Auttakaahan koirarotujen tuntijat (sis. kuvan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pastori, ei välttämättä enemmistöä. Paljon koiria saa myös uuden kodin mutta häijyt karsitaan heti pois. Kuten myös suurin osa vanhoista vaikka olisivat kuinka ihania :/ Niille vaan ei löydy kotia joten ainoa ratkaisu tuo lopetus. Tästä asiasta ei kyllä voi syyllistää ketään muuta kuin entistä omistajaa joka moisen "palveluksen" tekee vanhalle kaverilleen :snotty:

Sairaiden koirien hoitaminen taas vie voimavarat muiden osalta. Jos vaakakupissa on kaksi muuten samanlaista koiraa mutta toinen terve ja toinen mahdollisesti pahastikin sairas niin....

Tehdäänkö tästä väkisin nyt joku ongelma jos adoptoi koiran muualta kuin Suomesta? Oli koira Suomesta, Espanjasta, Kreikasta taikka kuusta niin eikö ole hyvä, että se saa mahdollisuuden parempaan elämään, asui ottaja missä päin maailmaa tahansa? Jos koiria on tarjolla enemmän kuin voi kuvitellakkaan niin eikö silloin ole vapaus ottaa sellainen jonka haluaa, joka vie sydämen, joka sopii parhaiten minulle. Etsin itselleni sopivaa koiraa, puhui se saksaa taikka kiinaa.

On kyllä järkyttäviä juttuja kuulunut kaiken maailman tarhureista joka puolelta maailmaa. Minkä ihminen perus ilkeydelleen voi, mutta ei sitä kyllä ymmärtääkkään saata. Mutta onneksi on näitä yhdistyksiä jotka jaksavat tehdä tällaista työtä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiikerin päiväuni:
Pastori, ei välttämättä enemmistöä. Paljon koiria saa myös uuden kodin mutta häijyt karsitaan heti pois. Kuten myös suurin osa vanhoista vaikka olisivat kuinka ihania :/ Niille vaan ei löydy kotia joten ainoa ratkaisu tuo lopetus. Tästä asiasta ei kyllä voi syyllistää ketään muuta kuin entistä omistajaa joka moisen "palveluksen" tekee vanhalle kaverilleen :snotty:

Sairaiden koirien hoitaminen taas vie voimavarat muiden osalta. Jos vaakakupissa on kaksi muuten samanlaista koiraa mutta toinen terve ja toinen mahdollisesti pahastikin sairas niin....

Juuri luin jututn 16 vuotiaasta koirasta joka oli kaikkien muiden lisäksi otettu suojatiksi eläinsuojeluyhdistykseen. Aina kaltoin kohdeltu otus sai vihdoinkin huolenpitoa ja rakkautta. Karvat vaan eivät koskaan takaisin kasvaneet ja lukuisat arvetkin nahkaa "kaunistivat". Joillekkin annetaan mahdollisuus.
Suomessa on tosi paljon vanhahkoja uros koiria tarjolla. Luonneviat vielä hirmuisen yleisiä. :)

Minä en ainakaan tee ongelmaa, en väkisin enkä vapaaehtoisesti. Kunhan vain yritin perustella miksi asiat ovat kuin ovat.

Enhän minä nyt sinulle vastannut :D

Edit. höh! Ei se lainaus sitten toiminut :/

Pastori, ool sprait!

Noista vanhuksista vielä senverran, yhdistyksillä onkin varmasti enemmän rahkeita etsiä kotia tai jättää itselle.
En tiedä, millaisella pohjalla suurin osa rankkureista toimii, tämä jota vierestä seuraan on yksityishenkilö joka ei saa apuja yhdistyksiltä.

Pastori, ool sprait!

Noista vanhuksista vielä senverran, yhdistyksillä onkin varmasti enemmän rahkeita etsiä kotia tai jättää itselle.
En tiedä, millaisella pohjalla suurin osa rankkureista toimii, tämä jota vierestä seuraan on yksityishenkilö joka ei saa apuja yhdistyksiltä.

Aika pitkälti taitaa nämä kaikki pyöriä lahjoitusten turvin ja vapaaehtoistyön voimin. Ja on hienoa, että vapaaehtoisia vielä löytyy! Taidankin ottaa yhteyttä Hesyyn, josko siellä apuja kaivataan. Joskus olen lähettänyt vanhoja vilttejä ja huopia jne. eläinkotiin. Taas olisi aika.

