auttakaa

  • Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti
mitä teen
kysyn teiltä olen 16.v muija ja sain just tietää et olen raskaana poikakamu tietää ja haluaa vauvan niin kuin minä myös mutta miten asian kerron vanhemmilleni auttakaa joku please!!!!!!
 
kerrot vaan suoraan. meillä arvattiin koska oli sellainen tilanne. suhtautumisesta ei voi tietää yhtään etukäteen. meillä äiti meni suorastaan shokkiin jokskin viikoiks (täytän 18) ja poikaystävän (täyttää 17) vanhemmat oli ihan ok ja ymmärtäväisiä. mut :hug: ,kyllä se siitä. sitten helpottaa kun on saanut kerrottua. ja muista että et ole tehnyt mitään pahaa!
 
muakin jännitti aivan hirvesti kertoa mun äidille!mä olin silloin 17v..ensin ajattelin kertoa vasta ultran jälkeen kun tietäisin milloin meillä olis LA mut sit mä meninkin ekan neuvolan jälkeen!mulla oli mukanani se äitiyskortti minkä sieltä saa...
mä en asunut enää kotona,menin mun äidin luo ja en sit saanut sanaakaan suustani mut annoin sille sen kortin!se katsoi sitä vähän aikaa ja näytti aivan hämmästyneeltä eikä varmaan tajunnut mitään!vaikka se järkyttyi ensin niin se oli pari tuntia myöhemmin aivan innoissaan! B) Se otti asian niin paljon paremmin kuin osasin kuvitellakkaan!
eli kerroppa vaan!ei kannata odottaa sopivaa hetkeä,se ei tuu!
 
kerrot vaan.. helpottaa ehkä jos otat selvää äp-rahoista ja muista tuista ja neuvoloista niin voin vastata jos sieltä jotain "miten sä luulet et sul on varaa tohon?!?!!"-kysymyksiä tulee jne. Nöyrä kannattaa olla.
 
Kerrot vaan. Ei sitä voi kauaa salassa pitää..
Itse kerroin heti kun selvisi, tein testin terveysasemalla, ja matkalla kotiin päätimme avokkini kanssa kertoa äidilleni.
Loppupäivän aikana äitini ei sanonut sanaakaan, seuraavana aamuna oli jo sulattanut ja innoissaan asiasta :)
Tästä aikaa reilut 2-vuotta :)
Nykyään mumma olisi kylässä vaikka joka päivä, neidin kanssa hääräämässä :heart: <br><br>
 
mitä teen
kerroin porukoille ei tykänny hyvää ARVASIN!!!!!!!nyt ne on häätämäs mua pois kotoa joten kävin sossussa ja saan oman kämpän.isä oli ihan raivona se kehua mua #&%?$!* ja jakorasiaksi et kiva!!!!!!!v...u mä en aborttia tee joittebkin ahdas mielisten vanhempien takia.pitäköön mielipiteensä me halutaan tämä vauva ja sillä selvä vaikka olisin 12.v niin silti.toivottavasti me saadaan pian asunto.kiitos kaikille jotka vastasitte tähän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 14:43 mitä teen kirjoitti:
kerroin porukoille ei tykänny hyvää ARVASIN!!!!!!!nyt ne on häätämäs mua pois kotoa joten kävin sossussa ja saan oman kämpän.isä oli ihan raivona se kehua mua #&%?$!* ja jakorasiaksi et kiva!!!!!!!v...u mä en aborttia tee joittebkin ahdas mielisten vanhempien takia.pitäköön mielipiteensä me halutaan tämä vauva ja sillä selvä vaikka olisin 12.v niin silti.toivottavasti me saadaan pian asunto.kiitos kaikille jotka vastasitte tähän.
:hug: Sinulla on hieno asenne, ja tosi hienoa jos miehesikin on mukana jutussa! :heart: Silloin ei ole mitään hätää. Todella vastuullista.

