Avioero ja sen mukana tuoma katkeruus....(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Onko kukaan muu eron kokenut katkeroitunut?minä olen ja pahasti.
Tiedän että se ei ainakaan helpota elämää,mutta en voi sille mitään että rakastan exääni vieläkin vaikka erosta on 4 vuotta.
Olen seurustellut kerran eron jälkeen ja tajusin etten rakasta ketään muuta oikeasti kuin exääni.
En voi lähteä suhteisiin jos ei ole tunteita pelissä,se olisi väärin toista kohtaan.
Tiedän ettei exä halua ikinä meidän etes yrittävän ja tietää sen että ikävöin ja kaipaan häntä.Oltiinhan me sentään 15v kimpassa.
Välillä tuntuu että riudun tähän ikävään ja ei kiinnosta mikään ja masentaa ja ahdistaa.
Jatkuvasti näen entisajan unia kun oltiin vielä yhdessä jam muistelen yhteisiä ihania aikoja.

Mulla meni 2 vuotta enenkuin pääsin tunteista yli. Sitten vasta sen jälkeen pystyi ruveta suremaan koko eroa. Itellä helpotti paljon kun kävin juttelemassa psykologin kanssa. Koita päästä puhumaan jonkun ammattiauttajan kanssa, ihan totta. Suosittelen. Nyt harmittaa etten mennyt aikaisemmin kun meni monta vuotta hukkaan elämästä.

[QUOTE="vieras";25563167]Onko exäsi onnellinen? On eri asia rakastaa kuin haluta omistaa.[/QUOTE]

Ainakaan hänellä ei ole uutta suhdettaja hän vaikuttaa välillä tosi masentuneelta:(
Ja on hän sanonutkin että elämä on tällä hetkellä aika sieltä ja syvältä.
Ketään ihmistähän ei voi omistaa,mutta rakastaa voi.

[QUOTE="surullinen";25563247]Exä halusi erota,ei jaksanut enään sitä lapsiperheen arkea jne...[/QUOTE]

jos syy oikeasti oli tuo niin sinä se tyhmä olet kun sen perään itket. jos käsityksesi on vähän vinksallaan tosiasioista niin ette vissiin koskaan sitten kunnolla puhuneetkaan ennen eroa.

[QUOTE="surullinen";25563222]Ainakaan hänellä ei ole uutta suhdettaja hän vaikuttaa välillä tosi masentuneelta:(
Ja on hän sanonutkin että elämä on tällä hetkellä aika sieltä ja syvältä.
Ketään ihmistähän ei voi omistaa,mutta rakastaa voi.[/QUOTE]

Jospa kyse onkin hänen masentumisestaan? Ei ketään voi oikein rakastaa jos itellä on asiat huonosti. Ehdota että exäsi hakisi apua masennukseen.

Kyllä todellakin olisi sinun aika päästää irti. 4 vuoden jälkeen en usko, että yksinkertaisesti rakastat eksää. Rakastat jotain mitä teillä oli, mitä et voi enää saada. Miten olet työstänyt eroanne?

Itseäni aikoinaan auttoi eron ja surun yli se, kun omalääkärini kysyi: onko mitään mahdollisuutta että palaisitte yhteen, ja minä surkeana niiskuttelin, että ei.
Lääkäri tuumasi, että aivan turhaan sitten haikailen miehen perään, käski aloittamaan oman ja uuden elämän. Havahduin: niin, tuo on totta. Mitä minä haikailen entiseen tai toivon jotain, mikä ei ole mahdollista. Turhaan kiusaan itseäni parkumalla sellaiseen, mikä ei ole mahdollista.

Siitä alkoi uusi elämä. Suosittelen samaa aloittajalle.
Katse eteenpäin, koska märehtimällä ja haahuilemalla sellaista mikä ei ole lainkaan mahdollista, kiusaat vain itseäsi.
Rakkaus kuolee ja hiipuu, kun ei vastakaikua ole.

Ja mitä tulee tuohon miehesi eron syyhyn, se on aivan älytön. Että "aikuinen" mies tekee lapsia ja alkaa perhe-elämän ja sitten eroaa, koska ei jaksa OMIA lapsiaan!!
Ymmärrän, että lapset ja tylsä samanlaisena toistuva perhe-elämän arki puuduttaa, mutta se, että sen takia oikein erotaan.. ei siis kannata kuvitella, että mies siihen takaisin tulisi, eikä kannata ottaakaan.

Eli nokka kohti tuulta ja eteenpäin.

Mutta jos masentuneelta vaikuttaa, ehdota exällesi jotakin paikkaa, minne mennä keskustelemaan, anna paikkojen osoitteita ja puh.numeroita. Muuten miehet ei mene.

Kyllä sun pitäis tuosta jo yli päästä. Ammattilaisen kanssa juttelu on yks vaihtoehto ja erilaisia eroseminaareja ja erokouluja pidetään ympäri suomen. Ero seminaarit perustuu erään Bruce Fisherin menetelmiin ja häneltä on julkaistu myös kirja Jälleenrakennus - kun suhteesi päättyy. Suosittelen lukemaan edes sen ja katsomaan olisiko siitä apua. Kirjan luettuasi voit innostua tarttumaan muihin vaihtoehtoihin. Voimia! :)