Vaimosi on pettynyt ja hukassa. Luulen, että hän kaipaisi että sinä otat vastuun asioista vaihteeksi. Puhut suoraan, kerrot miltä sinusta tuntuu ja minkälaisen suhteen sinä haluaisit. Et hyväksy puhumattomuutta tai kiukuttelua. Puhut asiat aioina suuttumatta tai provosoitumatta. Kerrot yhdessä lauseessa että rakastat ja haluat vaimoasi ja seuraavassa lauseessa minkä asioiden haluat muuttuvan suhteessanne. Luulen, että vaimosi on nyt niin pettynyt, että ""mikään ei tunnu miltään"", et edes sinä. Siksi ei halua keskustella kanssasi, koska ajattelee, että jos ei alakaan tuntumaan, niin suhde on lopussa. Luulen myös, että tilanne voisi laueta jos keskustelisitte seksistäkin. On olemassa tilanteita, jotka vievät halut ja tunteetkin väliaikaisesti.
Vaimo tarvitsee myös jotain merkitystä elämäänsä, asioita jotka onnistuvat kun tekee niin kuin toinen neuvoo. ""rakkautta ja rajoja"" vähän samalla tavalla kuin pienet lapset. Luulen, että siivousmaniakin on sitä että yrittää epätoivoisesti kontrolloida edes jotain asiaa elämässään. Jos sinä ottaisit välillä kontrollin, niin saisi mahdollisuuden hengähtää, ja käsitellä pettymykset asioina, joihin ei vaan voi vaikuttaa. Enkä tarkoita kontrollilla nyt sitä, että hypit vaimon oikkujen mukaan pölyjen perässä, vaan sitä, että kerrot missä kohtaa se kaappi seisoo.