Auttakaas te jotka jotain kinkun suolaamisesta tiedätte

  • Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa asialla
  • Ensimmäinen viesti
ekaa kertaa asialla
Suolasin siis joulukinkun itse viimeviikon sunnuntaina. Ruiskuttelin possuun suolavettä ehkä noin litran verran ja laitoin sen sen jälkeen saaviin, päälle kylmää vettä ja kilo merisuolaa. Mitä sille seuraavaksi pitää tehdä? Pitääkö sen liota tavallisessa vedessä jonkun aikaa, niin että vesi vaihdetaan välillä? Vai annanko olla tuolla aaton aattoon saakka, jolloin aion sen paistaa?
 
vieras
Mitä sinä sille merisuolalle teit? Se pitää sulattaa siihen veteen, muuten se menee vain pohjalle eli kuumaan veteen suola. Ellet näin tehnyt luultavasti on liian vähän suolaa liemessä ja kinkku pilalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sinä sille merisuolalle teit? Se pitää sulattaa siihen veteen, muuten se menee vain pohjalle eli kuumaan veteen suola. Ellet näin tehnyt luultavasti on liian vähän suolaa liemessä ja kinkku pilalla.
no niin just. tosi kiva. siitä ohjeesta josta luin, niin sanottiin että kylmään veteen se merisuola. se suolavesi, jonka ruiskutin possuun, olin tietenkin keittänyt ensin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sinä sille merisuolalle teit? Se pitää sulattaa siihen veteen, muuten se menee vain pohjalle eli kuumaan veteen suola. Ellet näin tehnyt luultavasti on liian vähän suolaa liemessä ja kinkku pilalla.
no niin just. tosi kiva. siitä ohjeesta josta luin, niin sanottiin että kylmään veteen se merisuola. se suolavesi, jonka ruiskutin possuun, olin tietenkin keittänyt ensin.
No toivotaan että on liuennut kunnolla, yksi tuttu vain pilasi tuolla tavalla kinkkunsa ja olen sen jälkeen katsonut että se suola tosiaan sulaa sinne veteen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.maku.fi/makulaari/kysyvastaa/article124582-1.html
joo, tän ohjeen mukaan mä sen teinkin, mutta tajusin asian niin ettei tuota liotusvettä tartte enää keittää :(

voi hemmetti. mistäs mä nyt tiedän onko tuo pilalla vai ei??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.maku.fi/makulaari/kysyvastaa/article124582-1.html
joo, tän ohjeen mukaan mä sen teinkin, mutta tajusin asian niin ettei tuota liotusvettä tartte enää keittää :(

voi hemmetti. mistäs mä nyt tiedän onko tuo pilalla vai ei??
Haista sitä
 

Yhteistyössä