Aventin käsikäyttöinen ritapumppu, välillä toimii ja välillä taasen ei , missä vika?

No siinähän se jo tulikin. Kerran olen saanut laitteeseen kunnon imut ja kahdella käyttökerralla en. Vauvapiste liikkeestä hain uudet silikoni osat, niin että niistä ei pitäisi olla kiinni tämä homma. Ja mielestäni vekotin on oikein koottukin, tuntuu vain ettei tehoa ole. Joskus 10 vuotta sitten pumppaus aventin manuaali pumpulla sujui kuin unelma. Äh tekisi mieli heittää tolla kapistuksella veslintua.

Vinkkejä anyone??
 
"hmm"
Onko osat varmasti oikein etkä ole unohtanut sitä pientä valkoista ympyrääkään? Entä onko se silikoni hyvin siinä reunalla, ei ilmaa välissä? Itsellä jo aikaa tuosta, mutta joskus oli ensin asetteluvaikeuksia että sain kunnon "imun" käyntiin. Olen ollut tosi tyytyväinen pumppuun kyllä, aina on toiminut lopulta. Tisu pitää saada tiiviisti sinne imutukseen. En mä oikein osaa auttaa.
 
määä
[QUOTE="hmm";28487763]Voisko muuten rinnan mallilla olla vaikutusta asiaan, tuli vaan mieleen?[/QUOTE]

Veikkaan että voi. Mulla on sellainen vähän putkimallinen rinta, joten en varmaan saanut sitä rintaa tarpeeksi survottua siihen aventiin:D. Oikein oli kyllä kasattu.
 
"hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28487771:
Veikkaan että voi. Mulla on sellainen vähän putkimallinen rinta, joten en varmaan saanut sitä rintaa tarpeeksi survottua siihen aventiin:D. Oikein oli kyllä kasattu.
:D Mä en nyt oikein osaa sanoa minkä mallinen mulla on, muttei silloin ainakaan ihan hirmu suuret. Mutta pitihän siinä sitä sopivaa asentoa etsiä ja survoa sopivasti eikä se imu aina ihan heti lähtenyt. Jonkun aikaa piti imutella että alkoi maito tulla.
 
56y56y5
Kun pumppaat, niin katso ettei liikkuva osa mene "vinoon" vaan liikkuu mahdollisimman kohtisuoraan samaan suuntaan kuin se toinen osa. Jos osa, jolla pumppaat, kääntyy vinoon, ilma pääsee silikonin välistä jolloin imua ei ole.
 
Mää joskus tappelin päivän myös tuon pumpun kans ja syy löytykin siitä, et se imusilikoniosa missä on niitä nystyröitä niin oli aivan pikkusen kostee, ei jostain syystä toiminu kunnolla, kun kuivasin sen kokonaan niin toimi heti
 
"vieras"
Onhan sulla kaikki osat oikein siellä? Se pieni valkoinen ympyrä oikein päin? Ja silikoni tiiviisti muoviosan ympärillä ettei pääse sieltä falskaamaan? Pumppu pitää myös laittaa tiiviisti rintaan kiinni jotta välistä ei pääse ilmaa. Toisella kädellä kannattaa laittaa pumppu oikein ja sitten vasta pumpata. Hyvä pumppu mun mielestä oli vaikka paremmin toki maito herui kun vauva itse imi.
 
"vieras"
Mää joskus tappelin päivän myös tuon pumpun kans ja syy löytykin siitä, et se imusilikoniosa missä on niitä nystyröitä niin oli aivan pikkusen kostee, ei jostain syystä toiminu kunnolla, kun kuivasin sen kokonaan niin toimi heti
sähköpunpun kanssa sama, eli jos on vähänkään kosteutta ei toimi. Jouduin kuivaamaan rintoja kesken pumppauksen väleissä. Käsikäyttöistän en ole koskaan käyttänyt.
 
"heips"
Oletko kattonut että se pieni pyöreä osa on oikein päin? (laitetaan alakautta ja sileä pinta alaspäin). Mulla se ainakin menee usein pois paikoiltaan kesken pumppauksen ja täytyy avata pumppu ja työntää se paikoilleen.

Musta toi aventin pumppu on huippu, on mulla joka päivä käytössä. Esikoisen kanssa se pieni osa ei koskaan irronnu, mut nyt irtoilee välillä, ehkä siksi kun on ollut käytössä niin kauan.
 
"vieras"
Niin ja onko rintapumppu myös täysin kuivattu? Rinnat ja rintapumppu tulee olla kuivia. Muistaakseni vielä siinä sähkökäyttöisessä jouduin välillä vaihtamaan osia kun ei toiminut. Siinä tosin putkia tms. Joita ei kuivaksi saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28487757:
En jostain syystä saanut tuohon koskaan kunnon imutehoa, en tykännyt! Ostin ainun sähköpumpun, enkä ole katunut. Tuossa aventissa on niitä osia ihan liikaa.
PRKL! Meni niin hermot tohon aventtiin. Lähti tilaus ainu medela mini electric rintapumppuun. Onko sulla jos toi mini electric, jos on niin mitä olet mieltä?

Itse ymmärsin et se olis aika hyvä. Mulla on on ihan massiiviset tissit kokoa J, ja pumppu tulee todella tarpeeseen. Toivotaan että imu tehoa riittää.
 

Yhteistyössä