Eilen 45minuuttia ohjelmassa oli juttu Viipurin löytökoirista.Näytettiin kun 3 koiraa saivat uudet kodit Suomesta.
Kolmosen nettisivuilta klikkaa sieltä ylhäältä MTV3 anytime&netti-tv,sitten oikea reuna kaikki ohjelmat ja vasemmalla näkyy ekana 45minuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eilen 45minuuttia ohjelmassa oli juttu Viipurin löytökoirista.Näytettiin kun 3 koiraa saivat uudet kodit Suomesta.
Kolmosen nettisivuilta klikkaa sieltä ylhäältä MTV3 anytime&netti-tv,sitten oikea reuna kaikki ohjelmat ja vasemmalla näkyy ekana 45minuuttia.

Tämän katsoinkin eilen :)

Mä olen kysellyt siltä suunnalta, että onko tietoa mitä Balussa on. Ei vastausta. Yksi ainoa vastaus tuli jossa sanoivat jotenkin näin:
"Ennen kuin menemme asioissa pidemmälle niin kertoisitko mikä Suomessa on karanteeni käytäntö rabieksen varalta jne.."
No minä vastasin siihen mitä tiesin ja linkittelin englanninkielisiä sivuja jossa kerrotaan asioista tarkemmin ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään vaikka olen kysellyt :( Kysyivät myös, että tulisinko hakemaan koiran Espanjasta itse. Siihen kerroin, että on olemassa lento kummeja joiden nimissä koiruli voi matkustaa Suomeen ja että odotan innolla lisätietoja koirasta. Ja toisen kerran kyselin perään, kolmannen. Ei mitään |O

kun katsoin tuota kuvaa Balusta niin mieleeni tuli heti että tuossa koirassa voi olla Galgoa, mikä on tämä surullisen kuuluisa espanjalainen koirarotu.
Itse asun täällä espanjassa ja jos todella haluat tuo koiran voisi soittaa puolestasi sinne ja kysellä, että mikä maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
kun katsoin tuota kuvaa Balusta niin mieleeni tuli heti että tuossa koirassa voi olla Galgoa, mikä on tämä surullisen kuuluisa espanjalainen koirarotu.
Itse asun täällä espanjassa ja jos todella haluat tuo koiran voisi soittaa puolestasi sinne ja kysellä, että mikä maksaa.

Voisitko!?!??! :o Voi ihanaa! Soittaisitko tosiaan?!

Ohhoh, häkellyin.. :ashamed: ELi espanjan vinttikoiraa? Tuolla on aika paljon isommat korvat kuin vinttikoiralla, mutta siinähän voisi sitä olla. Toinen espanjalainen rotu on podenco, voisi olla näiden kahden mixtuuri.
Missä päin Espanjaa asutelet? :)

Asiaan saatu hiukan selvyyttä, kiitos Tiitiäisen äidin!! :hug: :hug: :) :flower: :flower: :heart:
Balu on ilmeisesti podencon ja huskyn mixtuuri :heart:
Heillä ei ole yhteyshenkilöä Suomessa ja asian suhteen on pidetty kokouksia kuinka koirulin saisi Suomeen. Lentoliput on hirmuisen kalliita, muuten hakisin itse hänet erittäin mielelläni :ashamed:

Harmi että joo koira hakematta :(
tsekkaapa tämä, tähän kaveriin mä ihastuin ja hakisin ton kotiin, ellei täällä olisi jo tarpeeksi eläimiä ennestään ;)
http://www.pelastetaankoirat.com/siru_mar05.html

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
tsekkaapa tämä, tähän kaveriin mä ihastuin ja hakisin ton kotiin, ellei täällä olisi jo tarpeeksi eläimiä ennestään ;)

Ehhei näin vähällä luovuteta :D Tässä on ilmestynyt jos jonkin näköistä suunnitelmaa jo! :D
Sirukin oli aivan ihana :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:

Ehhei näin vähällä luovuteta :D Tässä on ilmestynyt jos jonkin näköistä suunnitelmaa jo! :D
Sirukin oli aivan ihana :heart:

Oi, kiva kuulla :) Kerrothan sitten saatteko pojun haettua!
Mitäpä sitä ei tekis kun karvakuono vie sydämen :heart: Toivottavasti saatte asiat sumplittua!

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Asiaan saatu hiukan selvyyttä, kiitos Tiitiäisen äidin!! :hug: :hug: :) :flower: :flower: :heart:
Balu on ilmeisesti podencon ja huskyn mixtuuri :heart:
Heillä ei ole yhteyshenkilöä Suomessa ja asian suhteen on pidetty kokouksia kuinka koirulin saisi Suomeen. Lentoliput on hirmuisen kalliita, muuten hakisin itse hänet erittäin mielelläni :ashamed:

Eipä kestä!
Nyt vaan peukut pystyssä, että asiat rupee rullaamaan. Ja jos tarvii tehdä uudempi soitto yhdistykselle niin älä epäröi yhtään. soitan mielelläni :heart:

Yhteistyössä