Avaatteko toistenne posteja? Siis kirjepostia esim. laskut

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Avataan jos siltä tuntuu. Joskus jaksaa kiinnostaa esim. toisen veronpalautukset, joskus taas ei. Henkilökohtaisia, käsin kirjoitettuja kirjeitä ei avata.

Mun e-mail on koneessa aloitussivuna, eli mies pääsee lukemaan. Hänen sähköpostiinsa mulla olis tunnukset, en kyllä jaksa käydä ellei ole jotain ihan asiaa siellä.
 
Tottakai, yhteiset rahat eikä kummallakaan mitään salattavaa. Molemmille tämä erittäin ok. Minä oikein jätän kirjeeni miehen avattavaksi ja joskus avaan kaikki laskut kerralla kun katson paljonko rahaa niihin on menossa.

Jos joku muu posti tulee toisen nimellä kuin lasku niin jätän avaamatta tai soitan että haluatko että avaan jos joku pelottavan näköinen, esim lääkäri tai poliisi tms.

Sähköpostit on henk.koht mutta joskus tarvitsen miehen mailia ja saan sitä käyttää. Ei omassanikaan mitään salaisuuksia ja mies pääsee siihen koska vain ilman salasanoja samoin kuin facebookkiin ym.
 
Laskut avaan yleensä aina minä,olen meidän pankkiohjelman käyttäjä,jos on ns. vieras kirje niin en avaa. Toistemme s.postistissa käydään jos on jotain yhteistä asiaa koskevaa tietoa,tiedetään siis salasanat,mutta ei kumpikaan kyttää säännöllisesti toisen saapuneita viestejä.
 
fsefs
Avataan. Tai siis minä avaan =) Mieheni saattaa olla pois suomesta esim. 2kk kerrallaan ja jos en postejaan/kirjeitään avaisi niin jäisi aika moni lasku maksamatta. Tosin jos on kirje ihan joltain ihmiseltä (ei siis lasku) niin avaan vain siinä tapauksessa jos mieheni pyytää avaamaan ja katsomaan mitä kirjeessä on.

Sähköposteja emme lue toisiltamme ja tosiaan tavalliset kirjeet avaa toinen vain jos toinen pyytää jostain syystä.
 
Henkilökohtaisia kirjeitä ei avata, laskuja voidaan avata.
Sähköposteissa ei yleensä käydä, ellei toinen pyydä erikseen, joskus voidaan yhdessä
lukea joitakin sähköposteja.
 
Rollolainen
laskut avaamme , koska ne on kuitenkin yhteisä, kun yhdessä ne maksetaankin.
Talous pysyy kunnossa kun kumpikin tietää mitä maksuja on . Muita henkilökohtaisia kirjeitä en avaa.
Ei ole tarvetta miehen sähköposiin mennä lukemaan, mutta jos hän pyytää hakemaan sieltä jotkein saatan käydä. ei mieskään lue mun sähköposteja. Ei niissä kyllä mitään salaista asiaa ole kuitenkaan.
me tiedetään myös toistemme pankkitunnukset , silti ei käydä toistemme tileillä ilman lupaa.
 
"toinen"
[QUOTE="vieras";26240458]Miksi?

Voitteko käydä toistenne sähköpostilla?[/QUOTE]

Joo, meidän kerrostalossa on tapana availla aina toisten postit, varsinkin jos joku toinen asukas on matkoilla...
 
Ollaan sovittu että availlaan kyllä, helpommin menee laskut jne. Sähköpostia en varmaan ikinä ole mieheltä lukenut kun en ole tarvinnut mistään syystä. Se on joskus multa lukenut kun soitin ja pyysin jonkun tiedon sieltä.
 
Avaan jotkut laskut mutta en esim. puhelinlaskua tms..Vakuutuslaskut tulee miehen nimillä mutta minä ne olen ottanut ja hoidan sen puolen joten ne aina avaan ja jos tulee jotain remonttilaskuja miehen nimellä niin avaan ne.

Sähköpostiin en koske ellei mies itse pyydä sieltä jotain katsomaan.
 
"vieras"
Sama kumpi avaa kirjepostit, ei niissä mitään salaista ole. Yleensä se avaa, joka ensin tulee kotiin ja hakee postin laatikosta. Jos on henkilökohtainen kirje käsin kirjoitettu, niin silloin yleensä soitetaan että haluutko että avaan... Veroilmoitukset ym. avataan toistemme, jotta voi sit heti infota toista että tuleeko mätkyjä vai palautusta ;)

Sähköpostit on omia, niiden salasanoja ei tiedetä toisiltamme, eikä ole tarvettakaan..
 
7thHeaven
Ei meillä oo toistemme salasanoja mihinkään.
Energialaitokselta, taloyhtiöltä, vakuutusfirmoilta tms. postin voi avata kumpi vaan. Ei missään nimessä esim. palkkakuitteja, pankkikirjeitä, henk.koht laskuja (lehdet, puhelin tms.)
Sellaiseen postiin voi sorkkia, mikä liittyy yhteiseen omaisuuteen.
 
oiugoi
Aukaisen kaiken laskuksi oletettavan postin, koska maksan meillä kaikki laskut (siis suoritan konkreettisen maksamisen, tili on yhteinen). Muihin toisen posteihin ei kosketa ja ei olisi tullut mieleenkään että toisen sähköpostia lukisin... miksi ihmeessä lukisi, eihän sinne lähetetyt viestit minulle ole?
 

Yhteistyössä