Avasin Pandoran lippaan, ei olisi pitänyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyhmästi tehty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tyhmästi tehty

Vieras
Kirjoitin eilen täällä kuinka otin yhteyttä Facebookin kautta exään, jota en ole nähnyt kymmeneen vuoteen. Ja taisin samalla avata Pandoran lippaan. Ei olisi todellakaan pitänyt.

Nyt on tosi kaoottinen fiilis. Tämä mies, josta erosin aikanaan pakon edessä ja josta en ole koskaan tunteiden tasolla päässyt yli, on tuntenut samoin minua kohtaan nämä vuodet. Hän asuu maapallon toisella puolella, joten ei ole todennäköistä, että koskaan enää tavataan, mutta ollaan nyt viesteilty puolin ja toisin monta kertaa. Pitkiä pitkiä viestejä.

Miksi ihmeessä menin tekemään tällaisen mokan? Ei ole ketään, kenelle puhua tästä. Ollaan molemmat siis tahoillamme parisuhteessa ja on lapsiakin.

Kai tämä tunnemyrsky menee ohi aikanaan vai meneekö sittenkään. Herranjestas mikä fiilis.

Avaan nyt sateenvarjon ja odotan niskaan ropisevaa p*skaa. Sitä on varmasti tulossa.

Facebook on vaarallinen väline.

voi ei... mulla on samat fiilikset et haluttais ottaa exään yhteyttä fb:n kautta mut en ole (vielä) uskaltanut. en ymmärrä miksi tulee tarve tämmöiseen... kun molemmat elää jo omaa elämää ja mulla on lapsia ja mies, tosin eksän tiedän olevan sinkku. mutta hän on vaan pysynyt mulla vuodesta toiseen mielessä ja en myöskään ole päässyt hänestä koskaan yli. voi naiset voi naiset...ja toi hiton fb.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Korjaa suhteesi nykyiseen mieheen. Jokin siinä selvästi on vikana kun aidan toinen puoli alkaa houkuttaa.

Tekisin niin, jos se olisi mahdollista. Ei ole valitettavasti täysin oma valinta. Mutta en ole kyllä eroamassakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja voi:
voi ei... mulla on samat fiilikset et haluttais ottaa exään yhteyttä fb:n kautta mut en ole (vielä) uskaltanut. en ymmärrä miksi tulee tarve tämmöiseen... kun molemmat elää jo omaa elämää ja mulla on lapsia ja mies, tosin eksän tiedän olevan sinkku. mutta hän on vaan pysynyt mulla vuodesta toiseen mielessä ja en myöskään ole päässyt hänestä koskaan yli. voi naiset voi naiset...ja toi hiton fb.

Otan osaa. Tiedän tunteen.
Ennen ei pystynyt tuolla tavoin vuosien päästä vaan ottamaan yhteyttä keneenkään, mutta nyt se on suorastaan luvattoman helppoa = (

Alkuperäinen kirjoittaja By gones:
Hyi että, eksät on eksiä syystä. Vähän aika niitten kanssa taa hillutte ja saatte vaan taas huomata, miksi se ei toiminut eka kerrallakaan.

Ei se aina mene noin... mulla on entisen eksän kanssa joka on nykyinen niin lapsia ja silti on välillä tunne et olisi tarvetta ottaa yhteyttä eksään joka siis on eksä.

Hyi että, eksät on eksiä syystä. Vähän aika niitten kanssa taa hillutte ja saatte vaan taas huomata, miksi se ei toiminut eka kerrallakaan.

Voi se olla näinkin. Tässä tapauksessa se vaan oli pakko erota, vaikka ei oltaisi haluttu. Suhteessa ei siis ollut mitään muuta vikaa kuin maantieteellinen mahdoton välimatka.

Olisikin helppoa, jos voisi miettiä että olipa se p*ska tyyppi, mitä mä sen perään haikailen. Muiden exien kohdalla se on suht helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Voi se olla näinkin. Tässä tapauksessa se vaan oli pakko erota, vaikka ei oltaisi haluttu. Suhteessa ei siis ollut mitään muuta vikaa kuin maantieteellinen mahdoton välimatka.

Olisikin helppoa, jos voisi miettiä että olipa se p*ska tyyppi, mitä mä sen perään haikailen. Muiden exien kohdalla se on suht helppoa.

Kirjoitin aikaisemmin tuon oman juttuni niin meillä myös välimatka teki eron :/

aika kultaa muistoja ja tunteita. jos sun ja exän juttu ois ollut The Rakkaustarina, olis tollanen välimatka asia ratkastu aikanaan tavalla tai toisella.
Turha haikalla menneitä.Anna olla ja keskity nykyiseen. :hug:

Hohhoijaa? Sulla on vissiin hiukan tylsää ja tasapaksua juuri nyt, niin pitää etsiä vähän tsäpinää aidan toiselta puolelta?

Ei nyt millään pahalla, mutta et todellakaaan rakasta ilman tapaamista mitään 10 vuoden takaista jamppaa. Rakastat tasan jotain menneisyyden mielikuvaa ja ajatusta säpinästä, kun on niin tylsää. Et tunne enää 10 vuotta sitten tapaamaasi ihmistä, pari meiliä eivät asiaa miksikään muuta.

Kiteytettynä; aloita vaikka uusi harrastus ja hanki siitä lisäsisältöä ja jännitystä elämääsi. Tapaa vaikka tosielämässä sitä kautta uusi mies, jos äijää olet vaihtamassa. Käyhän tuo touhusi toki ajanvietteestä, mutta jotenkin nämä aikuisten ihmisten bullshit -ihastumiset ekaan sopivaan jamppaan joka kohdalle osuu + sitä seuraava spekulointi ja unelmointi ovat NIIN NÄHTYÄ JA HILPEYTTÄ HERÄTTÄVÄÄ TOUHUA.

