Avautuminen: Ärsyttää olla kaverille "hälytysvalmiudessa" siltä varalta että hän EHKÄ haluaa nähdä. Argh!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yksinäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yksinäinen"

Vieras
Taas näin on on mennyt koko päivä. Ja koska asun yksin, eikä mulla ole juurikaan kavereita, rasittaa se kun sitten soitetaan aamupäivällä: Jos nähtäisiin tänään, soitan sit vähän ennen kuin tulen. Noh, tästäkin on aikaa sellaiset 8h, eikä ole neitiä kuulunut. Tekisi mieli sanoa ettei käy, mutta koska muuten en taas näkisi ketään vähään aikaan, niin se masentaisi entisestään kun ei olisi viikkoon jutellut muulle kuin kassatädille.

Miksei ihmiset voi edes antaa suurinpiirtein aikoja, tyylillä 3 jälkeen tai vaikkapa tunnin päästä tai jotain, eikä laittaa passiin koko päiväksi siltä varalta jos haluaakin nähdä.

Ei tämä mun normaalia "arkea" muuta, muuten kuin että tuijottaa puhelinta vaan toiveikkaana..

[QUOTE="vieras";24716771]Jos käyttäydyt kuin kynnysmatto niin ihmiset kohtelevat sinua kynnysmattona. Se on yksi ihan elämän perusasioita.[/QUOTE]

Niimpä. Olisit kysynyt tarkan ajan ja sanonut että itselläsi on muutakin tekemistä kuin istua ja odottaa puhelin kädessä.

[QUOTE="vieras";24716771]Jos käyttäydyt kuin kynnysmatto niin ihmiset kohtelevat sinua kynnysmattona. Se on yksi ihan elämän perusasioita.[/QUOTE]

Miten sitten pitäisi käyttäytyä? Näin meillä on äitikin käyttäytynyt, ja opettanut että vieraat laitetaan edelle.

Sillä kaverin ryökäleellä oli tällä viikolla nimpparit ja oon lahjankin ostanut ja paketoinut. Nyt tuntuu etten haluaisi antaa koko lahjaa..

[QUOTE="vieras";24716776]Niimpä. Olisit kysynyt tarkan ajan ja sanonut että itselläsi on muutakin tekemistä kuin istua ja odottaa puhelin kädessä.[/QUOTE]

Kysyinkin ja takaisin tuli vaan että ei osaa sanoa, kuulee sitten, ja kysyy missä vaiheessa itse olen..

[QUOTE="aapee";24716790]Miten sitten pitäisi käyttäytyä? Näin meillä on äitikin käyttäytynyt, ja opettanut että vieraat laitetaan edelle.

Sillä kaverin ryökäleellä oli tällä viikolla nimpparit ja oon lahjankin ostanut ja paketoinut. Nyt tuntuu etten haluaisi antaa koko lahjaa..[/QUOTE]Talo elää tavallaan, vieraat tulee ajallaan. Itse kysyn aina että monenko aikaan tulet ja jos se aika ei minulle käy niin sitten sopii ehdottaa jotain ihan uutta. Itse asiassa fiksuilta ihmisiltä ei tarvitse edes kysyä vaan he ehdottavat itse tiettyä aikaa ja siitä pidetään kiinni. Kuka hitto nyt odottaa tuntikausia tai koko päivää tietämättä tarkkaan mihin aikaan vieras tai vieraat tulee vaikkei muuta tekemistä olisikaan?

Joskus yli puoli vuosisataa sitten agraarikulttuurissa elettiin niin että vieraita saattoi tulla tupaan milloin sattuu, jopa ilmoittamatta mutta ei nyt saatana enää tällä vuosituhannella. Ei ainakaan meillä.

Kiva. tämä kaveri oli laittanut tekstarilla että nähdäänkö nyt, ja kun ollut vastannut siihen 5min sisään niin se soitti. Jos olisin laittanut sille viestiä, niin se olisi vastannut vasta joskus muutaman tunnin päästä jos silloinkaan.

Hanki elämä. Ja sano sille kaverilles joskus et kuule en nyt ehi, mutta enkä ens tiistaina viiden jälkeen. Jos ei käy niin sit ei käy. Ethän sä nyt voi venata jotain ihmistä kotonas päiväkaudet!

[QUOTE="vieras";24716929]Hanki elämä. Ja sano sille kaverilles joskus et kuule en nyt ehi, mutta enkä ens tiistaina viiden jälkeen. Jos ei käy niin sit ei käy. Ethän sä nyt voi venata jotain ihmistä kotonas päiväkaudet![/QUOTE]

Mut mulla ei ole muita kamuja melkeen yhtään. Lisäksi olen työtön ja rahaton alottamaan harrastuksia..

[QUOTE="aapee";24716790]Miten sitten pitäisi käyttäytyä?[/QUOTE]

Kaveri: Voisin tulla huomenna käymään.
Sinä: Kiva, tervetuloa. Mihin aikaan sinulle sopisi?
Kaveri: Soitan vähän ennen kuin tulen.
Sinä: En varmaankaan ole koko päivää kotona, joten osaisitko antaa jonkin arvion, niin voin vähän suunnitella aikatauluja?

[QUOTE="aapee";24716947]Mut mulla ei ole muita kamuja melkeen yhtään. Lisäksi olen työtön ja rahaton alottamaan harrastuksia..[/QUOTE]

Ei työttömänäkään tartte vaa kotona nyhjää ja kassalle jutella. Mikä kaveri tollanen edes on joka pompottaa sua miten tykkää? Ei vieraatkaan voi olettaa että isäntäväki passittaa kokopäivän oottamassa tätä ehkää.

[QUOTE="vieras";24716950]Kaveri: Voisin tulla huomenna käymään.
Sinä: Kiva, tervetuloa. Mihin aikaan sinulle sopisi?
Sinä: En varmaankaan ole koko päivää kotona, joten osaisitko antaa jonkin arvion, niin voin vähän suunnitella aikatauluja?[/QUOTE]

Näääh, vähän liian nössöä, jämäkämmin näin:

Kaveri: Voisin tulla huomenna käymään.
Sinä: Kiva, tervetuloa. Mihin aikaan pääset?
Sinä: En mä koko päivää voi sun takiasi päivystää, kun pitää käydä asioillakin jossain vaiheessa. Anna tarkempi aika, ettei käy niin, että oon just lähtenyt kun tuut.

[QUOTE="aapee";24716947]Mut mulla ei ole muita kamuja melkeen yhtään. Lisäksi olen työtön ja rahaton alottamaan harrastuksia..[/QUOTE]

Eipä se ihmistä pahenna jos on työtön. Mee vaikka työharjotteluun, niin saat vähä enemmän rahaa, rutiinin elämääsi, ja tapaat muita ihmisiä. Omaehtosesti voi opiskellaki. Suunnittele itelles oma elämä ja lähde vaan sinnikkäästi toteuttamaan suunnitelmia. Pienestä se alkaa.

Ja pidä toki tää ystäväsi, mutta älä anna sen hyppyyttää sua tuolla lailla. Sun aika on yhtä arvokasta kuin sen, se vaan ei tajua sitä.

Joo, muttei se ole oikein että kohtelee toisia kynnysmattona.

Yhteistyössä