainen on uniikki ihmisalku jolla täysin omalaatuiset piirteet ja ajatukset. Raamattu kieltää onanoinnin koska siittiön tappaminen on murhaa.

Johot poikki vaan =)
Puhutaan siis piuhoista, juu nou =)

Miksei mies leikkauta johtojaan poikki? Vai miten se vasektomia nyt tehdäänkään. Miksi kaikki on aina naisen kontolla parisuhteessa?

Tietysti pitää olettaa, että vaimo ei käy muiden pantavana, jolloin voisi taas raskautua. Mutta jos kyseessä on uskollinen vaimo, miehen vasektomian pitäisi riittää siihen, ettei lapsia tule liukuhihnalta enempää.

[/QUOTE]

Peesi. Mä en haluais leikattua miestä. Sellainen mies ei olisi aito "mouruava maaliskuun kolli". Siksi käytän itse ehkäisyä (ja luotettava ehkäisy onkin).

Vasektomiaa kannattaisi kuitenkin harkita kaikkien niitten, joille siihen liittyvä henkinen puoli ei ole ongelma.

Meillä on isäntä sanonut että kaverit on kertonut sen sattuvan hirveästi ja kassit on mustelmillä sen jälkeen jne. Oon vähän pyöritellyt silmiäni ja todennut että arvaappa minkä näköset meikäläisen paikat oli synnytyksen jäljiltä... Joo, meillä siis pohditaan ja mietiskellään seuraavaa liikettä. Katsellaan mihin ratkaisuun päästään.

[QUOTE="mimmi";27463009]Miltä essure tuntui? Itsekin harkitsin sitä mutta pelkään sen sattuvan niin paljon että päädyin vanhanaikaiseen ratkaisuun.[/QUOTE]

No ei se nyt kivuton operaatio ollut, ainakaan mun kohdallani, mut kivulias osa toimenpiteestä kesti n. 5 min - eli ei mikään paha rasti.
Selkä oli jälkikäteen jokusen tunnin aika tuskanen kun vettä jäi kohtuu aika paljon, tuokin helpotti sitä myöten kun vettä ulos tuli.

[QUOTE="vieras";27462946]Miten tämä sopii abortinvastustajalle? Jokainen siittiö pitäisi saada tasavertaisen mahdollisuuden kohdata munasolun, koska jokainen on uniikki ihmisalku jolla täysin omalaatuiset piirteet ja ajatukset. Raamattu kieltää onanoinnin koska siittiön tappaminen on murhaa.[/QUOTE]

No siis siittiö ei yksinään ilman munasolua vauvaksi muodostu minkään järjen mukaan. Samoin en muuten vastusta kuukautisiakaan. Jos tämä nyt ihan kauheesti yllättää. Kannatan ehkäisyä, ehdottomasti. Suosittelen jokaiselle, joka ei lasta halua.

[QUOTE="vieras";27462906]No vasektomia on sitten oikein sopiva teille. Mutta vähän noloa halveksia muita sen takia että menetelmä ei sovi. Kaikki miehet ei ole kytketty samalla tavalla.[/QUOTE]

Niin koska osa miehistä on psyykkisesti terveitä eikä heidän seksuaalinen nautintonsa koostu siitä, että epätoivotun raskauden mahdollisuus on olemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja meil näin;27463197:
Meillä on isäntä sanonut että kaverit on kertonut sen sattuvan hirveästi ja kassit on mustelmillä sen jälkeen jne. Oon vähän pyöritellyt silmiäni ja todennut että arvaappa minkä näköset meikäläisen paikat oli synnytyksen jäljiltä... Joo, meillä siis pohditaan ja mietiskellään seuraavaa liikettä. Katsellaan mihin ratkaisuun päästään.

Onhan siitä kipeä, mutta ei meillä isäntä valittanut vaan halusi päästä taas puuhiin mahdollisimman pian. Ei ole mikään ruikuttaja muutenkaan.

Tää ketju ei nyt koskenut sinua, vaan niitä pariskuntia joilla on lapsiluku täynnä, ja lapsia ei lisää haluta tehdä.

Siltikin se voi olla never say never.

Voi tuntua että se lapsiluku on täysi ja enempää ei enää haluta. Jos kuitenkin lisääntymisvuosia on vielä runsaasti edessä voi tilanteet ja tuntemukset muuttua. Paljon on niitäkin pariskuntia jotka ovat nuorina tehneet lapsilukunsa täyteen ollen aivan varmoja siitä että thats it. Kuitenkin siinä vaiheessa kun lapset ovat jo isoja tuleekin vauvakuume uudestaan ja oikeastaan koko tilanne tuntuu varsin hyvältä ja houkuttelevalta iltatähden osalle... Ja joskus jo muutama vuosi riittää muuttamaan varmat tunteet siitä ettei enää lapsia.

peesi tohon luniksen alkupään kommenttiin kierukan laiton ihanuudesta.. joo, mäkin nautin niin että sarjaorgasmit tuli ja pyysin pari kertaa ottaan pois ja laittaa uudestaan.

no, toisaalta, en ole kenenkään muun takia kuin itseni sen sisääni asennuttanut vaikka siitä joskus joku muukin 'pääsee hyötymään'.

Siltikin se voi olla never say never.

Voi tuntua että se lapsiluku on täysi ja enempää ei enää haluta. Jos kuitenkin lisääntymisvuosia on vielä runsaasti edessä voi tilanteet ja tuntemukset muuttua. Paljon on niitäkin pariskuntia jotka ovat nuorina tehneet lapsilukunsa täyteen ollen aivan varmoja siitä että thats it. Kuitenkin siinä vaiheessa kun lapset ovat jo isoja tuleekin vauvakuume uudestaan ja oikeastaan koko tilanne tuntuu varsin hyvältä ja houkuttelevalta iltatähden osalle... Ja joskus jo muutama vuosi riittää muuttamaan varmat tunteet siitä ettei enää lapsia.

Mä en taas tajua sitä, että pitäisi monta kertaa vaihtaa mieltään siinäkin asiassa. Mikä ihmeen sisäinen pakko se edes on lisääntyä aina ja aina vaan? Mä ainakin nautin siitä, kun lapset alkaa olla isoja. En mä vaan haluaisi enää mitään vauvaa jota pitäs olla koko ajan hoitamassa. Enkä varmasti halua sittenkään, kun olen 40 vuotias.

Ja ihan jos suhteutetaan asiat, niin mun mielestä se, ettei saa enää lapsia, on pienempi paha, kuin että joutuisi päätyä aborttiin säilyttääkseen elämänsä mukavuuden. (en kyllä päätyisikiään, mutta mielestäni se olisi päätös, joka olisi tuhat kertaa kaduttavampi, kuin se, ettei enää saakaan lasta ja sittenkin haluis)

Yhteistyössä