AuTTakAa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sumppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sumppu

Vieras
Kuinka pian vauvan mahd. allergia on nähtävissä ruokailun jälkeen? 2 tuntia?
Iholla? Ulosteessa? MISSÄ? (iho-ongelmia vauvalla on ollut, että iholla ainakin näkyi äkäisesti kala ja mansikka(minun maidostani tuli tämä, iho vaikuttaa atooppiselta: lipolan ja muut vastaavat käytössä)
(siis tää ON mun toinen mukula....mutta siitä on jo NIIN kauan....) :D

huh..tää vauva-aika olikin rankempaa kuin muistin.. ;D

Meillä pojalla tomaatti lehahtaa heti poskiin. Syömisestä ei tarvi kulua ees tuntia, kun oireet näkyy naamassa.

Tytöllä taas kaura tuli päivien viiveellä, suoliperäinen oire allergiaan.

o.k. Hyvä tietää. Nyt nimittäin maistatan kiinteitä ruokia...iholla ei toistaiseksi mitään. Kala ja mansikka helahtivat heti silmien ympärille..iho kaiketi reagoi heti..? No, huomista odotellessa. Kiitos vastauksestasi.

Meiän pojalla maito näkyi heti limakalvokosketuksen jälkeen,samantien nousi "näppylää" suun ympärille. Kananmuna ja soija näkyi oikeastaan vaan siinä että atooppinen ihottuma ei parantunut niin kauan kun noita oli elimistössä.. Ja nämä siis todettiin alle 4kk:n iässä,mun maidon kautta sai siis ja tuo maidon kosketusjuttu tosiaan maitoaltistuksessa. Nyt kun ikää tullu lisää niin vaikuttais että alkaa helpottaa..

Kannattaa aloittaa yksi kiinteä viikossa.

Ja pidä oirepäiväkirjaa. Mitä söi. (ja mitä itse söit jos imetät) Kuinka nukkuu/nukahtaa? Onko normaalia kiukkuisempi, herkempi tai itkuisempi jne? Ja tietysti kakkaus kerrat, värit ja koostumukset? Mitä nyt ikinä keksitkään.

Oireena voi olla ripulia, ummetusta, refluksia, pulauttelua, huonosti nukkumista, ihottumaa, jne. Oireet voivat tulla heti, seuraavana yönä tai viikonpäästä. Kannattaa katsella valokuvia, niistä huomaa hyvin jos lapsella on aina punaiset posket, silloin on jotain ruokavaliossa pielessä.

Yhteistyössä