Vanhempiesi käytös on törkeää! Koita jaksaa, kyllä se siitä! Onnellista odotusta! Missä nyt oleskelet?
 
honey pie
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 16:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 14:43 mitä teen kirjoitti:
kerroin porukoille ei tykänny hyvää ARVASIN!!!!!!!nyt ne on häätämäs mua pois kotoa joten kävin sossussa ja saan oman kämpän.isä oli ihan raivona se kehua mua #&%?$!* ja jakorasiaksi et kiva!!!!!!!v...u mä en aborttia tee joittebkin ahdas mielisten vanhempien takia.pitäköön mielipiteensä me halutaan tämä vauva ja sillä selvä vaikka olisin 12.v niin silti.toivottavasti me saadaan pian asunto.kiitos kaikille jotka vastasitte tähän.
:hug: Sinulla on hieno asenne, ja tosi hienoa jos miehesikin on mukana jutussa! :heart: Silloin ei ole mitään hätää. Todella vastuullista.

Vanhempiesi käytös on törkeää! Koita jaksaa, kyllä se siitä! Onnellista odotusta! Missä nyt oleskelet?
kyllä te hyvin pärjäätte!ja ehkä sun vanhemmat vielä vaihtaa asennetta ja hyvittää törkeän käytöksen?!miten lapsen isän vanhemmat suhtaituivat?

tsemppiä sinne! :hug:
 
Ai jaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 16:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 14:43 mitä teen kirjoitti:
kerroin porukoille ei tykänny hyvää ARVASIN!!!!!!!nyt ne on häätämäs mua pois kotoa joten kävin sossussa ja saan oman kämpän.isä oli ihan raivona se kehua mua #&%?$!* ja jakorasiaksi et kiva!!!!!!!v...u mä en aborttia tee joittebkin ahdas mielisten vanhempien takia.pitäköön mielipiteensä me halutaan tämä vauva ja sillä selvä vaikka olisin 12.v niin silti.toivottavasti me saadaan pian asunto.kiitos kaikille jotka vastasitte tähän.
:hug: Sinulla on hieno asenne, ja tosi hienoa jos miehesikin on mukana jutussa! :heart: Silloin ei ole mitään hätää. Todella vastuullista.

Vanhempiesi käytös on törkeää! Koita jaksaa, kyllä se siitä! Onnellista odotusta! Missä nyt oleskelet?
Todella vastuullista? Todella vastuullista on lastenteko silloin, kun on opiskellut itselleen ammatin ja pystyy työllään elättämään lapsensa, ettei tarvitse käydä muiden kukkarolla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 22:19 Ai jaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 16:49 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 14:43 mitä teen kirjoitti:
kerroin porukoille ei tykänny hyvää ARVASIN!!!!!!!nyt ne on häätämäs mua pois kotoa joten kävin sossussa ja saan oman kämpän.isä oli ihan raivona se kehua mua #&%?$!* ja jakorasiaksi et kiva!!!!!!!v...u mä en aborttia tee joittebkin ahdas mielisten vanhempien takia.pitäköön mielipiteensä me halutaan tämä vauva ja sillä selvä vaikka olisin 12.v niin silti.toivottavasti me saadaan pian asunto.kiitos kaikille jotka vastasitte tähän.
:hug: Sinulla on hieno asenne, ja tosi hienoa jos miehesikin on mukana jutussa! :heart: Silloin ei ole mitään hätää. Todella vastuullista.

Vanhempiesi käytös on törkeää! Koita jaksaa, kyllä se siitä! Onnellista odotusta! Missä nyt oleskelet?
Todella vastuullista? Todella vastuullista on lastenteko silloin, kun on opiskellut itselleen ammatin ja pystyy työllään elättämään lapsensa, ettei tarvitse käydä muiden kukkarolla.
Ellei olisikaan opiskellut itselleen ammattia ja tienannut hirveitä summia rahaa, voi elättää lasta hyvin, Heitähän oli sitä paitsi kaksi, voihan toinen käydä töissä! Mielestäni kaikkein tärkeintä on se, että lasta rakastaa ja on "järkevä" ja vastuullinen muuten, rahaa saa kyllä tienattua muutenkin!
Lapsiko pitää sitten tehdä kolmekymppisenä?? :LOL: Voi herttinen. Mielestäni 1. lapsi tulisi tehdä VIIMEISTÄÄN 23 vuotiaana, oli työ tai ei, mutta ymmärrän senkin että jokaisella on eri tilanne ja mielipide asiaan, joten kaikki tavallaan. Raha ei kuitenkaan ratkaise. MINÄ EN USKALTAISI kolmekymppisenä ruveta synnyttämään ensimmäistä, huh huh. Mutta sitä mieltä olen, että täysikäinen pitäisi jo käytännönsyistäkin olla, ettei ihan "teini" ;) . Oletpa rohkaiseva.
Kyllä ne muut toisten siivellä eläjät taitaa olla pahimpia kuin nuoret pirteät lastaan aidosti rakastavat ja ehkä vielä työssäkin käyvät nuoret, ei voi sitäkään yleistää. Jos lapsen todella haluaa, kyllä silloin on asiat mielestäni vielä hyvin. (Vaikka en nyt alaikäisille suosita raskautumista, mutta jos niin on käynyt, ei se ole maailmanloppu, se voi olla ihan päin vastoin :heart: ). Suurin huolenaihe on se, onko vanhempi/vanhemmat vastuuntuntoisia.
 
