Avioerolaput odottivat pöydällä eilen...

Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
vastaako miehesi jos soitat ?
Eilen yritin hänen lähdön jälkeen yhdesti, eikä vastannut. Illalla oli tullut vain viesti, että mitä koitit soittaa??? :eek: Tänään en ole yrittänyt soittaa hänelle, mutta jotenkin minun pitäisi saada häneen yhteys ja saada selitys tähän. Ja tottahan se on, etten voi olla allekirjoittamatta papareita, koska hän ne nokan eteeni toi, en anna ikinä anteeksi hänelle tätä. Enkä todellakaan ala kerjäämään takaisin häntä, hän on päätöksensä tehnyt. :(

Kifa
Tällä hetkellä asuntojen hinnat ovat korkealla eli jos kyseessä ei ole joku ihan extreme-erikoisesti sisustettu ökytalo niin todennäköisesti saatte kyllä omanne pois. Ja lapsista ei mies voi sanoutua irti eli elatusmaksua tulet saamaan mikä paikkaa taloudellista tilannetta vähäsen.

voimia
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka86:
Meillä on lapset päiväkodissa tässä lähellä, eli tarvitsen asunnon täältä, en kykene muuttamaan kauemmas. Se tuottaakin suuria ongelmia, koska vuokra-asuntoja on niin vähän.
Teet asioista vaikeempia kuin ne ovat.
Lapet voivat aina vaihtaa päiväkotia. Kyllä tuossa sinun tilanteessasi varmasti saat asunnon nopeasti.
Älä tee asioista vaikeampia kuin ne ovat,miestäsi tuskin saat takaisin.Älä jää missään tapauksessa roikkumaan,teet hallaa vain itsellesi ja lapsillesi.

Mrs Bean:
Ja kommentoin sitten tuohon riitelyyn ja siihen onko asiat olleet hyvin, meillä on vuosien varrella ( naimisissa ollaan oltu 14v ) ollut aikoja jolloin minä olen ollut valmis lyömään hanskat tiskiin. Miehen mielestä ei ollut mitään ongelmaa vaikka riideltiin paljon, koska hänellä meni hyvin ja oli kohtalaisen onnellinen ja minä puolestani aloin olla niin ahdistunut etten edes muistanut mitä on olla onnellinen. Asioiden yli kuitenkin päästiin, mutta se että toinen rakastaa ja on onnellinen, ei tarkoita että toinen ei voisi olla onneton ja ahdistunut tilanteeseen.
Pitkien liittojen salaisuus (itse ollut nyt 16 vuotta naimisissa) onkin kuulemma siinä, että molemmat ei ole heittämässä pyyhettä kehään yhtä aikaa :heart:

vieras
Tai ehkä sittenkin allekirjoittaisin paperit ja postittaisin samantien, etsisin töitä ja asuntoa samantien toiselta puolelta suomea, kaupungista johon olen aina halunnut muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
vastaako miehesi jos soitat ?
Eilen yritin hänen lähdön jälkeen yhdesti, eikä vastannut. Illalla oli tullut vain viesti, että mitä koitit soittaa??? :eek: Tänään en ole yrittänyt soittaa hänelle, mutta jotenkin minun pitäisi saada häneen yhteys ja saada selitys tähän. Ja tottahan se on, etten voi olla allekirjoittamatta papareita, koska hän ne nokan eteeni toi, en anna ikinä anteeksi hänelle tätä. Enkä todellakaan ala kerjäämään takaisin häntä, hän on päätöksensä tehnyt. :(
:( laita viesti että olet allekirjoittanut paperit .täytyyhän hänen sopia lasten huoltajuudet ym vai mistä lienee sitten kyse. se että on ollut kauan yhdessä ,niin olettaisin että siinä vaiheessa pystyy jo toiselle puhumaan =/

