auttakaas päättämään (nimi valinta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On se ihme, kua aina pitää olla haukkumassa, jos jollain on vähän parempi mielikuvitus kui itellä. Pitääks kaikkien olla matteja ja maijoja?

Mun mielestä toi Jia just sille lausuttuna [jiia] kuulostaa tosi kauniilta nimeltä. Hitsi, ku en ite keksiny. Mut tytölle mä sen ajattelin...

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
On se ihme, kua aina pitää olla haukkumassa, jos jollain on vähän parempi mielikuvitus kui itellä. Pitääks kaikkien olla matteja ja maijoja?

Mun mielestä toi Jia just sille lausuttuna [jiia] kuulostaa tosi kauniilta nimeltä. Hitsi, ku en ite keksiny. Mut tytölle mä sen ajattelin...

Samaa mieltä, miksi se oma mielipide täytyy ilmasta mahdollisimman töykeesti?? Itsekkään en ole kyseisiin nimiin ennen törmänny, enkä omilleni olisi valinnut (kun ovat niitä matteja ja minnoja jo) Jiia, kahdella ii:llä olisi kiva. :)

Kyllä mä miellä et Jiia olis tytön nimi ( Piia, Kiia, Riia, Tiia jne ) Mutta miks ihmeessä antaa nimeksi Jia joka lausutaan Jiia? Taas yksi joka joutuu selittämään et nimi on Jiia mut kirjoitetaan Jia. Ja Jila kai väännös Milasta. Mutta aika sukupuoleton. Joten edelleen äänestän Jiia. Se kuulostaa nimeltä ja tytön sellaiselta.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Vaihtoehdoista ns.Jia mutta kahdella iillä mielummin.
JIIA

Peesi. Jos nimi kerraan lausutaan Jiia, niin miksi sitä ei voi kirjoittaa niinkuin lausutaan?????
Arvaa vaan kuinka monta kertaa joutuu sanomaan isona, että "Jia yhdellä ii:llä"

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
jahas, ja minkähänmaalaiselle tämä tulee? onko kyseessä lapsi jonka toinen vanhempi on jostain muualta ku suomesta? sieltäkö nimet tulee? vai onko vaan keksimällä keksitty nimi? ja mitä sukupuolta lapsi sitten edustaa, vai onko hermafrodiitti?

Minusta Jia ja Jila ovat ihan hyvät nimet. Minusta vieläpä melkoisen selkeästi tyttöjen nimiä. Sopivat suomalaiseen suuhun, eivätkä ole hankalia taivuttaa. Ja ovat ihan kauniitakin jopa. Sopii suomalaiselle lapselle ihan yhtä hyvin kuin sinun nimesi sopii sinulle.

No onko se Jiia/Jia tyttö vai poika?
Kiia, Miia, Piia jne on tyttöjä, Jooa ja Nooa taas poikia, eli ota siitä sitten selvää.
Mä tykkään erikoisista nimistä, mutta väkisinväännetyt J-nimet saa inhoreaktion aikaan, sori vaan :/

Yhteistyössä