mitä mä teen
olen siskon luona nyt ollut pitäs vielä jaksaa oottaa tän kuun loppuun niin sitten päästään muuttamaan kaksioon ihanaa ja saan ruveta nauttiin omasta odotuksesta poikakamun kans (ihan onnes tulevasta).vanhemmat on vieläkin vihasia mutta olkoon hitto mä näytän niille että pärjään ja sosku auttaa ja onhan mulla tukena mun rakas sisko
 
mitä teen
niin vielä sen verran poikakamuni vanhemmista että ne sano vaan että oma on elämäsi eli jos haluatte vauvan niin se on teidän asia(oispa munkin vanhemmat tollasia)ja tarjoutu jo avuksi jos tarvetta ilmenee,mut ei me kehdata kumminkaan kaikkea niitten niskaan sysätä onhan se jo iso asia et ne hyväsyy ja sitä kunnioitetaan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 14:43 mitä teen kirjoitti:
kerroin porukoille ei tykänny hyvää ARVASIN!!!!!!!nyt ne on häätämäs mua pois kotoa joten kävin sossussa ja saan oman kämpän.isä oli ihan raivona se kehua mua #&%?$!* ja jakorasiaksi et kiva!!!!!!!v...u mä en aborttia tee joittebkin ahdas mielisten vanhempien takia.pitäköön mielipiteensä me halutaan tämä vauva ja sillä selvä vaikka olisin 12.v niin silti.toivottavasti me saadaan pian asunto.kiitos kaikille jotka vastasitte tähän.
no ei millää pahalla mut tuskin sä ihan 12 vuotiaana oisit lasta tehny,mieti ny vähä!
en väitä ettetkö ois halunnu sitä mut on kaks eri asiaa haluta jotain ja toteuttaa se!!
 
takiainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 17:38 sari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2006 klo 14:43 mitä teen kirjoitti:
kerroin porukoille ei tykänny hyvää ARVASIN!!!!!!!nyt ne on häätämäs mua pois kotoa joten kävin sossussa ja saan oman kämpän.isä oli ihan raivona se kehua mua #&%?$!* ja jakorasiaksi et kiva!!!!!!!v...u mä en aborttia tee joittebkin ahdas mielisten vanhempien takia.pitäköön mielipiteensä me halutaan tämä vauva ja sillä selvä vaikka olisin 12.v niin silti.toivottavasti me saadaan pian asunto.kiitos kaikille jotka vastasitte tähän.
no ei millää pahalla mut tuskin sä ihan 12 vuotiaana oisit lasta tehny,mieti ny vähä!
en väitä ettetkö ois halunnu sitä mut on kaks eri asiaa haluta jotain ja toteuttaa se!!
Toi oli varmaan vain tollainen heitto.Sama ku ois laittanut minkä tahansa iän.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2006 klo 22:19 Ai jaa kirjoitti:
Todella vastuullista on lastenteko silloin, kun on opiskellut itselleen ammatin ja pystyy työllään elättämään lapsensa, ettei tarvitse käydä muiden kukkarolla.
anteeks vaan, mutta kuvitteletko sä että nuorena lapsen saaneet ovat koko ikänsä tekemättä töitä? kyllä kerkeää vielä ammatin hankkimaan ja veroilla maksamaan takasin saamansa "almut".
 
