AUTTAKAA!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mom78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mom78

Vieras
Eli siis, osaiskos joku auttaa?... Kihomato-asiaa. Perheemme on kärsinyt kihomadoista ja lauantaina otettiin koko perhe pyrvin-tabletit ohjeiden mukaan. Itselläni oireet helpottuivat, mutta nyt jo jälleen pahentuneet :( Luuletteko että uskaltaisin itse ottaa uudestaan lääkkeen jo nyt (suositus ois 10-14 vrk kuluttua)? Vaivoiko siitä olla haittaa? esim. yliannostus oireita?? Kun kuitenkin vaikuttaa vain suolistossa eikä siis imeydy verenkiertoon. Luulisi ainakin, että 3 vuorokaudessa lääke olisi mennyt suoliston läpi, eikä sitä enää ole elimistössä...???!

Me tehtiin juuri noin, eli uusi kuuri otettiin aika äkkiä ekan jälkeen ja sitten kolmas sen 12 päivän kuluttua... Ja sama kolmen viikon kuluttua, eli 6 kertaa jouduttiin syömään noita lääkkeitä...

lääkäriltä saa reseptillä vahvemman lääkkeen.

en ottais toista pyrvin kuuria noin pian,koska suosituksissa on annettu nuo päivät milloin hoito uusittava.
meillä ei kihomatoja oo kyl koskaan ollut,joten ehkä en oo paras neuvomaan.

Kun sitä olen tässä pähkäillyt, et lääke tepsii vain matoihin, ei siis muniin. Eli jos ensimmäisen lääkkeen oton jälkeen on munista kehittynyt pian uusia inhokkeita, niin jos odotetaan 14 vrk ennen seuraavaa lääkitystä, niin eihän ne sillä häviä. Tässä alkaa olla hermot kaiken siivoamisen ja pesemisen kanssa niin tiukilla että tuntuu ettei jaksa. Kun pääsisi edes joksikin aikaa oireista eroon :( siihen viel toivoisin vastausta, että jos 3 vrk on edellisestä lääkkeen ottamisesta niin voiko saada yliannostus oireita jos otan uudelleen jo näin pian...?

Otin kyllä tarvittavan määrän. Eli sen maksimi annoksen. Sitä pelkäänkin et on vastustuskykyinen kanta... Netissä paljon tätä aihetta nyt tullut lueskeltua ja nyt kuulema on tutkittu että myös vahvemmalle reseptilääkkeelle olisi kehittynyt vastustuskykyisiä kantoja :( Vaikka tämä sinällään vaaraton vaiva onkin, niin sitäkin inhottavampi!

kaikilla muilla oli oireita paitsi miehellä. Yksi lapsista pariin otteeseen valittanut kutinaa, mutta voi olla että on johtunut jostain muusta. Muilla ei enää ole oireita ollut. Siskon perhe, jolta tartunta todennäköisesti meille tuli, selvisi ongelmasta kahden pyrvin kerran jälkeen, eli siitä voisi kai päätellä että ei olisi pyrvinille vastustuskykyinen kanta..Vai voisiko? Minä täsää nyt arvon lääkepurkki nenän edessä että ottaakko vaiko ei. Ikinä, IKINÄ ei mikään asia ole näin suurta ahdistusta aiheuttanut. Tämä vaan tuntuu niin kamalalta, että mitäs jos nämä ei häviä ollenkaan...:(

Periaatteessahan Pyrvin lamaa madot vuorokauden kuluessa eikä sen pitäisi imeytyä elimistöön... Itse varmaan ottaisin toisen satsin, mutta sinä toki teet oman päätöksesi asiasta. Mutta etköhän viimeistään jollain muulla lääkkeellä ja hyvällä siivouksella pääse niistä eroon. Kiusallinen vaiva kyllä. :/

Niin. Ehkäpä minä otan ja toivon ettei kovin pahoja yliannostus oireita tule. Kiitos vastauksista. Toisaalta on todella helpottavaa kuulla kuinka yleinen vaiva tämä on, mutta toisaalta ahdistavaa se, kuinka monelle jääneet riesaksi. Ihmettelen vaan suuresti sitä, miksi asiasta monesti vaietaan, eikä uskalleta puhua. Onhan se kiusallista ja noloa, mutta salailemalla tartuntaa luultavasti sen saa vain takaisin itselleen. Itse olen puhunut asiasta avoimesti, ja hyvin kaikki ovat asian "vastaan ottaneet" :)

Uusimmat

Yhteistyössä