Auttakaa........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jonsku

Vieras
Moikka!
Ensinkin mulla on rv 35+6!Mulla oli tänään kontrollilääkäri kun neuvolalääkäri totesi vauvan liian pieneksi.. No tänään siellä kätilöopistolla sitten ultrattiin ja mittailtiin! Verrattiin käyrillä entisiä ja tämän hetkisiä mittoja, lääkärin mielestä sikiön kasvu hiukan ainakin hidastunut!!! Joudun nyt kontrolleihin.. Siis vauvani painoksi saatiin 2,2kg eli 2200g.. Nyt pelottaa jos vauva ei terve, jos sillä jotain hämminkiä yms... Mä en jaksa, nyt tuli seinä eteen.. Pelkään niin oman rakkaani puolesta!! Onko muilla vastaavia kokemuksia??????? Tai mitkä on ollut muiden vauvojen painoarviot näillä viikoilla???? Olkaa kilttejä ja vastatkaa!

Kiitos!

Muista että nuo arviot ovat todellakin vain arvioita!

Monesti lukee näiltä palstoilta että arviot ovat heittäneet jopa yli 1kg verran suuntaan tai toiseen..Joten varauksella kannattaa suhtautua, eikä pohtia itseänsä huolesta kipeäksi.

Ja kontrollithan vain tarkoittavat useampia käyntejä, joilla noita vauvasi mittoja arvioidaan tiheämmin. Ja lisäksi, kaikkihan eivät tee isoja vauvoja. Sullakin vielä LA monta viikkoa, joten ehtii hyvin kasvaa vielä 3-kiloiseksi.

Mun esikoinen oli viikolla 36+ painoarviossa 2300g. Mä olin kans tosi huolissani, kun kaikissa aiemmissa arvioissa oli ollut aina suurehko. No, hänpä syntyikin 4 päivän kuluttua ja painoi 3300g(pituutta 50cm) eli oli todella hyvän kokoinen ikäsekseen. Joten arviot tosiaan voi heittää PALJONKIN...

Mun lapsi painoi syntyissä 38+2 2360g. Koko aikana ei puhuttu mitään kasvuhidastumasta. Tyttö on nyt 7v, paino -10 käyrällä, mutta pituus saman verran yläkäyrän yläpuolella. Itse olen ollut syntyissä yhtä pieni.

Hei!

Minulle tehtiin painoarvio 36+6vko:lla.Lääkärin mielestä vauva painoi n.3100g-3300g.Tyttö syntyi 38vko:lla ja painoi 4520g.

Itsestäni tuntui,että vauva oli isokokoinen,mutta minua ei taas otettu todesta.Vauva jumi hiukan,mutta muuten synnytys onnistui hienosti.

Nuo arviot ovat todellakin vain arvioita.Välttämättä vauvalla ei ole mitään hätää.Onhan vauvalla kuitenkin painoa jo jonkin verran.

Paljon halauksia ja voimia sinne.

Myös perintötekijät vaikuttavat lapsen kokoon eli minkä kokoinen sinä ja lapsen isä olette olleet syntyessänne? Kaikkihan eivät synnytä kolmikiloisia, vaikka lapsi olisi täysaikainen ja kasvu raskausaikana olisi ollut normaalia.

Eräs tuttavani muuten synnytti 3,5 kg lapsen, vaikka ultran perusteella sanottiin, että tuskin on kolmea kiloa. Eli painoarvio saattaa heittää ainakin puoli kiloa suuntaansa. Älä siis vielä huolehdi! On hyvä, että seurataan, niin saadaan ainakin varmuus, että istukka toimii hyvin. Raskaushan on jo niin pitkällä, että lapsi voisi vaikka syntyä.

Yhteistyössä