Auttakaas nimenvalinnassa, muutamasta nimestä pitäs valita, alla lista:

• Viestiketjun aloittaja "Viola"
  • Ensimmäinen viesti
"Viola"
Laskettuaika ohitettu, vauva syntyy siis minä päivänä tahansa. Nimiä ollaan kovasti mietitty kun ajateltiin et vois samalla kertoa nimen kun ilmoittaa syntymästäkin.. mut siinä tapauksessa halutaan et nimi on varmuudella sit päätetty.. ei tiedetä kumpaa odotetaan joten alla nimiehdotukset molemmille sukupuolille, -mikä sinusta on kaunein tytölle/pojalle?

Pojalle Saku Eemil tai Tuukka Eemil
Tytölle Nea Tuulikki, Pihla Tuulikki tai Venla Tuulikki

Kiitos avusta <3

"viola"
Eemil ja Tuulikki on suvussa kulkevia nimiä jotka haluamme säilyttää siksi ne on ainoat vaihtoehdot toiseksi nimeksi.. pojan nimeksi ehkä tuo tuukka on mielestämme vahvemmalla sijalla kun saku mutta tytön nimet taistelee samassa sarjassa ja tosi vaikealta tuntuu päättää mikä niistä olisi kaunein..... voiko lapsen synnyttyä olla varmempi mikä nimistä sopii juuri sille lapselle?
Eli kannattaako kuitenkin odottaa ennen kun kertoo nimen vai osaisko sen nimen varmaksi päättää ennen kun näkee lapsen?
Kuinka moni on päättänyt nimen etukäteen?

"puhkarhu"
Meillä ainakin pojalla nimi selkeni heti kun syntyi. Tuli parista suosikista ehdoton ei. Ei siis sopineet ollenkaan pojalle. Nyt on kaksi tasavahvaa tytönnimeä ja odotetaan, kummalta näyttää (jos tyttö tulee) ennen kuin valitaan lopullisesti.

"vieras"
Meillä oli esikoiselle nimi valmiina ja se osoittautuikin ihan nappi valinnaksi. Kakkoselle oli tuhat vaihtoehtoa ja silti oli ekat viikot nimetön, kun tuntui ettei yksikään nimistä sopinut. Vieläkin mietin et valittiinko sittenkään oikea nimi... Mä olisin ehkä päättänyt toisin jos oisin yksin ollut nimeä päättämässä. Ihan kiva nimi työtllä on, varsin kuvaava ja ei ihan kauhean yleinen, mut silti jäi jotenkin vaivaamaan, kun esikoiselle nimi tiedettiin jo kauan ennen syntymää ja sit sopi ku nenä päähän :)

..
Tottakai syntymän jälkeen on varmempi mikä nimi sopii. Ja se vastaus voi tulla ihan muutamassa tunnissa tai sitten vähän hitaammin. Ottakaa ihan rauhassa, pitäkää pari vaihtoehtoa ja makustelkaa sitten syntymän jälkeen.

"viola"
Kiitos. Ehkä olisi sitten paras laittaa vain viesti "meille syntyi sinäjasinäpäivänä sen ja sen kokoinen "eemil" tai "tuulikki" ja laittaa mitat perään.. voihan vauvaa kutsua vaikka toisella nimellä jos ei vain vauvaksi halua sanoa ja ilmoittaa sitten ristiäisissä vasta kutsumanimen..
Otan silti vielä apuja eli mielipiteitä vastaan, tytöistä venla johtaa ja pojista tuukka =)

Pihla tytölle ja pojalle ehkäpä Saku.

Mulla on ollut osalle lapsista nimi vaihtoehdot valmiina, eli siis tyyliin Jenni Maaria ja Juuso Mikael. Ja oikeastaan aina ne nimet ovat pitäneet. Esikoisen nimi muuttui ihan kokonaan synnyttyä kun sain "vahvistuksen" et ei haittaa kun otetaan yksi lähipiirissä oleva lempinimi käyttöön. Toisen toinen nimi vahvistui vähän samalla tapaa, kolmas tuotti sitten vähän ongelmia kun en osannut valita kahdesta hyvin samantapaisesta nimestä ensin sitä suosikkia. Nelosen nimi oli ihan valmiina ja viitosen nimi muuttui sitten tuosta nelosen (siis kun oli valmiina sekä tyttö että poika nimet ) yhden nimen osalta.
Nuorimalle lapselle olisin valinnut toiseksi nimeksi yhden toisen nimen kylläkin ja se olisi ollut varmaan viivanimenä.

Jospas tuli pitkät sepustukset....

Saraldo
Tuukka ja Venla.

Meillä oli nimi valmiina, tyttö on kulkenut samalla nimellä ihan sairaalasta saakka. Ja ristiäiskutsuihin pistettiin, että tervetuloa X:n kastejuhlaan :). Mun mielestäni kukaan ei voi olla jonkun nimen näköinen. Onhan se tietty ehkä hauskaa, jos se vähän alle viisikiloinen jössikkä on Siro, mutta periaatteessa nimet ei mun mielestäni ole minkäänkään näköisiä.

Yhteistyössä