Avioero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuulentupa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuulentupa

Vieras
Voisko joku viisaampi kertoa, että jos eroan miehestäni ja muutan vuokralle yhteisestä asunnosta, mitä tukea saan? Meillä kaks alle kouluikäistä lasta, itse kotiäiti.

Saat vain automaattisesti YH-korotuksen, jos lapset on sinun kirjoillasi.

Asumistukea saat, jos tulorajat ei pauku. Eroaminen ei vaikuta tähän mitenkään.
Kotihoidontukeenkaan ei ero vaikuta mitenkään.
Elatusmaksut ihan sen mukaan, mikä on a)lapsen elatustarve ja b)teidän vanhempien elatuskyky.

Alkuperäinen kirjoittaja Vain YH-korotuksen:

Elatusmaksut ihan sen mukaan, mikä on a)lapsen elatustarve ja b)teidän vanhempien elatuskyky.

Mä oon ymmärtäny että yh-korotuksen saa vaan jos yksin huoltaja, mutta jos yhteishuoltajuus on myös eron jälkeen, niin sit ei saa.
Voin toki olla väärässä

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:

Mä oon ymmärtäny että yh-korotuksen saa vaan jos yksin huoltaja, mutta jos yhteishuoltajuus on myös eron jälkeen, niin sit ei saa.
Voin toki olla väärässä

Yh-korotus tulee kun asuu eri osoitteissa. Mitä se on jotain nelisen kymppiä kuussa per muksu.

Tosiaan muut on tulosidonnaista: kotihoidontuki (lähinnä hoitolisän osuus) ja asumistuki.

Kyllä sillä rahalla pärjää kun on pakko,mutta ei kyllä kovin leveää elämää elä. Liekö tarviskaan, tukien varassa. Sittenhän tilanne on eri kun itse on töissä ja saa yh-korotuksen ja elarit päälle, tasoittaa jo rahatilannetta ihmeesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:

Voin toki olla väärässä

Yh-korotus tulee kun asuu eri osoitteissa. Mitä se on jotain nelisen kymppiä kuussa per muksu.

Tosiaan muut on tulosidonnaista: kotihoidontuki (lähinnä hoitolisän osuus) ja asumistuki.

Kyllä sillä rahalla pärjää kun on pakko,mutta ei kyllä kovin leveää elämää elä. Liekö tarviskaan, tukien varassa. Sittenhän tilanne on eri kun itse on töissä ja saa yh-korotuksen ja elarit päälle, tasoittaa jo rahatilannetta ihmeesti.

ja lakkaa, jos uusi kumppani muuttaa asumaan luoksesi. siis tämä korotus lapsilisään.