Avioerohakemuksesta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Täytän avioerohakemusta ja siinä on kohta "haetaan oikeuden päätöstä yhteiselämän lopettamiseksi"
Mitä tähän tulee laittaa?
Olemme sopineent miehen kanssa,että jään tähän lasten kanssa ja hän muuttaa pois.
Olisi kuitenkin kaikkien kannalta paras,että muutto tapahtuisi suht nopeasti.
Eli määrääkö oikeus jonkin ajan minkä sisään miehen tulee muuttaa pois yhteisestä kodistamme vai miten..?

Kiitos jos joku viitsii neuvoa =)

No, siihen voi laittaa yhteisestä sopimuksesta esim.

Ei oikeus määrää sitä, mutta mahdollisimman pian miehes tai soon to be exmiehes pitäis muuttaa pois.
Auta etsimään hänelle asuntoa.

Jaksuja! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

Ei oikeus määrää sitä, mutta mahdollisimman pian miehes tai soon to be exmiehes pitäis muuttaa pois.

Kiitos.
Tiedätkö onko siihen olemassa jotain "tiettyä aikaa"milloin tulevan ex pitää muuttaa?
Koska tämähän vaikuttaa myös siihen,että milloin pääsen järjestämään omat raha asiat.

Riippuu hyvin pitkälti siitä, onko asunto yhteinen omistusasunto, tai onko molempien nimet vuorasopimuksessa. Tällöinhän mikään ei velvoita miestä muuttamaan..
Jos asunto tai vuokrasopimus sun nimissä niin periaatteessa voit vaatia muuttoa heti.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:

Kiitos.
Tiedätkö onko siihen olemassa jotain "tiettyä aikaa"milloin tulevan ex pitää muuttaa?
Koska tämähän vaikuttaa myös siihen,että milloin pääsen järjestämään omat raha asiat.

Tuo on aika vaikea juttu, tietääkseni sellaista aikaa ei ole, mutta oikeuteen voi sitten mennä jos tuntuu että liian kauan kestää.
Että oikeus määrää sen ajan.
Yleensä se menee itsekseen, eroavat kun eivät halua yleensä yhdessä asua.

Mutta auta asunnon haussa, niin varmasti nopeammin tuo hoituu.
Eikö ole väliaikaista paikkaa, esim omat vanhemmat tms?

Ei oikeus päätä sitä, milloin miehen pitää muuttaa, ellei sitä erikseen pyydä. Se taas tosiaan riippuu siitä, mikä sen asunnon hallintasuhde on. Jos te olette yhdessä omistamassa tai jos miehen nimi on vuokrasopimuksessa, niin ei ole mitään muuttovelvollisuutta. Jos taas on sun nimissä, niin voit pakata miehen kamat vaikka heti.

Kiitos vastauksista.
Yhteisissä nimissä oleva vuokra asunto.
Miten muuten menee vuokrasopimuksen purku/siirto vaan minun nimiin?

Sun täytyy sen asian suhteen ottaa yhteyttä vuokranantajaan. Se ei mun käsittääkseni kuitenkaan ole yleensä kovin helppoa jos mies ei siihen ole myöntyväinen.

Sun täytyy sopia asiasta miehen ja vuokranantajan kanssa ja sitten tehdä uusi vuokrasopimus. Muuttoa voit vaatia sitten kun pelkästään sun vuokrasopimus astuu voimaan (lisätietoa vuokranantajalta).

Jos mies ei ole myöntyväinen, mutta vuokrantaja suostuu purkamaan hänen vuokrasopimuksen, niin vuokrasopimuksestanne löytyy irtisanomisajat. Eikä mies tällöinkään välttämättä ole lähdössä ja silloin hankitaan häätö joka on muistaakseni 3kk prosessi.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Jos mies ei ole myöntyväinen, mutta vuokrantaja suostuu purkamaan hänen vuokrasopimuksen, niin vuokrasopimuksestanne löytyy irtisanomisajat. Eikä mies tällöinkään välttämättä ole lähdössä ja silloin hankitaan häätö joka on muistaakseni 3kk prosessi.

Häätöhän on aika nopeakin prosessi, jos siihen on käräjäoikeuden päätös. Mutta siihen tarvitaan aika isot perusteet kuten esim. vuokran maksamatta jättäminen. En usko, että häätö tulee tuossa kysymykseen jos ei mies ole mitään väärää asunnossa/asunnolle tehnyt. Vuokrasopimuksenhan voi aina purkaa, mutta irtisanomisaika vuokralaisella on 3-6kk riippuen siitä kuinka kauan asunnossa on asunut ja kai siitäkin mitä vuokrasopimuksessa sanotaan.

No jos rupeaa hankalaksi niin haen sitten itselleni ja lapsille asuntoa.

Hyvä idea. :) Näin minä tein. :/ Vuokrasopimus oli mun nimissä, mutta käytännössä miestä oli vaikeaa saada sieltä ulos. Niinpä mä irtisanoin sen, ja hain itselleni ja lapsille uutta asuntoa.

Tämä hyvä ajatus, suosittelen pitämään silmällä lehtien ilmoituksia heti alusta pitäen jos jotain kivaa osuukin silmään :) itsestä ainakin eron jälkeen oli mukava muuttaa uuteen asuntoon ja aloittaa kokonaan alusta.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

Hyvä idea. :) Näin minä tein. :/ Vuokrasopimus oli mun nimissä, mutta käytännössä miestä oli vaikeaa saada sieltä ulos. Niinpä mä irtisanoin sen, ja hain itselleni ja lapsille uutta asuntoa.

En tiedä miten hankalaksi mies tämän tekee-aavistus on.
Ja luulen,että "hylkää"lapset eron jälkeen..
Miks tää on niin vaikeeta...=(
Itse haluan tehdä eron mahdollisimman "helpoksi"lasten kannalta.

:/ Joskus se vaan on hankalaa. Voimia. :hug:

:/ Joskus se vaan on hankalaa. Voimia. :hug:

Kiitos =)
Tiedän kuitenkin,että ero on minulle ja lapsille parempi vaihtoehto kun yhdessä pysyminen..

Jahas, täällä taas jaellaan neuvoja miehen asunnottomaksisaattamiseksi. Miksei akka voisi muuttaa veneen alle, vaan aina akat olettaa, että ukko lähtee kämpästä? B) :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Jahas, täällä taas jaellaan neuvoja miehen asunnottomaksisaattamiseksi. Miksei akka voisi muuttaa veneen alle, vaan aina akat olettaa, että ukko lähtee kämpästä? B) :attn:

Itsepä mies ilmaisi halunsa muuttaa pois.

heti kun näin että herra majuri on kommentoinut, osasin odottaa juuri jotain tuontyylistä tekstiä.
eikö aloituksessa puhuttu juuri että he ovat Sopineet että äiti jää lasten kanssa ja mies muuttaa. ??

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:

Mä tein sen aikanaan ihan vaan siksi, että miehellä olin paha tapa käydä läpsimään mua ja uhkailla lapsien tappamisella. Ap:sta en tietenkään tiedä, mutta ei se ole mun asiani arvioida toisen perusteita. Niin kuin sanoin, käytännössä miestä on siitä hyvin vaikea saada ulos. Laillisin keinoin se ei tule onnistumaan. Siksi kannatinkin tuota oman asunnon hommamista. Miehellähän on kaikki mahdollisuudet hommata itse itselleen uusi asunto, ei se vaimon tehtävä suinkaan ole. =)

Yhteistyössä