No minkäs takia te aikoinaan (kaikki haihattelijat vois vastata) erositte...kandeis miettiä sitä, entäs jos nyt erootte nyk miehestä - tuleeko siitäkin ex jonka yli ei pääse. Ottakaa nyt yhteys niihin suuriin rakkauksiin vaan ja katsokaa onko se niin suurta - jos on, amen!

Alkuperäinen kirjoittaja blaah:
Hohhoijaa? Sulla on vissiin hiukan tylsää ja tasapaksua juuri nyt, niin pitää etsiä vähän tsäpinää aidan toiselta puolelta?

Ei nyt millään pahalla, mutta et todellakaaan rakasta ilman tapaamista mitään 10 vuoden takaista jamppaa. Rakastat tasan jotain menneisyyden mielikuvaa ja ajatusta säpinästä, kun on niin tylsää. Et tunne enää 10 vuotta sitten tapaamaasi ihmistä, pari meiliä eivät asiaa miksikään muuta.

Kiteytettynä; aloita vaikka uusi harrastus ja hanki siitä lisäsisältöä ja jännitystä elämääsi. Tapaa vaikka tosielämässä sitä kautta uusi mies, jos äijää olet vaihtamassa. Käyhän tuo touhusi toki ajanvietteestä, mutta jotenkin nämä aikuisten ihmisten bullshit -ihastumiset ekaan sopivaan jamppaan joka kohdalle osuu + sitä seuraava spekulointi ja unelmointi ovat NIIN NÄHTYÄ JA HILPEYTTÄ HERÄTTÄVÄÄ TOUHUA.

Kuulostaa siltä että sulla taitaa olla asiasta ihan henk. koht. kokemusta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

aika kultaa muistoja ja tunteita. jos sun ja exän juttu ois ollut The Rakkaustarina, olis tollanen välimatka asia ratkastu aikanaan tavalla tai toisella.
Turha haikalla menneitä.Anna olla ja keskity nykyiseen. :hug:

Näin varmaan olisi. Välimatka Australiaan vaan on ihan hemmetin pitkä, siellä ei niin vaan käydä kääntymässä. Eikä voitu kumpikaan muuttaa aikanaan. Mies asui siis pari vuotta Suomessa.

Totta kai keskityn nykyiseen elämääni ja lapsiin, mutta silti tämä fiilis on jotain sanoin kuvaamatonta. Olisi todellakin vaan ollut parempi antaa asioiden olla.

Olen pahoillani jos saan sinussa aikaan ärtymystä.
Onhan minulla toki tylsää, sitä en voi kieltää.
"ihastumiset ekaan sopivaan jamppaan ja siitä seuraava spekulointi ja unelmointi", hohhoijaa. Itse asiassa tämä on ainut exä joka on koskaan jäänyt kaihertamaan. En ole mikään sarjaihastuja, olen ollut nykyisen kanssa jo 9 vuotta.

Kuulostaa siltä että sulla taitaa olla asiasta ihan henk. koht. kokemusta ;)

Vaihdoin äijiä aikoinaan kun sukkia, joten nyt olenkin sitten jaksanut tämän nykyisen kanssa ilman tylsistymistä. Ja tajusin olla tekemättä lapsia, ennenkuin jaksan olla aloillani. Säälien vaan olen seurannut vierestä parin liian aikaisin "ihan kivan miehen" kanssa vakiintuneen kaverin touhuja.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
No minkäs takia te aikoinaan (kaikki haihattelijat vois vastata) erositte...kandeis miettiä sitä, entäs jos nyt erootte nyk miehestä - tuleeko siitäkin ex jonka yli ei pääse. Ottakaa nyt yhteys niihin suuriin rakkauksiin vaan ja katsokaa onko se niin suurta - jos on, amen!

Kerroin jo aiemmin että välimatka Suomi-Australia on turhan pitkä ylläpitää parisuhdetta. Muuta syytä eroon ei ollut.

mäkin sit vissiin kuulun noihin "haihattelijoihin" mutta että kerrataan nyt vielä... ymmärrän hyvin ap:ta, mulla oli myös sama tilanne aikoinaan et välimatka oli esteenä. Jos me nyt nykyisen miehen kanssa erottaisiin siihen varmaan olisi syynä ihan muut kuin välimatkat joten ei, en usko että hänestä tulisi ex josta ei pääse yli. mut se on hankala yrittää selittää kun jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

Jos toista rakastaa niin välimatka ei ole este. Eli joko mies olisi muuttanut suomeen tai sinä australiaan. Ja ehkei teidän suhteeseen ehtinyt tulla se arki, eli nyt olet siinä tunteessa mihin jäitte. Mutta samanlaista se perhe-elämä olisi ollut kuin nyt.

mäkin sit vissiin kuulun noihin "haihattelijoihin" mutta että kerrataan nyt vielä... ymmärrän hyvin ap:ta, mulla oli myös sama tilanne aikoinaan et välimatka oli esteenä. Jos me nyt nykyisen miehen kanssa erottaisiin siihen varmaan olisi syynä ihan muut kuin välimatkat joten ei, en usko että hänestä tulisi ex josta ei pääse yli. mut se on hankala yrittää selittää kun jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

Kiitos että ymmärrät.
Haihattelusta ei ole tosiaan nyt kyse.
Kai se vaan on eri asia, että ei ole erottu ns. oikeasta syystä eli ei ole ollut pettämistä, väkivaltaa, rakkauden loppumista tms. Ei tosiaan ole ikävä yhtään toista exää, vaikka olisi ollut montakin yhteistä vuotta.

Yhteistyössä