Auttakaahan koirarotujen tuntijat (sis. kuvan)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pastori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei voi olla kuin mun tuuriani |O Mistä ihmeestä saan paikan s.postiosoitteen nyt, heti, välittömästi kun niiden serveri on nurin? Jotain suoraosoitteita löytyy missä täytetään joku lomake, en oikein luota sellaiseen. Haluan laittaa suoraan jälleen postia menemään.
Miksi juuri nuo sivut on nurin? Miksi ei mikään muu kun tarkistin kymmenkunta muuta järjestöä, miksi oi miksi |O :headwall: :headwall:

Kun ei kuulu mitään |O |O
Olen vissiin pommittanut liikaakin heitä. Nyt on mennyt kolme viikkoa kun ei ole kuulunut y h t ä ä n mitään :'( Oikeasti aika paha mieli :'(

Eikä kummastakaan yhdistyksestä |O :headwall: Balu ja Luna, toivottavasti saatte hyvän kodin :'( Tänne olisi ihan hyvin mahtunut vaikka molemmat :'(
Antaapa todella luotettavan kuvan koko yhdistys itsestään!

Nuo kaksi vaan vei sydämen välittömästi :heart: iski yllättäin, tuli kuin puun takaa :heart:
Nyt on tyttären mummi Kreikassa pari viikkoa. Tietää mitä haluan jne. Ehkäpä siltä suunnalta kuuluu mukavia uutisisa. Ihmiset luopuvat sielläkin puhdasrotuisista koiruleista kuin myös serobeista. Kaduilla niitä näkyy nykyisin vähemmän koska koiria otetaan suojiin.

Siis todellakin,miksei suomesta mukamas löydy sopivaa koiraa. Itse olen aikoinaan työskennellyt kennelissä jonne tuotiin irtokoiria, ja kyllä niitä on joka lähtöön.Isoja ja pieniä,hauskoja ja häijyjä,rauhallisia ja vilkkaita.
Taitaa olla oman egon pönkittämistä kun haetaan muualta koira, joka "pelastetaan"kauhealta kohtalolta. Saman kohtalon kokee moni koira Suomessakin,lopetuspiikin!
Käykää katsomassa ensin Suomen irtolaiset ja menkää sitten vasta rajojen ulkopuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja koiruli:
Siis todellakin,miksei suomesta mukamas löydy sopivaa koiraa. Itse olen aikoinaan työskennellyt kennelissä jonne tuotiin irtokoiria, ja kyllä niitä on joka lähtöön.Isoja ja pieniä,hauskoja ja häijyjä,rauhallisia ja vilkkaita.
Taitaa olla oman egon pönkittämistä kun haetaan muualta koira, joka "pelastetaan"kauhealta kohtalolta. Saman kohtalon kokee moni koira Suomessakin,lopetuspiikin!
Käykää katsomassa ensin Suomen irtolaiset ja menkää sitten vasta rajojen ulkopuolelle.

Niinkö :whistle: ;) :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Tiikerin päiväuni:
No ehkä sinulla sitten onkin kohta koiruus, mummi tuo mukanaan tuliaisena :D

Mahdollisesti :heart: Se saattaa egoani pönkittää vielä hirmuisen suunnattomasti sillä onhan koira tuotu ulkomailta :heart: :xmas:

Mutta tähän tätiin luotan täysin, ehkäpä tosiaan löytyy jotakin joka vie sydämen kerta laakista. Nuista kahdesta nähnyt jo untakin ja suunnitellut kaikenlaisia vaatteita ja millaiset ruokakupit ja kaulapannat jne.. :ashamed: Vitsi, oli aivan ihanat svarowski kristallein koristellut pannat, maksoivat VAIN 160? :D

Kannattaa tuoda KANADASTA koira, siellä on kehitetty paskantamaton koira!! Meijän kylälle on tuotu sellainen, muistaakseni oli 126.
Olen sen omin silmin nähnyt, tosin en nähnyt kakkimassa ;)

Minkä takia Suomessa muuten koirat saavat olla suojissa 15pv ja jos niitä ei siihen mennessä kukaan halua niin ne lopetetaan? Miksi sairaat koirat lopetetaan eikä yritetä parantaa? Miksi esi. tuolla Espanjassa, Kreikassa jne. pyritään auttamaan koiraa kaikin mahdollisin tavoin, muttei meidän hyvinvointi valtiossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Minkä takia Suomessa muuten koirat saavat olla suojissa 15pv ja jos niitä ei siihen mennessä kukaan halua niin ne lopetetaan? Miksi sairaat koirat lopetetaan eikä yritetä parantaa? Miksi esi. tuolla Espanjassa, Kreikassa jne. pyritään auttamaan koiraa kaikin mahdollisin tavoin, muttei meidän hyvinvointi valtiossa?

Tuo 15 vrk on vain lain sanelema vähimmäisaika koiran säilytykseen ;)
Yksi syy lopetuksiin on varmasti se, että kaikki mikä menee yli tuon ajan on omasta lompakosta pois. Ja toinen, ettei haluta ongelmia koiran uudelle omistajalle.

Tunnen kyllä hyvinkin rankkurin, joka on pitänyt pisimmillään koiraa miltei vuoden päivät kotia etsimässä =) Koira oli luurangonlaiha ja huonokuntoinen tullessaan mutta luonteeltaan aivan ihana! Hoidettiin kuntoon ja haettiin sopiva koti kaikessa rauhassa.

Suomessa on aika monta yhdistystä jotka auttavat eläimiä. Hienoa että niitäkään ei lopeteta vaan annetaan mahdollisuus. Luulen kumminkin, että enemmistö lopetetaan.. Katselin muuten hintojakin 100-500? koirasta jonka haluaa adoptoida Suomesta.

Kyllä on ihan tarhurista kiinni. "Meillä" oli tarhassa irtokoiria jopa puoli vuotta ja kyllä eläinlääkäri hoiti koirat kuntoon, ne jotka oli hoidettavissa.
Lehti ilmoituksia omakustanne hintaan että löytyisi jokaiselle koti. Mahdottomat puh laskut kun yritettiin naapuri kuntia myöden löytää omistajia. Tunti tolkulla puh luetteloiden pläräystä,kunnes löytyi edes naapurin numero josta tiedustella koiran omistajaa ym mukavaa puhdetta töiden lisäksi.
Koirasta saa veloitta vain sen 15 vrk hoitohinnan, eli kaikki muu oli lähtöisin vain hyvästä sydämmestä ja ilosta saada koirille koti.
Kaikki tarhurit ei näin toimi. Ei edes Espanjassa, ei Kreikassakaan...

Yhteistyössä