Auttakaas työsuhdetietoiset mua

Eli tilanne on se et olen työpaikallani myymäläpäällikkönä ja meillä vaihtuu omistaja kuun lopussa. Meidät otetaan vanhoina työntekijöinä, mut jos uusi tyänantaja ei tartte myymäläpäällikköä niin voiko se kajota mun nykyiseen työsopimukseen/palkkaan. Mulla on korkein palkka meistä työntekijöistä ja 100h/3vko työsopimuksessa. Tällä hetkellä suullisella sopimuksella teen alle 30h/viikko pojan ensimmäisen luokan vuoksi töitä helmikuulle asti jolloin alkaa mun äitiysloma.

Pelkään et tästä saatta tulla käden vääntö. Ovat kyl ilmaisseet et haluavat mut pitää töissä äitiyslomaan asti (ja jäävät pulaan jos lähden kun mun osaamistaito on sen verran hyvä). En haluis menettää työpaikkaani parin kuukauden vuoksi ja sen vuoksi et menetän mun lomarahat mut ton työmatkan vuoksi mulla ei ole varaa saada pienempää palkkaa. Ärsyttävä tilanne :headwall:
 
Mulle on jo luvattu et san tehdä äitiyslomaan asti ton alle 30h/vko, eikä se mua huolestuta mt haluan pitää mun normi tunnit sopimuksessa et äitiyslomn jälkeen on taloudellinen tilanne turvattu ja voin mä tarpeen tullen tehdä nytkin täysiä tunteja, ei se ole ongelma.

Mutta toi palkka mua huolestuttaa et voiko se sen laskea kun mun nykyisessä sopimuksessa on tietty palkka ja en tiedä tarvitseeko se enää mua myymäläpäällikkönä joten se siirtää rivityöntekijäksi. Siinä tapauksessa olis halvempi jäädä liiton rahalla kotiin jos palkka laskee. Kyse kuitenkin vaan parista kuukaudesta ennen äitiyslomaa.
 

Yhteistyössä