vieras
Meillä on lapset päiväkodissa tässä lähellä, eli tarvitsen asunnon täältä, en kykene muuttamaan kauemmas. Se tuottaakin suuria ongelmia, koska vuokra-asuntoja on niin vähän.
Jos sopiva asunto löytyy vähän kauempaa niin varmasti lapsille järjestyy myös uudet hoitopaikat. Et sä lasten kanssa ilman kämppää jää vaikka omakotitalon saaminen voikin olla vaikeaa. Asuuko sulla sukulaisia tai ystäviä siinä lähellä? Oletko töissäkäyvä ja millainen työsuhde? Minkäikäiset lapset?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Mrs Bean:
Ja kommentoin sitten tuohon riitelyyn ja siihen onko asiat olleet hyvin, meillä on vuosien varrella ( naimisissa ollaan oltu 14v ) ollut aikoja jolloin minä olen ollut valmis lyömään hanskat tiskiin. Miehen mielestä ei ollut mitään ongelmaa vaikka riideltiin paljon, koska hänellä meni hyvin ja oli kohtalaisen onnellinen ja minä puolestani aloin olla niin ahdistunut etten edes muistanut mitä on olla onnellinen. Asioiden yli kuitenkin päästiin, mutta se että toinen rakastaa ja on onnellinen, ei tarkoita että toinen ei voisi olla onneton ja ahdistunut tilanteeseen.
Pitkien liittojen salaisuus (itse ollut nyt 16 vuotta naimisissa) onkin kuulemma siinä, että molemmat ei ole heittämässä pyyhettä kehään yhtä aikaa :heart:
Tää varmaan on totta. On hyvä, jos se menee silleen, että toinen ei heti ota kierroksia siitä, että toisella on huono hetki. Eli sietää sitä, että joskus toisella on huono hetki, eikä lähde mukaan siihen huonoon fiilikseen ja riitelyyn. Ja silloin kun itsellä on huono hetki, voi luottaa siihen, että toinen kestää sen ja jaksaa ottaa sen vastaan, eikä heti tarjoa avioeropapereita.

Kifa
Komppaan edellistä, ei sinua oikeasti sido sinne nykyiseen asuinpaikkaan mikään. Lapset voivat vaihtaa päiväkotia ja itse voit muuttaa vaikka toiselle puolelle Suomea jos töitä sieltä saa paremmin ja asunnot ovat halvempia. Tietysti olisi hyvä jos lapset eivät joudu reissaamaan satoja kilometrejä tavatakseen isäänsä mutta tässä tilanteessahan ei ole tietoa vaikka mies olisi muuttamassa Madagaskarille.

vieras
Ei sun ole pakko allekirjoittaa! Jos allekirjoitat, se osoittaa, että hyväksyt eron (ja miehen typerän toiminnan). Mieshän saa eron joka tapauksessa, vaikket sinä siihen olisi suostuvainenkaan - miksi siis tekisit asiasta hänelle yhtään helpomman?
Toivottavasti saat asiasi järjestymään ja jaksat eteenpäin!

Mun työkaverille kävi juurikin noin reilu vuosi takaperin. Mies oli tullut töistä kotiin ja ilmoittanut ottavansa eron. Totaalisesti puun takaa oli tullut tämä ilmoitus, heillä oli matkat talvelle ja kesälle varattuna ja muutenkin elämää oli suunniteltu.
Loppujen lopuksi selvisi, että tämä mies oli lähtenyt toisen naisen matkaan ja he asuvat nyt yhdessä. Mutta siis, todellakin joillekin tällaiset asiat tulee ihan yllätyksenä. Voimia sulle, toi on varmaan ihan kamala tilanne, itse en tiedä mitä tekisin jos mies päättäisi erota..

vieras
Tämä on minulle niin erikoista ja uutta, että sikis varmaan ahdistaa tuo päiväkodin vaihtaminenkin.
No asia ei etene mihinkään ennen kuin asioista on puhuttu. Totta kai saa eronsa jos haluaa, mutta älä mene asioiden edelle. Asia kerrallaan. Nyt puhutte ensin. Kyl ne käytännön asiat aina järjestyy, luota siihen, tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sopiva asunto löytyy vähän kauempaa niin varmasti lapsille järjestyy myös uudet hoitopaikat. Et sä lasten kanssa ilman kämppää jää vaikka omakotitalon saaminen voikin olla vaikeaa. Asuuko sulla sukulaisia tai ystäviä siinä lähellä? Oletko töissäkäyvä ja millainen työsuhde? Minkäikäiset lapset?
Olen vasta valmistunut, ehkä saamassa töitä elokuussa. Appivanhemmat, oma äitini, sisko, veli perheineen, ja muutenkin kaikki sukulaiset asuvat tässä 10 kilometrin säteellä. Vanhin lapsi 6vuotias ja nuorin 1vuotias.

Ei sun ole pakko allekirjoittaa! Jos allekirjoitat, se osoittaa, että hyväksyt eron (ja miehen typerän toiminnan). Mieshän saa eron joka tapauksessa, vaikket sinä siihen olisi suostuvainenkaan - miksi siis tekisit asiasta hänelle yhtään helpomman?
:eek: Ja sitten kun mies alkaa vaatimaan tapaamisia tiheästi jne. niin sitten huudetaan miten paska äijä on, kun vaatii jatkossakin yhteishuoltajuuden ja tiheät tapaamiset.

Miksi näitä asioita ei voisi hoitaa mahd. sopuisasta. Pitääkö ap:n todella heittäytyä miehensä tasolle? Ketä se auttaa? Tuskin ketään, ei edes ap:ta itseään.

Miksi kituuttaa ja pitkittää väistämätöntä? Kiusatakseen miestä? Eikö olis hyvä, jos edes toinen olis aikuinen ja käyttäytys sen mukaan? Mutta edelleen toistan etten allekirjottas, ennen ku joku selitys olis tullut, miksi.

