Avioeron hakeminen

.
Alkuperäinen kirjoittaja Hallatar:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ok! Voimia ja jaksamista! Ei se kuitenkaan koskaan niin helppoa ole. tsekin kahdesti sen tehnyt. :/
Kiitos. Mua pelottaa, että pillahdan itkuun kun niitä papruja käyn täyttämässä... Koville siis ottaa, mutta kai tästäkin selviää...
Selviät sä. Älä ajattele siellä asiaa sen enempää. Pyydät paperin, täytät ja jätät. Älä juttele turhia vaan pidä "pää kylmänä". Kyllä se siitä. Itse painuin sieltä autoon parkumaan. Herättihän se aika lailla tunteita. Tuntu niin lopulliselta ja konkreettiselta.
 
Hei
Sen hakemuspaperin voi tulostaa tietokoneen kautta ja laittaa sitten postitse menemään käräjäoikeuteen, niin minä aion tehdä. Puoli vuotta on harkinta-aika, sitten vasta ero on virallinen. Eihän sitä tiedä, jos mieli vielä muuttuu.. ja voihan sitä olla yhdessä, vaikka ei olisi enää naimisissakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Sen hakemuspaperin voi tulostaa tietokoneen kautta ja laittaa sitten postitse menemään käräjäoikeuteen, niin minä aion tehdä. Puoli vuotta on harkinta-aika, sitten vasta ero on virallinen. Eihän sitä tiedä, jos mieli vielä muuttuu.. ja voihan sitä olla yhdessä, vaikka ei olisi enää naimisissakaan.
Puoli vuotta on harkinta-aika ja sitten täytyy uudistaa hakemus.
Sen jälkeen kun käsitelty tulee ilmoitus että ero virallinen eli ei siis sen puolen vuoden harkinta-ajan jälkeen automaattisesti.
 
surullista...
Meillä meni puoli vuotta täyteen elokuussa ja tällä viikolla sitten vuosi ekan hakemuksen jättämisestä. Vuoden olen asunut yksin ja nauttinutkin, joskin takaraivossa ollut kuitenkin pienen pieni toivon kipinä yhteisestä jatkosta. Olemme kuitenkin olleet niin hyvissä väleissä ja paljon tekemisissä, miltei päivittäin. Tänään tuli kylmää vettä niskaan, tuleva exäni kysyi allekirjoitanko paperit?! Sanoin, etten pysty siihen, joten hän tekee sen yksin. Kaipa sieltä mulle joku tieto tulee, että sivilisäätyni on lopullisesti muuttunut, en tiedä? Kauheaa tää on!!!!
 

Yhteistyössä