Auttakaapa, tuista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Joulukuussa loppuu kuopuksen äitiysloma. Haen nyt syksyn haussa kouluun, joka alkaisi tammikuussa. Jos kouluun pääsen niin mies voisi olla lasten kanssa päivät kotona, lapset eivät menisi siis hoitoon. Eli heistä saataisiin se kotihoidontuki. Pitääkö johonkin tehdä selvitys, kuka lasten kanssa on? Minne tilille tuki tulisi, voiko edelleen tulla mun tilille?

Jos tulee suoraan mun tilille niin saanko nostaa samaan aikaan opintotukea? En osaa yhtään sanoa, paljonko toi kotihoidontuki sitten tulee olemaan kahdesta lapsesta... En varmaan niiden lisäksi sitten saa asumistukea tai onko se nyt sitten asumislisää... Vai pitäiskö sen tuen mennä sitten miehen tilille...

Kauheen vaikeita nää tukiasiat :D Kaikki selviäis varmaan kelaan soittamalla, mutta en nyt jaksa, kun tämä ei ihan vielä ole ajankohtainen, pääsenköhän edes kouluunkaan... Mut mietinpä tälläsiä tällä kertaa.

Olis kiva, jos joku vois vähän selventää :flower: :whistle:

Jos mies saa työttömyyskorvausta niin siitä vähennetään kotihoidontuki täysimääräisenä vaikka se tuliskin sinun tilille... Mutta jos mies töissä, ja hoitaa päivät lapsia, niin se on sama kumman tilille tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Mies on iltatöissä, eli hoitaa vaan päivät lapsia...

Eli sitten saatte ainakin kotihoidontuen perusosan, lisäosahan riippuu tuloista...

Juu, kotihoidontuki saadaan... Mietinkin, että mitä muita tukia saadaan tai mahdollisesti ei saada :D

Onkohan mulla oikeutta opintotukeen, jos kotihoidontuki tulee mun tilille...

Asumislisää ei saa perheellinen opiskelija, vaan on haettava asumistukea. Mutta sehän riippuu tuloista, siihen lasketaan miehesikin tulot.

Näin luki kelan sivuilla
Opiskelijoiden lapsesta kotihoidontukea ei makseta

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701122305EH?openDocument

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mihin kouluun oot hakemassa? :D

Laureaan, sairaanhoito-linjalle. Jo kolmannen kerran, säälittävää? :ashamed: :laugh: Toivottavasti noi lakko- ja palkkahommat on selkiytyneet siihen mennessä, kun ja jos joskus valmistun :laugh: Eivaan, vakava asiahan tuo on :(

Yhteistyössä