2 vaihtoehtoa
Rakas ystävä! Ensinnäkin voimahalit sinulle, olet arvokas!
On varmaan käynyt niin, että miehesi on nyt langennut johonkin toiseen naiseen. Mutta...sen ei tarvitse jäädä siihen.
Moni mies on katunut ja ensihuuman laannuttua tajunnut typeryytensä. Odota hetki, jos koet voivasi antaa anteeksi. Jokaiselle voi käydä noin, mutta virheistä oppii. Ainakin yleensä.
Jos koet, että et voi antaa pettämistä anteeksi, että jatkaisit liittoa, on sinun parempi lähteä.

Monesti vain on käynyt niin, että mies on huomannut, ettei se ollutkaan niin ihmeellistä ja ymmärtänyt perheensä arvon. te olette niin nuoriakin vielä! Kolme lasta..minä odottaisin ja yrittäisin antaa anteeksi. Mutta jos miehesi tavat eivät muutu, on toki viisaampaa etsiä kunnon mies! Tsemppiä koko sydämeni pohjasta!!!

ps. juuri mies jätti minutkin

Kifa
Alkuun ei edes tarvitse löytää mitään isoa kämppää, kyllä kolme mukulaa nukkuu samassa huoneessa vähän aikaa. Eräs tuttuni joutui ihan vastaavaan tilanteeseen, olivat asuneet valtavan isossa luksuskämpässä ja eron jälkeen sitten pisti huonekalut varastoon ja vuokrasi alkuun ihan vain pienen kaksion jonne muutti kolmine lapsineen, sitten puolen vuoden päästä isompaan. Etsit siis ensin jokun halvan vuokrakämpän jonka lähelle saat lapset hoitoon (vielä parempi jos olisi lähellä sukulaisia tai tuttavia niin että olisi tilapäishoitoapua) ja sitten rupeat kaikessa rauhassa mietiskelemään missä ja miten haluat oikeasti asua.

Miehelläsi voi olla paha keski-iän kriisi ja sen tuoma ahdistus. Teidän suhteenne ei välttämättä ole edes eron syy, vaan miehesi voi olla vain sekaisin. Keski-iän kriisi taitaa tulla pahiten niille, joilla elämä menee hyvin. Näin elämä voi alkaa tuntua tyhjältä, kun ei ole mitään minkä vuoksi ponnistella.

Älä tee äkkinäisiä päätöksiä vaan yritä olla se aikuinen teistä. Hae ehdottomasti apua, kerro ainakin lähimmille ystävillesi ja hae sairaslomaa. Pyydä lääkkeitä nukahtamista varten, koska ilman unta et jaksa. Älä syytä itseäsi ja muista että ensimmäisen viikon aikana tuskin pystyt ajattelemaan järkevästi. Mielialasi tulevat heittelemään päivittäin ja se on ihan normaalia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Miksi kituuttaa ja pitkittää väistämätöntä? Kiusatakseen miestä? Eikö olis hyvä, jos edes toinen olis aikuinen ja käyttäytys sen mukaan? Mutta edelleen toistan etten allekirjottas, ennen ku joku selitys olis tullut, miksi.
Kyllä, mutta avioero on mun mielestä asia, jota ei vaan hoideta noin, vaan asiasta on puhuttava.

Voimia, ap :hug: ! Melkoinen tilanne kyllä...

Mä en lähtis tekemään papereille yhtään mitään, antaisin ainakin niiden olla. Jos/kun sitten aikanaan miehesi niiden perään kyselee, niin sitten puhutte asiasta ja tapahtuneesta, mitä on tämän kaiken takana. Onhan teidän pystyttävä ns. loppukeskustelu tekemään, jotta uuden aloittaminen voi alkaa puhtaalta pöydältä...oletan tietysti, että olette puheväleissä ja miehesi osaa siinä vaiheessa olla aikuinen, joskaan tämä temppu ei oikein vakuuta...

Jos nyt niin ikävästi kävisikin, että eroatte, niin älä huoli hetkeäkään, ettetkö sinä pärjäisi lastesi kanssa. Laiha ja sangen kliseinen lohdutus on se, että et ole yksin; hae ajoissa vertaisryhmän tukea ja apua, älä unohda pitää huolta itsestäsi äläkä jää murehtimaan asioita yksinäsi, sillä sinun kaikki kolme lastasi tarvitsevat sinua nyt enemmän kuin koskaan - he hakevat sinusta turvaa. Ja - mikäli se ero tulee, niin muista - sinä olet ainutlaatuinen, hieno ja upea nainen - miehesi ei vain sitä ymmärtänyt/nähnyt, ei ehkä halunutkaan. Hän ei vain ollut sinua varten. Voimia.

Yhteistyössä