Nelikymppinen äiti
Hei B)!

Jos et uskalla kertoa ensin vanhemmillesi, niin soita ensin äitiysneuvolaan ja varaa sinne aika. Äitiysneuvolasta saat tietoa raskaudesta ja synnytyksestä. Tuleva isä voi tulla mukaan.

Kerro vasta sitten raskaudesta kotonasi. Uskon, että vanhempasi suhtautuvat asiaan positiivisesti, kun kerrot rauhallisesti, että olet raskaana, aiot synnyttää lapsen, olet käynyt äitiysneuvolassa ja hankkinut tietoa odotusasioista.

Sain esikoiseni vähän yli 20-vuotiaana. Tulin yllättäin raskaaksi, minipillereistä huolimatta. Olin tuolloin avoliitossa ja raskaus oli meille molemmille melkoinen yllätys. Kävin yksityisellä lääkärillä ja tämä lääkäripä vihjaisi, että abortinkin saa kyllä helposti. Olen abortinvastustaja ja olin erittäin järkyttynyt lääkärin puheista!

Minusta yksikään lääkäri, terveydenhoitaja tai kätilö ei saa painostaa raskaana olevaa naista aborttiin, oli nainen 16-vuotias tai 45-vuotias! Ja Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva, että yksinhuoltajanakin pärjää mukavasti. Olen samassa parisuhteessa edelleen!

Älä alistu kenenkään aborttipuheisiin. Abortinhyväksyjöillä on vikaa päässä. Lapsi on aina lahja, apua on saatavilla, nuorena jaksaa ja varmasti pärjäätte lapsen kanssa hyvin B)!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.07.2006 klo 22:33 Mikkiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2006 klo 06:54 vieras kirjoitti:
Mielestäni 1. lapsi tulisi tehdä VIIMEISTÄÄN 23 vuotiaana, oli työ tai ei,
Hui. Nyt tuli kiire. ;) :D
:LOL: älä muuta sano. :LOL:
kovasti tässä on yritetty, mutta en usko että lapsi ehtii syntyä vielä puolen vuoden päästä kun olen 23, kun ei se ole vielä alullakaan. :LOL:
voi hitto. :eek:
 
ihan mielenkiinosta kysyisin sulta ap että millä olet aikonut lapsen elättää?? sossullako?? koska tuskin kukaan haluaa kauheasti töihin 17v millä ei ole mitään koulutusta ja työkokemusta?? kun asia on vaan niin että se rakkaus ei yksin riitä!! en ole mikään saarnaava täti mutta väitän että omaan kyllä paljon enemmän elämän kokemusta kuin sinä!! niin julmaa kuin onkin hengen voimalla ei elä ja sossust rahan haku ei ole vastuun ottamista!! se on tarkoitettu väliaikaiseen hätään!! oletko miettinyt mitä kaikki maksaa!! meneppä huviksesi katselemaan!!
 
pahasilmä
Kyllä te pärjäätte. Te saatte sossusta rahaa ja äitiyspäivärahaa. Ja koska oletr alaikäinen, asia taitaa olla niin, että vanhempasi olisivat velvollisia auttamaan sinua rahallisesti.???

Tosi rohkeeta, että oot valmis pistään ittes likoon, etkä ole päätynyt aborttiin! Lapset ei oo pilannut mun elämää, vaikka olinkin sillon itse kaikinpuolin lapsi, kun sain ensimmäiseni. Oon kuitenkin selviytynyt äitinä olosta ihan suht hyvin. Paremmin, kuin moni muu.
 
sossuun vaan
#&%?$!* toi asenne että kyllä sossu maksaa. se ei ole sen takia että teinit ei osaa huolehtia ehkäisystä. miks sossun pitäs kaikki elättää jotka ei pysty edes koulua loppuun käymään. ja miks vanhemmat on velvollisia elättämään lapsen joka muuttaa kotoa? ei pidä paikkaansa. sais kaikki elättää itsensä ja perheensä eikä sossu.
jos ei pysty huolehtimaan ehkäisystä niin miten lapsesta? se bon hiukan vaikeampaa
 

Yhteistyössä